Spritny VW Leveringstid ??
Fra : Glenn S.

Dato : 14-02-04 19:08

Hej med jer derude !!

D. 15/12-03 bestilte jeg ein ganz neu VW Touran 2.0 TDI med DSG gear (VAN)
skal lige indskydes

Første leverings uge computeren stillede var uge 12, det var også helt ok.

MEN efterfølgende er det ændret 4 gange...... Først til uge 13 så 14 og så
til uge 16
Her igår ringede jeg så til forhandleren igen, for lige høre status på den,
og S***** om ikke
fabrikken havde lagt den til uge 20 nu og det er sikkert ikke den
endelige leveringsuge

Ved godt at forhandleren ikke er skyldig i dette... Men er der ikke en eller
anden form for regel
der skal overholdes i forbindelse af nyvogns køb ?

Det kan da ikke passe at bilfabrikanterne "bare" kan levere når de lyster.

TILBUD !! Køb en Golf 6 med alt i udstyr... osv. Leveres Nov. 2008
Sorry.. kunne ikke lade være

Der er sikkert mulighed for at annullere handlen, men det er jeg ikke
interreseret i, idet jeg stadig går og
venter på min kommende "Baby"

Ikke nok med det, men bilen bliver jo også dyrere og dyrere for hver måned
der går :(
her 1.Januar tordnede prisen bare op med 3500.- som de kalder
prisregulering, og sådan
fortsætter det til hver den 1. dog ikke med så store prishop.

Skal jeg bare læne mig tilbage og vente... og vente...og vente... eller er
der noget kompentation at hente et sted ?

Mvh. Glenn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 19:06

On Sat, 14 Feb 2004 19:07:41 +0100, "Glenn S." <vectra2000@(GÆT)ofir.dk>
wrote:

> [...]
>
>Skal jeg bare læne mig tilbage og vente... og vente...og vente... eller er
>der noget kompentation at hente et sted ?

havde du gået til forhandleren og havde betalt for bilen med det samme,
var du sluppet for prisstigningerne og havde højst sansynligt også fået
bilen før, da Vw eller så ville sætte lidt penge "til"
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 14-02-04 20:00

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> var du sluppet for prisstigningerne og havde højst sansynligt også
> fået bilen før, da Vw eller så ville sætte lidt penge "til"

Sikker?? Der står ellers i VW standardkontrakten, at man som kunde
accepterer en prisstigning på op til 10% inden bilen bliver leveret.

MVH Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 20:21

On Sat, 14 Feb 2004 20:00:18 +0100, "Martin Sand."
<feedback56@hotmail.com> wrote:

>Sikker?? Der står ellers i VW standardkontrakten, at man som kunde
>accepterer en prisstigning på op til 10% inden bilen bliver leveret.

Det ville jeg fx ikek finde mig. Gik jeg ind fx imorgen og købe en bil
og betalte på stedet ville jeg forlange at få bilen til den pris.
Flemming Jacobsen

Fra : Glenn S.

Dato : 14-02-04 21:42

"Martin Sand." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sikker?? Der står ellers i VW standardkontrakten, at man som kunde
> accepterer en prisstigning på op til 10% inden bilen bliver leveret.

Den er god nok !
I kontrakten under : Prisændringer står der : Bla.Bla. Hvis aftalte
kontantpris herved stiger mere end 10 %
er køber ikke forpligtet til at aftage det købte.

MEN under : Forsinket Levering :
Den aftalte leveringstid forlænges med 30 dage og 60 dage for varebiler,
såfremt det solgte forsinkes på grund af krig, naturkatrofer, strejke,
lockout eller anden hindring , som ligger uden for sælgers kontrol , f.eks.
forsinket transport eller utilstrækkelige leveringer.
Køber kan i denne anledning gøre krav på ERSTATNING .
I forbrugerkøb kan køber dog hæve købet hvis sælger ikke efter påkrav
leverer det solgte inden udløbet af en rimelig frist, som køber har fastsat,
eller inden rimelig tid.

