Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
barselsdagpenge
Fra : mus

Dato : 15-02-04 14:31

Hej

Vi er et par der har mødt hinanden sent.

Jeg er flyttet til den anden del af landet og har desværre været arbejdsløs
i to år nu.

Jeg er 33 år nu og vi har besluttet at nu vil vi have børn. Vi kan jo ikke
blive ved at vente.

Jeg kender ikke så meget til reglerne - men uanset havd er vores beslutning
taget(og det er bare så dejligt) - men vi vil gerne være lidt forberedt på
hvad der venter os - også økonomisk.

Jeg er nu fuldtidsforsikret og får fuld dagpengesats.

Hvad er det beløb man i den situation kan få udbetalt under barsel?
Hvem udbetaler - kommune/arbejdsløshedkasse?
Hvad er der ellers af muligheder?

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Laila

Fra : Torben

Dato : 15-02-04 23:21

"mus" <spoi@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er nu fuldtidsforsikret og får fuld dagpengesats.

Når du går på barsel står du ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, derfor er det din
kommune der tager over, læs nogle regler her:

http://www.odense.dk/odense/pegasus.nsf/0/72e9d9506d0a3880c1256ca3003367cb?OpenDocument&ExpandSection=5

Linket skulle give dig svar på alle dine spørgsmål.....

Fremover får du meget hurtigere svar ved at søge selv på Google - skriv: arbejdsløs og
barsel
og du får svar

vh
Torben

Fra : Spoi

Dato : 16-02-04 11:02

> [...]
>
> Linket skulle give dig svar på alle dine spørgsmål.....
>
> Fremover får du meget hurtigere svar ved at søge selv på Google - skriv: arbejdsløs og

Der skal lige siges at jeg er den samme som mus, men er ikke lige ved
den pc nu.

det har jeg skam også forsøgt mig med. Søgte meget på nettet.

Søger man på barselsdagpenge kommer der 5820 forslag. Søgte også på
ledig og barsel og andre kombinationer.

på alle de sider jeg var inde på, stod der så, at barselsdagpenge blev
beregnet på grundlag af dagpenge. Og så var jeg lige vidt, da der ikke
var nogen forklaring af hvorledes det bliver beregnet.

Derfor valgte jeg efter lang tids søgen at spørge her.

Var ikke lige inde på den side fra Odense kommune - men det har jeg
været nu.

Tak for hjælpen.

Laila

Fra : David T. Metz

Dato : 17-02-04 09:44

Spoi wrote:

> på alle de sider jeg var inde på, stod der så, at barselsdagpenge blev
> beregnet på grundlag af dagpenge. Og så var jeg lige vidt, da der ikke
> var nogen forklaring af hvorledes det bliver beregnet.

Beløbet er det samme.

Det bedste overblik over dagpengereglerne finder man efter min mening i
folderen fra beskæftigelsesministeriet:
http://www.bm.dk/publikationer/2003/barsel/foraeldre/default.asp

David