Fraskrive sig udgifter ved udlejling
Fra : Max

Dato : 14-02-04 13:43

hvis jeg nu vælger at udleje min lejlighed kan jeg så godt fraskrive mig at
skulle betale for div. ting, eks. hvis en stikkontakt går i stykke.

Altså som det er nævnt i indlægget fra Jeppe Vestergaard - "Punkteret rude i
lejlighed"?

Snip:

Det påhvilker endviedere lejer at vedligeholde det i §9 nævnte inventar,
samt vedligeholder og om fornødent forny låse, nøgler, vandhaner,
elkontakter, lysarmaturer, vinduer, ruder, køkkenbordsbelægninger,
wc-kummer, cisterne, vaskekummer, vetilatorer, samt renholde og rense afløb
fra vaske og gulvafløb."

Slut.

/Max

Fra : Gerner

Dato : 14-02-04 17:17

On Sat, 14 Feb 2004 13:42:40 +0100, "Max" <maxses@hotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>hvis jeg nu vælger at udleje min lejlighed kan jeg så godt fraskrive mig at
>skulle betale for div. ting, eks. hvis en stikkontakt går i stykke.

Du mener fremleje i max 2 år ? Du skrev ikke "ejer-/andelslejlighed".

Der står i lejeloven, her frit oversat, at hvis der pålægges lejeren større
byrder end lejeloven tillader, skal det stå fremhævet i kontrakten.

Min personlige mening er at den slags fraskrivninger er i strid med god moral,
da du påfører en anden person at reparere ting der kan gå i stykker på grund af
slid og ælde. Derfor burde du selv stå for reparationerne. Kun hvis lejer, og du
kan påvise det, har ødelagt tingene med vilje, kan du pålægge ham at betale.
Naturligvis kan du skrive det i kontrakten, men jeg mener det er at udnytte
boligsøgendes desperate situation, for de er jo nødt til at godkende det for at
få en bolig, selv om det bare er for 2 år.

--
Gerner
768WU/3574hrs

Fra : @@@ thomas @@@

Dato : 14-02-04 20:12

"Gerner" <nospamadress@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> [...]
større
> byrder end lejeloven tillader, skal det stå fremhævet i kontrakten.

det var nok ikke din personlige mening han spørger om men om loven forbyder
det
gaaaaaaaaab

Fra : Gerner

Dato : 14-02-04 21:01

On Sat, 14 Feb 2004 20:12:12 +0100, "@@@ thomas @@@" <yes6_6@væk.hotmail.com>
wrote in dk.videnskab.jura:

> [...]
>større

>det var nok ikke din personlige mening han spørger om men om loven forbyder

Så er abekatten her igen iegn, denne gang i en ny forklædning, men naturligvis
mere abeagtig. "thomas" <postkasse_66@hotmail.com>

Så må i forberede jer på en længere mudderkamp, hvor han efteraber alt.
Abe ser abe gør.
Ng una gvy bt zrq re qra fgøefgr vqvbg cå arggrg xna una vxxr vaqfr.

--
Gerner
769WU/3579hrs

Fra : Thomas W.

Dato : 14-02-04 21:14

"Gerner" <nospamadress@postkasse.org> wrote in message

> [...]
> Abe ser abe gør.
> Ng una gvy bt zrq re qra fgøefgr vqvbg cå arggrg xna una vxxr vaqfr.

Gerner og thomas:
Hvis I to fortsætter/begynder endnu en omgang/ af den slags i denne tråd
også, ryger der en klage afsted til jeres respektive udbydere.

/Thomas W.

Fra : Gerner

Dato : 15-02-04 00:36

On Sat, 14 Feb 2004 21:13:34 +0100, "Thomas W." <tw_dk[FJERN]@hotmail.com> wrote
in dk.videnskab.jura:

> [...]
>Hvis I to fortsætter/begynder endnu en omgang/ af den slags i denne tråd
>også, ryger der en klage afsted til jeres respektive udbydere.

Wrt ortlaqre nyqevt cå abtrg ! Få uivf qh sbegfæggre zrq ng gehr zvt, få fxny
wrt abx fgnegr abtrg.
Uivf qh gebe wrt fgvygvraqr ivy fr vqvbgrear cå hfrarg biresnyqr zvt aåe qr une
ylfg, få fxny qh fth geb bz vtra.

--
Gerner
770WU/3583hrs

Fra : @@@ thomas @@@

Dato : 15-02-04 08:06

"Thomas W." <tw_dk[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Gerner" <nospamadress@postkasse.org> wrote in message

> Gerner og thomas:
> Hvis I to fortsætter/begynder endnu en omgang/
hvad gerner skriver er ikke mit problem.
og har du lyst at sende en klage, så gør du bare det, jeg skriver min mening
som alle andre, hvis du ikke kan lide det, er der et filter.

Fra : Padre

Dato : 15-02-04 12:27

> som alle andre, hvis du ikke kan lide det, er der et filter.

Første rigtige påstand fra ham .............

[PLONK]

Padre

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 15-02-04 13:12

Thomas W. wrote:
-SNIP-
> Gerner og thomas:
> Hvis I to fortsætter/begynder endnu en omgang/ af den slags i denne tråd
> også, ryger der en klage afsted til jeres respektive udbydere.

Hørt. Næste gang ryger der en klage afsted fra mig til udbyderne hos jer
begge.

Nu syntes jeg sgu' at jeg har ignoreret det her længe nok!

Hvorfor aftaler i ikke bare at mødes ansigt til ansigt og klare problemerne
på den måde, små pattebørn?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Gerner

Dato : 15-02-04 13:31

On Sun, 15 Feb 2004 13:12:02 +0100, Martin Jørgensen
<unoder(spam-protected)@(remove-these)jay.net> wrote in dk.videnskab.jura:

>Hvorfor aftaler i ikke bare at mødes ansigt til ansigt og klare problemerne
>på den måde, små pattebørn?

Få qh iæytre ng qrygntr v zhqqrexnfgavatra, bt qrezrq re rauire nazryqryfr sen
qva fvqr, fgvxxreqerat, gbgny iæeqvyøf. Snaqraf få qra gvat fcnexre qva rtra
eøi, in'.

--
Gerner
774WU/3601hrs

Fra : @@@ thomas @@@

Dato : 15-02-04 13:39

"Martin Jørgensen" <unoder(spam-protected)@(remove-these)jay.net> skrev
i en meddelelse news:402f6210$0$1624$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> [...]
>
> Nu syntes jeg sgu' at jeg har ignoreret det her længe nok!
>
> Hvorfor aftaler i ikke bare at mødes ansigt til ansigt og klare

uhh
læs 15-2-2004 kl. 08:06

--
Thomas
Jeg repræsenterer med denne udtalelse ikke TDC A/S

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 15-02-04 23:05

"@@@ thomas @@@" <yes6_6@væk.hotmail.com> wrote in message

> uhh
> læs 15-2-2004 kl. 08:06
>

> --
> Thomas
> Jeg repræsenterer med denne udtalelse ikke TDC A/S

Pinligt

Mikkel