Nu ikke fordi der skal gå det helt store DK.Jura op i denne sag, men blot
vil høre i andres mening med dette
og evt. om der kan komme mig noget tilgode.

Mvh. Glenn

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-02-04 22:01

> Nu ikke fordi der skal gå det helt store DK.Jura op i denne sag, men blot
> vil høre i andres mening med dette
> og evt. om der kan komme mig noget tilgode.
>
> Mvh. Glenn

Hvis du kan dokumentere du har lidt tab pga. den forsinkede levering har du
måske en sag.

Niels

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 21:50

On Sat, 14 Feb 2004 21:41:55 +0100, "Glenn S." <vectra2000@(GÆT)ofir.dk>
wrote:

> [...]
>kontantpris herved stiger mere end 10 %
>er køber ikke forpligtet til at aftage det købte.

Den regel ville jeg så aldrig accepterer. Enten så sælger vi til den
pris mig og sælger bliver enig om på sluseddelen, ellers slet ikke.
Flemming Jacobsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-02-04 22:13

> Den regel ville jeg så aldrig accepterer. Enten så sælger vi til den
> pris mig og sælger bliver enig om på sluseddelen, ellers slet ikke.

Så skal du ikke handle ny bil hos VW kan jeg høre. Kontrakten er ikke til
forhandling.

Niels

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 22:12

On Sat, 14 Feb 2004 22:13:06 +0100, "Niels Bengaard"
<bengaardSLETDETTE@tdcadsl.dk> wrote:

>Så skal du ikke handle ny bil hos VW kan jeg høre. Kontrakten er ikke til
>forhandling.

Så er sælger ikke interesseret nok til at sælge. Men nu kan jeg så
heller ikke lide VW så. Men hvis kontrakten også gælder for alle Vw's
søster produkter så er det en anden sag.
Flemming Jacobsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-02-04 22:36

> Så er sælger ikke interesseret nok til at sælge. Men nu kan jeg så
> heller ikke lide VW så. Men hvis kontrakten også gælder for alle Vw's
> søster produkter så er det en anden sag.

Det er jo netop problemstillingen, gider man ikke vente er der som regel nok
af andre VW kunder der gerne vil overtage den bil man har bestilt.
Så sælgeren mister ikke meget ved at du ikke vil handle.

Niels

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 22:56

On Sat, 14 Feb 2004 22:36:29 +0100, "Niels Bengaard"

>Det er jo netop problemstillingen, gider man ikke vente er der som regel nok
>af andre VW kunder der gerne vil overtage den bil man har bestilt.
>Så sælgeren mister ikke meget ved at du ikke vil handle.

Måske ikke, men han mister da en potentiel kunde til konkurrenten på den
anden side af vejen. Men gælder den her latterlige politik for alle Vw's
søskende, altså Seat, Skoda osv?
Flemming Jacobsen

Fra : Jan Vennike

Dato : 14-02-04 22:31

"Niels Bengaard" <bengaardSLETDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du ikke handle ny bil hos VW kan jeg høre. Kontrakten er ikke til
> forhandling.
>
> Niels

Det har jeg da gjort, da jeg skulle have min Lupo for 2 1/2 år siden.

Sælger kunne ikke oplyse mig om den endelige pris, da leveringen ville være
i et nyt modelår og han havde ganske enkelt ikke den nye pris.

Så sagde jeg til ham, at han kunne tage den bil hjem, som jeg skulle have -
kunne jeg acceptere prisen, så købte jeg den, ellers kunne han jo bruge den
som demo - den åd han og min bil kom ikke til at koste mere end forventet
..-)

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-02-04 22:35

> [...]
den
> som demo - den åd han og min bil kom ikke til at koste mere end forventet

Vi andre kan jo så kun gætte på hvilken pris du forventede den ville koste.

Niels

Fra : Jan Vennike

Dato : 15-02-04 10:48

> have -
> den
>
> Vi andre kan jo så kun gætte på hvilken pris du forventede den ville
koste.

> Niels

Der var ikke sket nogen prisstigning fra 2001 model til 2002 model - og det
var det som jeg accepterede. Alt andet og han havde stået med en demomodel

Fra : Glenn S.

Dato : 14-02-04 20:09

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> var du sluppet for prisstigningerne og havde højst sansynligt også fået
> bilen før, da Vw eller så ville sætte lidt penge "til"

Det blev der ikke nævnt noget om ved handlen... :(
Som førstegangs nyvognskøber aner jeg ikke ret meget omkring dette, sur røv
for mig
Mon det er fordi, det er en af de helt store HL modeller, med ekstra udstyr
for 29K
jo længere de trækker den, jo flere penge kradser de ind

Glenn

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 10:43

On Sat, 14 Feb 2004 20:08:59 +0100, "Glenn S."

>Det blev der ikke nævnt noget om ved handlen... :(
>Som førstegangs nyvognskøber aner jeg ikke ret meget omkring dette, sur røv
>for mig

Ovenståemde er en forretningsgang, der ikke anvendes!
Så la' være at spekulere mere på det. Hos VW er det normalt, at man
bestiller (skrives op) og afventer leverance inkl. pris. Jeg har
prøvet dén trafik flere gange.

Selvfølgelig betaler man ikke forud for et produkt - det (bilen) kunne
jo være ændret på væsentlige områder, hvilket den danske importør
intet har at stille op imod.

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 11:16

On Sun, 15 Feb 2004 10:43:02 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> [...]
>Så la' være at spekulere mere på det. Hos VW er det normalt, at man
>bestiller (skrives op) og afventer leverance inkl. pris. Jeg har

Så skal jeg ikke have Vw. Vil personligt ikke finde mig i at jeg fx i
dag ser min "drømmebil" til en pris. Men så når jeg endelig kan få den,
jamen så er den steget 5%. Så kan man jo lige så godt fjerne prisskiltet
på samtlige modeller man har stående, og så baer sige til kunden når han
kommer at:

"jamen priserne har vi valgt at fjerne da den pris du alligevel ser på
skiltet, sansynligvis ikke er den pris du kommer til at betale, da der
er 5-6 måneder leveringstid"

Synes at det sidste er mere fair over for kunderne. Det første med bare
at have prisskiltet stående fremme mener jeg personligt tangerer som
falsk markedsføring, da den pris der står på skiltet, sansynligvis ikk
er den pris man ender med at betale.
Flemming Jacobsen

Fra : Kenneth Fritz

Dato : 15-02-04 12:56

Er der ikke nogle regler, ligesom inden for supermarkedsbranchen, at man
ikke må reklamere med priser der ikke passer? Står der en pris på, så er det
vel den de skal holde sig til? sådan gør man da i andre brancher i hvert
fald.

Fra : Martin Sand.

Dato : 15-02-04 14:05

Thunderbird [7100] wrote:
> [...]
> at have prisskiltet stående fremme mener jeg personligt tangerer som
> falsk markedsføring, da den pris der står på skiltet, sansynligvis ikk

Mange af de alm. biler er jo lagervare og kan leveres inden 1 uge til den
pris som fremgår af prisskiltet. Det er kun ved nye eller specialmodeller
hvor bilen skal skaffes fra fabrikken, hvor der kan være problemer med
prisen. Der kan jo nå at ske meget med markedet på de 8 uger, især når vi
lever i en overgangsordning mht. EU prisharmoniseringer.
Så hvis du kan nøjes med en sølvgrå eller sort Passat 1,8, så tror jeg at du
kan få den leveret i morgen til en aftalt pris

MVH Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 20:02

On Sun, 15 Feb 2004 14:04:44 +0100, "Martin Sand."
> [...]

>Så hvis du kan nøjes med en sølvgrå eller sort Passat 1,8, så tror jeg at du
>kan få den leveret i morgen til en aftalt pris

Nu vile jeg så aldrig vælge en passat, men farven sølvgrå vil da ikke
genrer mig så længe at den er metalic .
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Sand.

Dato : 16-02-04 14:04

Thunderbird [7100] wrote:
> Nu vile jeg så aldrig vælge en passat, men farven sølvgrå vil da ikke
> genrer mig så længe at den er metalic .

Jaja, nu tror jeg efterhånden at jeg har opfattet din aversion mod VW. Min
pointe var blot, at prisskiltene tit passer medmindre der er tale om
specelle modeller som skal bestilles hjem, eller nye/faceliftede modeller
osv.

MVH Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-02-04 15:07

On Mon, 16 Feb 2004 14:04:00 +0100, "Martin Sand."
> [...]

>pointe var blot, at prisskiltene tit passer medmindre der er tale om
>specelle modeller som skal bestilles hjem, eller nye/faceliftede modeller

Jeg har skam ikke noget imod Wv overhovedet . Kunne skam selv godt
fine på at køb een hvis at økonomien var til det og jeg kunne få den på
nogle ordentlige vilkår.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 19:19

> [...]
den,
> og S***** om ikke
> fabrikken havde lagt den til uge 20 nu og det er sikkert ikke den

Det er helt almindelig praksis hos VW
Sådan har det været i årevis og det er ikke blevet bedre. Lev med det eller
riv kontrakten i stykker.

Hehe en bekendt bestilte sin transporter og måtte også vente i urimelig lang
tid. Da den endelig kom, havde den ikke de 2 døre i bagklappen men fejlagtig
en klap i stedet. Da forhandleren ikke bare kunne sende bilen retur, måtte
forhandleren bestille en ny VW med tab for egen regning. Og min bekendt
måtte vente endnu en 3 mdr.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Niels Bengaard

Dato : 14-02-04 20:04

> [...]
eller
> anden form for regel
> der skal overholdes i forbindelse af nyvogns køb ?

Hvorfor er forhandleren uskyldig?

Det kneb med at give fabrikken skylden er meget nemt, men det er jo
forhandleren der har lovet dig levering i uge 12, og derefter udsat
leveringen gang på gang, hvorfor han ikke kan levere varen er jo ikke
kundens problem. Forhandleren ved udemærket godt at han ikke kan levere til
den tid, det er jo langt fra første gang en sådan episode sker. Man kunne jo
foreslå at indføje i en købskontrakt, at forhandleren skulle betale
kompensation for hver dag bilen blev leveret for sent. Det ville han sikkert
ikke gå med til, det viser at det er et velkendt problem.

Det er svært at sælge en bil, hvis kunden først ved han får den om måske et
halvt år, hvis man så siger han får den om 2-3 måneder er et salg meget
nemmere.
Når kunden så ringer, udsætter man leveringstiden et par uger, og giver en
undskyldning om et eller andet man alligevel ikke kan tjekke som kunde.
Kunderne springer med den metode som regel aldrig fra, for de har jo ventet
3 måneder allerede, og hvad gør så et par uger mere.

Man kan også se det absurde ved at man i uge 12 lover uge 13-14 osv. og
endelig uge 20. Dvs. man på 1-2 uger pludselig er kommet 8 uger bagud med
produktionen, det er helt hen i vejret.

Niels

Fra : Jonas R.

Dato : 14-02-04 22:45

Glenn S. wrote:
> Hej med jer derude !!

Davs

> D. 15/12-03 bestilte jeg ein ganz neu VW Touran 2.0 TDI med DSG gear
> (VAN) skal lige indskydes

Tja da min far bestilte sin VW Touareg V10 TDI mener jeg der gik 6 måneder
inden han fik den :) Så det er da ikke så slemt endnu!

/JOnas

Fra : Martin Sand.

