Vægtkonsulent, diætist, slankegruppe?
Fra : Sorgenfri

Dato : 15-02-04 11:50

Hej til alle her i gruppen!

Jeg vil gerne tabe de 5-8 kilo, som stille og roligt er krøbet på mig i
løbet af de sidste par år.
Det lyder måske ikke af voldsomt mange kilo, men det er nok til, at jeg ikke
kan være i mit tøj

Jeg ved for så vidt godt, at jeg burde dyrke noget mere motion og spise
sundere - herunder specielt undlade at indtage så slik om aftenen ...
Imidlertid synes jeg, jeg har svært ved helt at få taget mig sammen til at
komme ind i en hensigtsmæssig livsstil. Jeg kan sgu ikke komme i gang selv,
lader det til.
Jeg mangler en form for spark udefra, tænker jeg. I hvert fald indtil jeg
lige kommer ind i vanen.

Og så er det, jeg vil høre, om der er nogen af jer, der kan anbefale, at man
bliver tilknyttet en uddannet diætist, en anden type vægtkonsulent eller har
hørt, om der måske findes en slanke-support-gruppe i nærheden af Sorgenfri/
Kgs. Lyngby, Virum, Holte?

Hvad koster det at gå til diætist, og hvad foregår der fx hos De Danske
Vægtkonsulenter?
Er der nogen af jer, der har brugt den form for "eksterne støtte" i en
periode, og har noget at fortælle derfra?
Jeg ser frem til at høre nogle gode råd! Også bare nogle løse erfaringer.

Med venlig hilsen
Sorgenfri

Fra : Tina Jacobsen

Dato : 15-02-04 12:18

Hej Sorgenfri.

Jeg kan anbefale dig at kontakte Hjerteforeningen. Her kan man få vejledning
fra en diæist. Er du medlem får du 1 times samtale + vejning, samt 5
efterfølgende samtaler af ca. 15 minutters varighed + vejning for 300 kr. Er
du ikke medlem er det vist lidt dyrere.
Jeg har selv benyttet mig af dette tilbud og har på 5 uger tabt 5 kg.
Held og lykke.
Hilsen Tina.

Fra : PS

Dato : 15-02-04 19:40

Tina Jacobsen wrote:
> [...]
> fra en diæist. Er du medlem får du 1 times samtale + vejning, samt 5
> efterfølgende samtaler af ca. 15 minutters varighed + vejning for 300 kr. Er

Ud over at bakke op om Tinas anbefaling af Hjerteforeningens diætist, så
foreslår jeg, at du checker om der er en af de opskudte livsstilsklubber
i dit lokalområde - der tales både om mad og udføres motion i
forskellige skånsomme former - årets aktivitets program oprettes i
samarbejde i den enkelte lokale klub.

Jeg har kun været en gang i klubben i Hillerød, men hvis den ene gang
skal sige noget, så tror jeg det er alletiders som støttegruppe

Find information om de danske livsstilsklubber her:
http://www.dfif.dk/livsstilsklub/

--
Pernille Sylvest / jobsøgende
http://bell.dk/design/

Fra : Sorgenfri

Dato : 16-02-04 09:17

"PS" skrev:

> [...]
>
> Jeg har kun været en gang i klubben i Hillerød, men hvis den ene gang
> skal sige noget, så tror jeg det er alletiders som støttegruppe

Jeg takker for jeres anbefalinger! Nu skal jeg så lige have fundet ud af,
hvad jeg så gør.
Egentlig tror jeg nu ikke, jeg ligefrem hører til i en "rigtig
slankegruppe". Mit BMI er 24,7, så jeg er jo ikke overvægtig i den forstand.
Jeg trænger bare til at få motioneret lidt og så få lagt kosten ind på et
bedre spor. For mig kræver dette bare en form for støtte udefra - i en kort
opstartsperide, tror jeg.
Er Hjerteforeningens diætister mon ikke også mere beregnet for folk med mere
åbenlys disposition for hjertekarlidelser?

Hvad med en privatpraktiserende diætist? Har I nogen erfaringer med en
sådan?

Med venlige hilsener

Sorgenfri

Fra : Tina Jacobsen

Dato : 16-02-04 09:50

Hej.
Hjerteforeningen er ikke kun for mennesker med hjertekarlidelser, de
rådgiver gerne alle, som ønsker at leve sundere. Hvad enten det så er at
motionere mere, holde op med at ryge eller at tabe sig. Meget af deres
arbejde handler jo om forebyggelse.
En privat diætist er selvfølgelig også en mulighed. Jeg har ikke selv nogen
erfaringer med dette, men har tidligere undersøgt tilbudene. Jeg synes det
var rimeligt dyrt, men kender nogle som har haft stort udbytte af det.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-02-04 09:59

"Tina Jacobsen" <jacobsen@goddagnet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Tina

Vil du (også andre) ikke være flink at slette det meste af den mail du
svarer på... medtag evt. den sætning du svarer på og svar UNDER.

Så fylder indlæg ikke mere end højst nødvendigt og de er nemmere at læse.

Her står der mere om at citere:

Mvh. Lisbeth

Fra : Tina Jacobsen

Dato : 16-02-04 11:22

"Lisbeth Jacobsen" <Lisbeth495NOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vil du (også andre) ikke være flink at slette det meste af den mail du
> svarer på... medtag evt. den sætning du svarer på og svar UNDER.

Hej Lisbeth.
Jo, selvfølgelig, var ikke helt klar over hvordan. Tak for tippet. Håber
dette er rigtigt.
Mvh Tina

Fra : sune vuorela

Dato : 16-02-04 11:44

En der kalder sig "Tina Jacobsen" <jacobsen@goddagnet.dk> skrev:

>Jo, selvf?ig, var ikke helt klar over hvordan. Tak for tippet. H?r
>dette er rigtigt.

Perfekt!

--
Sune

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-02-04 13:06

> Jo, selvfølgelig, var ikke helt klar over hvordan. Tak for tippet. Håber
> dette er rigtigt.

Der er lige præcis som det med fordel kan gøres *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Sorgenfri

Dato : 16-02-04 16:27

"Tina Jacobsen" skrev

> [...]
> rådgiver gerne alle, som ønsker at leve sundere. Hvad enten det så er at
> motionere mere, holde op med at ryge eller at tabe sig. Meget af deres

Jeg tror søreme, jeg vil kigge inden for på Hauser Plads. Tak for tippet
endnu engang.

Mvh. Sorgenfri