fedtforbrændning.
Fra : Michael Tidemand

Dato : 15-02-04 17:47

Hejsa

Jeg vejer 116 kg, og er 195 høj. min bmi siger at jeg skal ned på 95 kg. så
det skal jeg. Det drejer sig om en lille kuffert der sidder midt på mig,
ikke på armene eller lår.

Jeg gider ikke løbe.
Jeg gider ikke lave englehop
jeg gider ikke at sidde i en romaskine.
Jeg gider ikke arobic.
Jeg gider ikke Løfte vægte.

Min kost har været en mega appetit og alt spisende og nogle hyggelige
weekender. Men jeg har strammet mig op.

Jeg spiser en skål ymer/yoghurt med myslig til morgen mad.
Masser af fisk, frisk/dåse tun, torsk,flade Frokost/aften.
Gode salater med krydderier U/olie/dressing.

Jeg gider cykle på MTB I skoven/volden
Jeg gider spinne.
Jeg gider lacve mavebøjninger.
Jeg gider gå 2 timer`s ture med benzo
Jeg gider cykle på arbejde.

Jeg skal af med 20 kg og det skal jeg inden 31 juli. Kan det ikke lade sig
gøre ???

Michael

Fra : Helle

Dato : 15-02-04 18:07

> Jeg skal af med 20 kg og det skal jeg inden 31 juli. Kan det ikke lade sig
> gøre ???
>
> Michael

Hejsa. Hvis du starter hos De Danske Vægtkonsulenter slipper du for at lave
motion (medmindre du gerne vil) og så skal du ellers spise, spise, spise og
atter spise og det er G O D mad. Rigtig lækker mad. Du skal regne med at
tabe ca. 1,5-2 kg om ugen som mand hvis du følger programmet 100%.

KLART værd at anbefale.

Og starter du med det samme kan du godt nå at tabe 20 kg inden for den frist
du sætter.

Mvh Helle

Fra : Mai Espersen

Dato : 15-02-04 22:19

Hejsa
Jeg er helt klart enig. Uden tvivl! Prøv evt. at besøge en "lektion", så du
kan få en fornemmelse for om det er dig eller ej. Det er gratis at få lov
til at lytte med. Bagefter kan man så melde sig ind, hvis man lyster. Et
medlemsskab koster 200,- og så skal man efterfølgende betale 50,- pr uge.
(Der er i øvrigt mødepligt!)

Der er også Weightwatchers. Her kan du også lytte gratis med første gang og
derefter melde dig ind. Jeg kan ikke huske hvad det koster, men jeg mener
det ligger i samme prisleje som De Danske Vægtkonsulenter.

Der er temmelig stor forskel på de to. Hvad man kan kan lide er meget
individuelt. Har man brug for meget displin og faste regler kan jeg klart
anbefale DDV, men der er bestemt også gode ting ved WW...

Held og lykke... -vend endelig tilbage med info om dit valg, hvis du ellers
har lyst???
Hilsen Mai

"Helle" wrote> >

Fra : Klaus Thuesen

Dato : 16-02-04 01:37

"Mai Espersen" <mai@maise.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> medlemsskab koster 200,- og så skal man efterfølgende betale 50,- pr uge.

DDV ser meget spændende ud, og har hørt en masse om at det virker fint...!
Kunne nu godt selv tænke mig at prøve det., men da jeg først har fri fra
arbejde kl 18 alle hverdage i Århus, og bor i Aalborg , hvor jeg først er kl
20 om aftenen - hvad gør man så? så vidt jeg kunne se inde på DDV's
hjemmeside, er alle lektionerne typisk hen ad eftermiddagen

//Klaus

Fra : Mai Espersen

Dato : 16-02-04 13:45

"Klaus Thuesen" wrote
> [...]
> 20 om aftenen - hvad gør man så? så vidt jeg kunne se inde på DDV's
> hjemmeside, er alle lektionerne typisk hen ad eftermiddagen

Hej Klaus.
Du har ret mht lektionerne. Jeg mener den sidste i Äalborg by er omkring
klokken 18.00. Så det er selvfølgelig et problem. Nu ved jeg jo ikke hvad du
arbejder med, men måske kunne du flekse din tid på arbejdet, så du kan komme
hjem lidt tidligere den ene gang om ugen?
-Hvis ikke er der selvfølgelig andre alternativer. Jeg mener dog ikke DDV
har brev-medlemmer, men hos Weight Watchers kan man melde sig ind som
brev-medlem og klare vægttabet hjemmefra. Selvfølgelig ville det optimale
være at komme til lektionerne, men man kan jo være i en situaton, som din,
hvor dette er umuligt! Der er dog stor forskel på de 2 programmer, men jeg
kan bestemt sige gode ting om begge. Tjek evt. www.weightwatchers.dk

Held og lykke
/Mai

Fra : Lars Funck

Dato : 16-02-04 11:34

"Michael Tidemand" <michael.tidemand.nielsen@webspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:402fa266$0$29410$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg vejer 116 kg, og er 195 høj. min bmi siger at jeg skal ned på 95 kg.

> det skal jeg. Det drejer sig om en lille kuffert der sidder midt på mig,

Det kan jeg godt forstå

> [...]
> Masser af fisk, frisk/dåse tun, torsk,flade Frokost/aften.
> Gode salater med krydderier U/olie/dressing.

Jeg har selv haft gode erfaringer med at gå. Hvis du vitterligt gider gå
ture af en times varighed om dagen, så tror jeg ikke du har problemer med at
nå dit mål. Mavebøjningerne kan være fine nok, men næppe som decideret
vægttab. Du kan stramme "sækken" lidt op, men det er det hele.

MVH

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 12:13

On Sun, 15 Feb 2004 17:47:05 +0100, "Michael Tidemand"
<michael.tidemand.nielsen@webspeed.dk> wrote:

>Jeg vejer 116 kg, og er 195 høj. min bmi siger at jeg skal ned på 95 kg. så
>det skal jeg. Det drejer sig om en lille kuffert der sidder midt på mig,
>ikke på armene eller lår.

Tag en tur i dit lokale motionscenter. Der kan du bla. få målt din
fedtprocent hvilket er MEGET bedre at gå efter end BMI (IMO) Bmi er
kun meget vejledende. I mit vedkommende viste min bmi helt anderledes
end det min vægt skal lægge på. Husk at bmi ikke kan se forskel på
muskler og fedt!

Men ud over motion ville det også være en ide at styrketræne eks. 2
dage om ugen, da man øger ens forbrændning ved at øge ens muskelmasse.