Ved I hvad I vil? lang historie
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-02-04 17:23

I går, fredag, var én af de store udrejsedage til skidestinationerne.

Færgeafgangen fra Rødbyhavn kl. 21:15 var stort set fully booked. Der
var 4 turistbusser og en hævledes masse personbiler + de sædvanlige
lastbiler.

Den sidste kategori er dem der bruger færgen 5 dage om ugen 52 uger om
året.

De fik ingen aftensmad i går. Truckerrestauranten er lukket om
aftenen og natten og køen i cafeteriet var uoverskuelig.

Nede på vogndækket blev cyklistværnene på vores vogntog brugt som
fitnessudstyr til strækøvelser o.lign. 3 vogntog fik afmonteret
diverse ledninger og slanger til hængeren af møgunger der frit løb
rundt. Jeg selv fik afmonteret ledningen til hængerens ABS.

Under indtagelsen af et krus kaffe (stående) var vi så 8 chauffører
der blev enige om, at 70 km/t. begrænsningen på tyske landeveje vist
trængte til at blive overholdt. Det er 34 km. fra Puttgarden og ned
til Zum Grünen Jäger.

Magen til kaos skal man s'gu lede længe efter. Zig-zagkørsel for at se
hvad der var galt. Sindssyge overhalinger på en vej hvor de modkørende
kører over evne for at nå færgen. Febrilsk arbejde med kontakterne til
det lange lys osv.

Nede ved Aral-tanken holdt der så en hvid Passat med grønne skærme.
Det var befordrende for uroen i køen. Tysklands største
"vognmandsforretning" kan stadig indgyde respekt.

De to embedsmænd var iøvrigt ved at "grine deres mås i laser" da de
senere kørte forbi os ude på autobahn.

Et af mine spørgsmål er:

Den ene dag kan man (også her) læse at det fandme også er totalt
uansvarligt med de lastbiler der bare kører som om de har stjålet hele
arrangementet. Den næste dag kan man konstatere at kaos er nær, fordi
man ikke kan komme hurtigt nok frem p.gr.a. samme uansvarlige
chauffører. Hvad er det man vil have?

Et andet spørgsmål:

De fleste af privatbilisterne på færgen sad allerede og smågabte efter
endt arbejdsdag. Alligevel skulle de køre non-stop til Østrig eller
Frankrig. Er det OK?

Professionelle chauffører risikerer både det ene og det andet ved en
halv times overskridelse af 9 timers kørsel.

Jeg argumenterer ikke for at vores køretid skal forlænges, men for at
det andet svineri skal ses efter i sømmene.

En anden ting som undrede mig, var at fra Rønnede og ned til færgen
blev mine spejlarme og antenner ca. dobbelt så tykke p.gr.a. frysende
finregn (isslag). Fik det skituristerne til at sænke farten? Ikke med
så meget som en kilometer. Hvorfor er der ikke bare én bilist der
reagerer på at lastbilerne kører med reduceret fart på en kun
halvtrafikeret motorvej? Det er fanneme uprofessionelt.

Det var dagens epistel, som jeg forventer en masse kloge komentarer
til. Jeg er godt klar over at i denne gruppe er der ingen uansvarlige
bilister, men tænk nu lidt over det alligevel.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Paw Jensen

Dato : 14-02-04 17:44

Hej.

Jeg kan klart tilslutte mig dine synspunkter, men kan du så til gengæld
forklare mig hvorfor vogntog, som vel skal overholde gældende
hastighedsbegrænsning, og alle er forsynet med elektronisk begrænser,
absolut skal overhale hinanden ??

En sådan overhaling tager en halv eftermiddag, og generer den øvrige trafik
ufattelig meget...

Paw

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-02-04 20:45

On Sat, 14 Feb 2004 17:44:22 +0100, "Paw Jensen" <paw@uniq-import.dk>
wrote:

> [...]
>absolut skal overhale hinanden ??
>
>En sådan overhaling tager en halv eftermiddag, og generer den øvrige trafik

Ja, det kan jeg godt.

