Dykinfo Databaser
Fra : Henrik Manley

Dato : 14-02-04 12:04

Jeg har lavet lidt kode når det nu blæser så meget at man ikke kan komme ud
at dykke.

For at lægge de gamle data over i en ny database skal alle data ses igennem
og rettes til, det gider jeg ikke selv gøre så jeg har lavet en lille side
hvor det kan gøres.

Den er kun beta og rettelser bliver ikke brugt. Siden bruger VBscript

http://bends.dk/dykinfo/test/convert_form.asp

Planen er at når jeg bliver færdig med siden vil lade en 10-20 frivillige gå
igang med arbejdet. Der er omkring 6500 rekords ialt.

Leg lidt med den.

Fejl og andre problemmer vil jeg meget gerne høre om.

Hvis du gerne i fremtiden vil være med til at tilrette data så giv mig lige
en mail.

DykInfo vil i fremtiden selvfølge være gratis at bruge som altid.

--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Allan Norsk

Dato : 14-02-04 17:45

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> igang med arbejdet. Der er omkring 6500 rekords ialt.
>
> Leg lidt med den.
>
> Fejl og andre problemmer vil jeg meget gerne høre om.

Rigtigt godt initiativ!

Konverterer du de gamle oplysninger ind i den nye database, således man kan
tage udgangspunkt i disse når man opdaterer oplysninger/positioner på de
positioner der i dag findes i dykinfo?
Det er vel muligt at forsyne records med et flag der angiver om data er
opdateret eller ej.

/Allan

Fra : Henrik Manley

Dato : 14-02-04 18:30

> [...]
> positioner der i dag findes i dykinfo?
> Det er vel muligt at forsyne records med et flag der angiver om data er

Første trin er at opdatere alt der ligger i Dykinfo over i den nye base,
derefter skal jeg have lagt ca. 300-400 nye ting i basen og en masse
rettelser skal indtastes.

Kun opdateret records kommer i den nye base, der er derfor jeg gerne vil
have lidt hjælp til at flytte det over. Alt data vil blive lagt på nettet
til fri afbenyttelse i første omgang i en access database og senere med et
bruger interface online. Med lidt held kommer der også en offline version.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk