Hurtig hjælp - oliemål fra gram til ml.
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-02-04 16:47

Jeg skal bruge 50 g. olie men kan ikke finde ud af hvad det er i ml. eller
dl. - nogen der kan hjælpe?
Det drejer sig om en sompel Coop vindruekærneolie

På forhånd tak (håber jeg

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Jenna (050403) og Robin (200903)
Golden: Chili (160796)

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-02-04 17:33

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message
> Jeg skal bruge 50 g. olie men kan ikke finde ud af hvad det er i ml. eller
> dl. - nogen der kan hjælpe?
> Det drejer sig om en sompel Coop vindruekærneolie

Jeg har fundet ud af det... 1dl = 90g.

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 14-02-04 17:39

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message

....og i øvrigt tak for den hurtige respons ellers!

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 14-02-04 17:33

Rinnie Ilsøe <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote:
> Jeg skal bruge 50 g. olie men kan ikke finde ud af hvad det er i ml.
> eller dl. - nogen der kan hjælpe?
> Det drejer sig om en sompel Coop vindruekærneolie

På Dragsbæk Oliemargarine står der:1 dl Oliemarg. vejer ca. 90g

M.v.h
Niels

Fra : Per

Dato : 14-02-04 17:36

On Sat, 14 Feb 2004 16:47:25 +0100, Rinnie Ilsøe wrote:

> [...]
> dl. - nogen der kan hjælpe?
> Det drejer sig om en sompel Coop vindruekærneolie

Hej
Olie er vist lidt lettere end vand (flyder ovenpå), men det er nok ikke så
meget at det har nogen praktisk betydning.
Vand vejer 1 gr. pr ml. så jeg ville tage 50-60 ml olie

MVH Per