Dato : 14-02-04 23:51

Jonas R. wrote:
> Tja da min far bestilte sin VW Touareg V10 TDI mener jeg der gik 6
> måneder inden han fik den :)

Tja, sådan er det i dagens Danmark. Vi er sgu et u-land hvad biler angår. Vi
er et lille land/lille marked og også pga. vores afgifter er vi
uinteressante og bliver nedprioriteret. Den var aldrig gået i Tyskland med 6
mdr.s leveringstid...
Dernede stod der masser af nye Golf IV/Bora TDI med 5-trins tiptronic
aut.gear som lagervare. De var bestillingsvarer herhjemme, og derfor blev
man nødt til at købe en bil i blinde som man ikke kunne få en prøvetur i
inden købet (ikke engang hos importøren havde de 1 sølle eksemplar i
medarbejderstaben).
Ekstra surt at købe en bil til dobbelt pris når man ikke engang kan
prøvekøre den først. Prisen var vist 310.000 kr. for Golf TDI Tip, med det
forbehold at den kunne stige 10% inden leveringen (pga. uvished om
hastigheden af prisharmoniseringen). Så man kunne være uheldig at komme af
med over 340.000 kr. for sin bil.
Jeg mener at det er skandaløse forhold.

MVH Martin

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 23:50

On Sat, 14 Feb 2004 23:51:21 +0100, "Martin Sand."
> [...]

>forbehold at den kunne stige 10% inden leveringen (pga. uvished om
>hastigheden af prisharmoniseringen). Så man kunne være uheldig at komme af

Vil slutprisen ikke blive den samme i disse 2 situationer?

1:
Vi køber bilen i DK, og venter 5-6 måneder

2:
Vi smutter over grænsen og køber den og importerer den til DK?
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 10:46

On Sat, 14 Feb 2004 23:50:10 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Vil slutprisen ikke blive den samme i disse 2 situationer?
>1: Vi køber bilen i DK, og venter 5-6 måneder
>2: Vi smutter over grænsen og køber den og importerer den til DK?

Som ofte nævnt er en given bil uden afgift ikke prismæssig ens i
Europa - udstyret er heller ikke det samme, ligesom der nemt kan være
forskel på de tekniske specifikationer (varmeapparat, eksempelvis)

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 11:19

On Sun, 15 Feb 2004 10:45:59 +0100, Mogens...
> [...]

>Europa - udstyret er heller ikke det samme, ligesom der nemt kan være
>forskel på de tekniske specifikationer (varmeapparat, eksempelvis)

Noget "enshed" må der vel være. Men der kan vel være penge at spare ved
at udnytte denne metode, såfrremt at den bil man kunne tænke sig at have
købt i DK, netop stiger på grund af den her harmonisering?.
Flemming Jacobsen

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 11:36

On Sun, 15 Feb 2004 11:19:21 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Noget "enshed" må der vel være.

Jep, som oftest er en Passat i DK også en Passat i Tyskland :)

>Men der kan vel være penge at spare ved at udnytte denne metode

Jep - derfor er reeksport in
(biler i DK sælges til udlandet/Tyskland

>såfrremt at den bil man kunne tænke sig at have
>købt i DK, netop stiger på grund af den her harmonisering?.

Næppe...

/Mogens

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 20:03

On Sun, 15 Feb 2004 11:36:22 +0100, Mogens...

Men ikke import af nye biler?
Flemming Jacobsen

Fra : Flemming

Dato : 14-02-04 22:53

Glenn S. wrote:
> Hej med jer derude !!
>
> D. 15/12-03 bestilte jeg ein ganz neu VW Touran 2.0 TDI med DSG gear
> (VAN) skal lige indskydes

Hvordan spiller det der nye DSG gear ? (Har ikke haft lejlighed til at prøve
køre en bil med det endnu)

--
Mvh. Flemming

Fra : Glenn S.

Dato : 15-02-04 11:43

"Flemming" <spamme@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan spiller det der nye DSG gear ? (Har ikke haft lejlighed til at
prøve
> køre en bil med det endnu)
> --
> Mvh. Flemming

Hellere ikke her
Da jeg skulle prøvekøre Touranen, var det med manuelt gear.
Forhandleren havde ikke nogen til prøvekørsel, da produktionen først
startede op her i denne uge, altså uge 7 med 2L moteren, han havde ikke
engang selv prøvet modellen endnu.
Der stod en 1.9 i Slagelse som var til en kunde, men den kunne han jo self.
ikke hjemtage til Esbjerg
men hvis jeg skulle komme forbi derovre var jeg velkommen til en prøvetur.

Så er det lige jeg tænker... Gad vide hvor mange der "lige" skal prøvekøre
min INDEN den bliver meldt klar til levering til mig,
da jeg (stadig) er den eneste der har bestilt en 2.0 Highline med DSG ved
vores VW pusher her i byen
Og speedometeret bliver lige nulstillet til 0000003 KM. igen, via deres
lille computer. Nej FY sådan nogle tanker må man ikke have

Ang. DSG gearkassen, så har jeg snakket med importøren, da jeg skulle have
tilføjet baksensor i, efter handlen var indgået.
Kom som nyhed her 1. Januar. Han havde prøvet en 1.9 med DSG, og fortalte at
der var kun EN ulempe ved den.... og det var
momenten !!
Man mærkede den ikke, som man gør i en med manuelt gear, men hvis jeg skulle
have en forstilling om DSGén, så var det som at sætte sig
ind i en Boing fly og forlod startbanen. Altså der var kun en ryk og det var
fremad, for man ville ikke mærke gearskiftet
Mon ikke det har været en Audi TT han der har prøvet he..he.. for med en 1.9
med 105hk og 1.5 T. elefantvægt på bagen såee...
Det sjove begynder nok med en 2L med FGA boks på 178hk og 441Nm. Nååee...
nej. De bokse er jo ved at være kriminelle

Mvh. Glenn

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 20:11

On Sun, 15 Feb 2004 11:42:58 +0100, "Glenn S." <vectra2000@(GÆT)ofir.dk>
wrote:

> [...]

>Og speedometeret bliver lige nulstillet til 0000003 KM. igen, via deres
>lille computer. Nej FY sådan nogle tanker må man ikke have

Du skulle bare vide.

"Samtlige" biler der ankommer med diverse bilfærger har fået tæsk fra
start af netop da lodsning af specielt biler fra bilfærger kører som
akkord.

En fa mine kammerater arbejdede på et tidspunkt som vikar på havnen i
Fredericia mens at bilfærgerne kom ind. På hans hans hold var de blandet
mænd og kvinder. De første par omgange ventede mændende på "kvinderne"
da de skulle taxieres tilbage til bilfærgen. Men efter at mændede havde
været nødt til at vente på kvinderne et par gange fik de besked på at
blive ombord og kører bilerne frem.

Jeg har fået mange maleriske forklaringer på kørslen på det område.
Hastighedsbegrænsnigen blev fx ikke overholdt, og svingene blev taget
med skrigende hjul og deslige. Den dag kostede deres lodsning også en
større 4 hjulstrækker, der blev forenet med en betonsøjle der stod ved
siden af nedkørselsrampen.

Så mange nye biler, har ikke haft den bedre start på livet.
Flemming Jacobsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-02-04 21:13

> [...]
> akkord.
>
> Så mange nye biler, har ikke haft den bedre start på livet.

Nu er der jo grænser for hvor hurtigt man kan køre inde i sådan et skib, så
ligefrem tæsk kan jeg ikke forestille mig.
Samtidig ider en bil jo ikke overlast af at blive brugt. Som regel skrottes
en bil pga. rust og ikke pga. en defekt motor,som følge af at den en gang i
livet er blevet gasset op med kold motor.

Niels

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 21:22

On Sun, 15 Feb 2004 21:12:41 +0100, "Niels Bengaard"

>Nu er der jo grænser for hvor hurtigt man kan køre inde i sådan et skib, så
>ligefrem tæsk kan jeg ikke forestille mig.

Problemet er ikke inde i skibet, men fra selve anløbsstedet og til det
sted hvor at bilerne skal holde, er der strods alt et stykke vej, og det
er på det her stykke at de har fået noget at leve af.

>Samtidig ider en bil jo ikke overlast af at blive brugt. Som regel skrottes
>en bil pga. rust og ikke pga. en defekt motor,som følge af at den en gang i
>livet er blevet gasset op med kold motor.

