Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Hukommelse
Fra : Henrik

Dato : 14-02-04 21:05

Jeg vil have noget mere Flash memory og overvejer følgende

1) Et 512 mb CompactFlash kort

2) Et 2,2 GB Microdrive GS-Magicstor

3) Et 4 GB Hitachi microdrive udpillet fra en "ørespille" (se herom
andet steds i gruppen).

Udover størrelsen og priser. Hvad er forskellen i hastighed, og hvad betyder
det i praksis mht.

1) Selve optagelsen, betyder en højere hastighed mindre forsinkelse
inden billedet bliver taget?

2) Betyder det mindre tid mellem optagelser?

3) Uploades der hurtigere til pcén? Kortet sidder altid i kameraet.

4) Bruger microdrive mere strøm?

5) Betyder det forskellige opstartstider?

For god ordens skyld er kameraet et Canon Powershot S50.

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 13-02-04 22:06

"Henrik" skrev
> 1) Selve optagelsen, betyder en højere hastighed mindre forsinkelse
> inden billedet bliver taget?

Nej, det bliver det samme. Billedet gemmes i kameraets buffer
inden det lagres på kortet/disken.

> 2) Betyder det mindre tid mellem optagelser?

Ikke med Microdrive. Tværtimod. Enkeltoptagelser vil lagres
langsommere fordi disken først skal "spinnes-up"
Serieoptagelser vil antagelig gå hurtigere fordi disken
har en højere skrivehastighed end de fleste cf-kort.

> 3) Uploades der hurtigere til pcén? Kortet sidder altid i kameraet.

USB'en er nok den langsommeste hér.

> 4) Bruger microdrive mere strøm?

Ca 10% mere

> 5) Betyder det forskellige opstartstider?

Du tænker på kameraet? Antagelig ikke...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Bo Bjerre

Dato : 15-02-04 09:40

"Henrik" <henrik.hhansen(fjern)@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> andet steds i gruppen).
>

> Udover størrelsen og priser. Hvad er forskellen i hastighed, og hvad

Du skal vide, at de enheder, der hedder MicroDrive er mekaniske harddiske,
med deraf følgende mekaniske skrøbeligheder. De er IKKE baseret på flash
hukommelse, der er en ren halvlederteknologi

Bo //