Suzuki Grand Vitara 5 dørs
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 15-02-04 10:09

Hej alle.

Kender i et firma som udlejer Suzuki Grand Vitara (5 dørs) i HT området.
Jeg vil gerne prøve denne bil i nogle dage inden jeg måske vil købe en
brugt.

Har i nogle erfaring med modellen som "offroad" har den Spær for + bag eller
kan de låses ?
Jeg ved godt at den har reduktionsgear.

Hvilke fejl skal jeg se efter på modellen, jeg vil gerne have en 2,0 TD med
aut gear, er det noget som kan holde ?

Jeg kommer nok ikke til at køre der vilde offroad, men da jeg har hus i
Sverige skal den kunne klare meget dårlige skovveje (mudder + sten) samt
klare sne i min 40 cm.

Håber i kan hjælpe.

MVH

Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-04 13:43

Susanne Jørgensen wrote:
> samt klare sne i min 40 cm.

Det kan en Suzuki ikke klarer...

Har trukket flere fri - den er alt for lav og hænger på maven...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 13:47

On Sun, 15 Feb 2004 13:43:27 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Det kan en Suzuki ikke klarer...
>Har trukket flere fri - den er alt for lav og hænger på maven...

Dét må da helt klart afhænge af sneens beskaffenhed...
Og i de svenske skove er den næppe sammenkørt/-presset.

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-04 14:24

Mogens... wrote:

> Dét må da helt klart afhænge af sneens beskaffenhed...

Niks. Den ene var en der ville ud fra hans gård. Han var den første der
prøvede, men kom ikke igennem...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 14:36

On Sun, 15 Feb 2004 14:24:08 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Niks. Den ene var en der ville ud fra hans gård. Han var den første der
>prøvede, men kom ikke igennem...

OK - jeg har også altid opfattet den som en "show-4x4"

Hér står noget om driftserfaringer:
http://cph.ing.dk/konf/root/biler/html/4072.all.html

Og hér er flere tester:
www.dinside.no/php/motor/biltester.php

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-04 20:12

Mogens... wrote:
> OK - jeg har også altid opfattet den som en "show-4x4"

Den er fin nok til landevejskørsel og en enkelt tur over en mark i ny og næ.
Men ikke offroad eller meget snekørsel.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 20:18

mit efternavn . com> wrote:

>Det kan en Suzuki ikke klarer...
>
>Har trukket flere fri - den er alt for lav og hænger på maven...

Hvad med en Hummer er den bedre
Flemming Jacobsen

Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 15-02-04 21:03

Tak for de mange svar.

Hvad med en Toyota Hi-lux 4x4 kan den klare mere ?

Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-04 21:36

Susanne Jørgensen wrote:
> Tak for de mange svar.
>
> Hvad med en Toyota Hi-lux 4x4 kan den klare mere ?

Ja.
Sæt fx nogle BF Goodrich All Terrain på:
http://www.cf-offroad.dk/daek/bf_goodrich.htm
Billede:
http://www.cf-offroad.dk/billeder/daek/bfg/All-Terrain.jpg

Så kan den 10 x mere end en Vitara nogensinde kommer til...

Hvis du vælger en Suzuki hjælper nogle rigtige dæk også utroligt.
Men når en bil først hænger på maven er det ligegyldigt, hvor mange og hvor
gode dæk den har på...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-02-04 21:33

Thunderbird [7100] wrote:
> Hvad med en Hummer er den bedre

Jep.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 22:39

On Sun, 15 Feb 2004 21:33:27 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jep.

Hvad der dog undrer mig lidt er man vælger at prioritet HK frem for
Moment på fx H2 og H3 set i forhold til den "gamle" H1'er.

Så vidt jeg ved er moment da mere eller mindre "alt" når at vi snakker
offroadkørsel.
Flemming Jacobsen