Oprydning i spagetti-kode
Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-02-04 10:47

Hvis man har et projekt, der er udviklet gennem flere år, kan det blive ret
fyldt med procedurer og funktioner. Hvoraf nogle måske slet ikke bruges
mere.

Kender nogen et godt lille værktøj, der kan gennemlæbe en sourcekode og
liste de 'ikke-kaldte' procedurer?

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 15-02-04 11:10

"Gert Krabsen" <news@fjernkrabsenfjernes.dk> skrev i en meddelelse
newsr3en4ozg0p03yo@news.sunsite.auc.dk...
> [...]
bruges
> mere.
>
> Kender nogen et godt lille værktøj, der kan gennemlæbe en

http://www.mztools.com/

Det er gratis og kan en masse, men der er specielt et punkt
"Review Source Code", som finder ubrugte procedurer, parametre,
variabler, konstanter, etc.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 15-02-04 11:19

> [...]
> mere.
> Kender nogen et godt lille værktøj, der kan gennemlæbe en sourcekode og

Prøv MZTools, http://www.mztools.com - det har en del funktioner, som man
savner i VB6's eget IDE, bl.a. at finde ubrugte variabler, procedurer m.v.

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-02-04 12:30

Sun, 15 Feb 2004 11:19:15 +0100, Jens Vestergaard <j@railsoft.dk> skrev:

> [...]
>
> Prøv MZTools, http://www.mztools.com - det har en del funktioner, som man
> savner i VB6's eget IDE, bl.a. at finde ubrugte variabler, procedurer

Herligt add-in!
Gu' ve', om ikke man skulle sende ham en skilling.

Tak til dig og Preben..

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Ole Nielsby

Dato : 15-02-04 12:52

> [...]

> slet ikke bruges mere.
>
> Kender nogen et godt lille værktøj, der kan gennemlæbe en sourcekode

Andre har fortalt dig om mztools, jeg har en anden tingest som
måske vil interessere dig.

Ud over ikke-kaldte procedurer vil et projekt som dit typisk
indeholde en del procedurer der ligner hinanden strukturelt, og
som med fordel kan slås sammen.

"PILS Kodekæmmer lighedsfinderen" (udviklet af undertegnede
for Teknologisk Institut) finder dem og præsenterer dem i en
overskuelig GUI.

Lighedsfinderen er gratis - jeg piller den ud af kodekæmmeren
og mailer den til dig hvis det har interesse.

Derudover har kodekæmmeren nogle andre faciliteter som kunne
tænkes at interessere dig - men det forudsætter at du ofrer nogle
konsulenttimer til tilpasning.

Bl.a. har kodekæmmeren en nem metode til at erstatte hardcodede
fil- og stinavne etc. med symbolske kosntanter eller databaseopslag
samt et system til indsættelse af standardiseret fejlhåndtering og
logging af procedurekald.

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse

Fra : Jens Brandt

Dato : 17-02-04 10:39

Er det muligt for andre at se/prøve din lighedsfinder?
/Jens
<snip...>

reply my mail:
remove 'nomail.'

Fra : Ole Nielsby

Dato : 17-02-04 14:35

Jens Brandt <JensBrandt@NOMAIL.mail.tele.dk> skrev:

> Er det muligt for andre at se/prøve din lighedsfinder?

Til Jens Brandt: jeg har mailet en attachment og en forklaring
til dig fra min arbejds-mailadresse - du må gerne lade mig vide
om du har modtaget den (og selvfølgelig om det duer...)

Til andre: mail mig hvis I er interesserede. Husk det med sneglen:

ON/Fjern sneglen fra min svaradresse