Vi snakker ikke bare gasset op, vi snakker serisøt tæst af motoren for
bare at komme hurtigt af vejen.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:26

> Vi snakker ikke bare gasset op, vi snakker serisøt tæst af motoren for
> bare at komme hurtigt af vejen.

Og du tror ikke at importøren og fabrikken ville løfte en pegefinger hvis de
hørte om det ?

Røverhistorier er der mange af, jeg har engang set VW biler blive losset,
både i Hamburg og i Emden, det foregik da i et rakst tempo men uden at
mishandle bilerne.
Jeg tror da også på at de fleste har repsekt for det da har med at gøre,
ellers får de nok ikke lov til at gøre det ret længe.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 16-02-04 20:40

On Mon, 16 Feb 2004 20:26:20 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Og du tror ikke at importøren og fabrikken ville løfte en pegefinger hvis de
>hørte om det ?

Ikke nødvendigvis, for jo længere tid et skib skal ligge stille ved et
anløsbsted jo dyrere bliver det, så jo hurtigere det kan komme videre jo
bedre.

>Røverhistorier er der mange af, jeg har engang set VW biler blive losset,
>både i Hamburg og i Emden, det foregik da i et rakst tempo men uden at
>mishandle bilerne.

Siger ikke at de mishandlede bilerne som sådan, men det afhænger vel af
øjnene der ser. På en ny bil vil jeg kalde godt med omdrejninger og
deslige i samme stil for mishandling.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 22:15

> Ikke nødvendigvis, for jo længere tid et skib skal ligge stille ved et
> anløsbsted jo dyrere bliver det, så jo hurtigere det kan komme videre jo
> bedre.

Det går jo ikke nødvendigvis hurtigere af at tumperne laver hjulspin og
kører i omdrejninsbegrænseren hele vejen ud.

> Siger ikke at de mishandlede bilerne som sådan, men det afhænger vel af
> øjnene der ser. På en ny bil vil jeg kalde godt med omdrejninger og
> deslige i samme stil for mishandling.

Enhver der ved lidt om motorer ved at lidt friske omdrejninger til at skubbe
olie og stempelringe på plads samtidig med at der er godt med olietryk på er
godt for en ny motor.
Du skulle prøve at høre når WestSpeed i Varde starter en nybygget racermotor
op, uha-uha. -:)

/Claus

Fra : Mogens...

Dato : 16-02-04 22:17

On Mon, 16 Feb 2004 22:14:39 +0100, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Du skulle prøve at høre når WestSpeed i Varde starter en nybygget racermotor
>op

Kender du ham?

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:23

> [...]

> siden af nedkørselsrampen.
>
> Så mange nye biler, har ikke haft den bedre start på livet.

Se det fra den lyse side, de har da ikke manglet olietryk.

NB! godt at vide at VW biler fra Tyskland kommer med tog til DK.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 20:33

> Se det fra den lyse side, de har da ikke manglet olietryk.
>
> NB! godt at vide at VW biler fra Tyskland kommer med tog til DK.

og hvordan bliver bilerne "afmonteret" fra togstammerne?

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 22:10

> og hvordan bliver bilerne "afmonteret" fra togstammerne?

Af SMC's folk på SMC's område.
Jeg tror ikke de bliver der så længe, hvis de kører alt for råddent.
Det er nok svært at køre råddent på en togstamme, men de skal selvfølgelig
køre lidt på parkeringspladsen også.

Men hvad man ikke ved har man ikke ondt af.

Jeg har set bilerne blive kørt ud til togene fra fabrikken i Wolfsburg, det
foregår i et friskt men fornuftigt tempo i bedste ordnung muss sein stil.

Værre var det ved Porsche i Stuttgart, her fik bilerne virkeligt tæv, når de
kørte ud gennem porten.
Men motorene havde også fået fuld skrue i testbænken (med effekt måling på
krumtappen) inden monteringen.
Kæft det lyder godt, selv bag lyddæmpene glasruder.

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===