Hvilket sete på SAS Airbus 330?
Fra : Trent Stensnes

Dato : 14-02-04 12:17

Skal fly med SAS til Chicago i mars. Har aldri flydd Airbus 330, er det noen
anbefalte seter jeg bør prøve å få? Ekstra benplass, ikke ved toalettet
osv..

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 14-02-04 13:15

"Trent Stensnes" <some@one.no> wrote in message
> Skal fly med SAS til Chicago i mars. Har aldri flydd Airbus 330, er det
noen
> anbefalte seter jeg bør prøve å få? Ekstra benplass, ikke ved toalettet
> osv..

Sæderne lige bagved nødudgangene giver langt den bedste benplads på M
klassen.
Derudover er sædesegmentet i midten, hvor stolerækken foran ophører og
bliver til en foranstående væg også okay, med mere plads til benene.
Kan desværre ikke lige huske stolenumrene.

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 14-02-04 13:54

> Kan desværre ikke lige huske stolenumrene.

De kan findes på sas.dk Gå inder under sitemap, find fleet, og find relevant
fly. Her kan du se sædekonfigurationen.

Jeg kan også godt lide at sidde ved nødudgangen, men der er nogle der mener,
at det kan være lidt koldt. Der er trods alt en kuldebro ved nødudgangen.

Mvh

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 14-02-04 17:56

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message

> [...]
mener,
> at det kan være lidt koldt. Der er trods alt en kuldebro ved nødudgangen.

Hej Kennet,

Det kan du have ret i. Men jeg foretrækker så absolut lidt kulde - du får
heldigvis udleveret tæppe - frem for blodpropper i benene af for lidt
bevægelse pga for lidt plads. :)
Iøvrigt tak for linket!

mvh
Michael Christoffersen

Fra : Trent Stensnes

Dato : 14-02-04 18:14

http://www.seatguru.com/sas/A330340.shtml

Hvis denne stemmer, ser det ut til at rad 21 eller 42 kan være noe å satse
på. Ved nødutgangene sies det at man kan bli plaget av folk i toalettkø.

Fra : Trent Stensnes

Dato : 14-02-04 18:02

"Michael Christoffersen" <pescator@NOSPAMstofanet.dk> wrote in message

> Sæderne lige bagved nødudgangene giver langt den bedste benplads på M
> klassen.

Jeg fløy med Ryanair på mandagen og da satt jeg ved nødutgangen. God
benplass, men armlenet innerst mot vinduet var fjernet slik at man bare
hadde 5 cm å hvile albuen på. Er dette standard på alle nødutgangsplasser
ved vinduet eller gjelder dette bare Ryanair og/eller B 737?

Fra : Karina Bjørg Skovgaa~

Dato : 05-04-04 08:09

"Trent Stensnes" <some@one.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> hadde 5 cm å hvile albuen på. Er dette standard på alle nødutgangsplasser
> ved vinduet eller gjelder dette bare Ryanair og/eller B 737?

Nej normalt er der et forlænger stykke som sidder på selve emergency døren
(det gør der ihvertfald på dem vi har i Maersk)

Kenneth

Fra : RH

Dato : 14-02-04 21:38

> Derudover er sædesegmentet i midten, hvor stolerækken foran ophører og
> bliver til en foranstående væg også okay, med mere plads til benene.
> Kan desværre ikke lige huske stolenumrene.

Problemet med disse pladser er dog at de oftest er reserveret familier med
små børn. Men ellers er de da klart værd at gå efter, hvis det er muligt

/Sanne

Fra : Trent Stensnes

Dato : 14-02-04 21:54

"RH" <robin@stofanet.dk> wrote in message

> Problemet med disse pladser er dog at de oftest er reserveret familier med
> små børn. Men ellers er de da klart værd at gå efter, hvis det er muligt

SAS har en stor reklame kampanje her i Norge nå, "reserver ditt sete over
Internett". Ifølge www.sas.no kan man gjøre dette 22 timer før avgang. Kan
en barnefamilie allerede ved bestilling reservere seter eller holder SAS
disse av slik at når jeg prøver å reservere de på Internett vises de som
opptatt?

Fra : RH

Dato : 15-02-04 01:48

> [...]
> en barnefamilie allerede ved bestilling reservere seter eller holder SAS
> disse av slik at når jeg prøver å reservere de på Internett vises de som

Jeg ved ikke hvordan det foregår i praksis - men på faktisk samtlige af de
rutefly jeg har rejst med (ca. 30-40 stk) har der ALTID siddet børnefamilier
på disse sæder. Min veninde er salgsleder hos rejseselskab her i DK, og da
vi var på jordomrejse sidste år forsøgte hun at booke de bedste pladser i
flyene til os - men hun fortalte at de ALDRIG kan booke netop disse pladser,
da de er forbeholdt familier med helt små børn (som ikke kræver deres eget
sæde) eller f.eks. gangbesværede mv.

Men forsøg da at ringe til SAS i Norge - de burde kunne hjælpe

/Sanne

Fra : Morgan Jones

Dato : 14-02-04 22:19

> Problemet med disse pladser er dog at de oftest er reserveret familier med
> små børn. Men ellers er de da klart værd at gå efter, hvis det er muligt

Og hvis det er charter (gud bedre det!) så husk at de sæder oftest også
ryger til sidst til afbudsreje folkene. Gerne den slags der elsker sprut....
Suk... (dårlig oplevelse fordi jeg ville spare 500 kr på en alm. billet til
Rhodos.... Havde en 22 årig version af Stewart Stardust siddende ved siden
af mig på netop den plads "fordi de havde fået billetten Skiiiiiiiiiiiiiiide
billigt *HIK*"...)

m :)