Disse overhalinger er jo mest aktuelle efter en færge, eller hvor der
ellers måtte være kollektivt stop i trafikken.

Når horderne så bliver sluppet løs, forsvinder personbilerne som regel
ud i horisonten på et øjeblik, og når lastbilchaufførerne er færdige
med at skifte gear, og når det tempo de har valgt at køre i, aktiverer
de tempostaten.

Når først den er aktiveret, er det for de fleste nemmere at køre
udenom hvad der måtte være af forhindringer, end at sidde og regulere
farten hele tiden.

Den elektroniske verden er ikke så præcis, så når intentionen er at
begrænse ved 85 km/t. så er det nøjagtigt sådan på alle lastbiler. Nye
eller slidte dæk kan gøre en forskel osv.

Det med at lade personbilerne komme ud af røret først, inden
overhalingerne begynder synes jeg de fleste af os er flinke til at
overholde, ligesom de fleste er flinke til ikke at begynde en
overhaling hvor trafiktætheden gør, at man godt véd at der hurtigt vil
blive kø.

Alle lastbilchauffører kan ikke være den hurtigste knallert på molen,
men det gælder jo også for andre trafikantgrupper.

Hvorfor er det f.eks. liiiige at en personbil efter en overhaling på
en halvtom motorvej trækker ind 5 meter foran mig, så jeg får al
saltlagen op på forruden, i stedet for at "strække" overhalingen lidt?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 20:41

On Sat, 14 Feb 2004 20:45:07 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

> [...]
>en halvtom motorvej trækker ind 5 meter foran mig, så jeg får al
>saltlagen op på forruden, i stedet for at "strække" overhalingen lidt?

Du Folmer, lige et skud fra sidelinien.

Hvordan har du det som lastbilcahuffør, hvis at fx personbiler

Og hvilke former for signaler eksisterer der egt?
Flemming Jacobsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-02-04 21:14

On Sat, 14 Feb 2004 20:41:26 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

> [...]

>Hvordan har du det som lastbilcahuffør, hvis at fx personbiler
>
>Og hvilke former for signaler eksisterer der egt?

Tja, det med at stole på "de små bilers" signaler er ikke noget jeg er
så begejstret for så det gør noget.

For et stykke tid siden var der en lastbil der overhalede en
bil+campingvogn nede i Tyskland.

Ham i b+c var ikke helt tilfreds med dette, og begyndte så at blinke
med det lange lys. Helt pr. automatik tror lastbilchaufføren så, at
det er signal til, "at du kan godt komme ind på plads igen".

Sikken et velsignet roderi der blev ud af det, både på den ene og den
anden måde.

Sagt på en anden måde: Vi stoler mest på vores egne.

Tegnene vi bruger er ikke så mange.

Når der er plads til at trække ind efter overhaling, blinkes der kort
med det lange lys. Man takker med ét blink til venstre og ét til
højre.

Ved radarkontrol gør man V-tegn, bare lagt ned. (Det ligner lidt en
radar)

Ved store kontroller holder man en fartskive op i forruden.

Og endelig har vi jo walkien.

10-4 og en slatten gummiand. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torsten A. Laursen

Dato : 15-02-04 12:09

> [...]
>
> Når først den er aktiveret, er det for de fleste nemmere at køre
> udenom hvad der måtte være af forhindringer, end at sidde og regulere

Hej.

Jeg må tilstå, at efter at have læst dette er jeg lidt provokeret, og det er
da også muligt, at jeg har lært noget. Jeg vidste f.eks. ikke, at der er
færgelejer ved Skærup (Vejle), Horsens N, Ejer Bavnehøj og Skanderborg N -
for lige netop her synes overhalinger lastbilerne imellem at være meget
yndet. Jeg kører denne strækning hver dag, og det er for mig krop umuligt at
holde noget der bare ligner en konstant hastighed de nævnte steder p.g.a.
lastbiler der overhaler og deraffølgende kødannelse, hvilket som oftest
tager ca. 2-3 Km pr. overhaling - og yderligere et pr km før den kø der fik
bygget sig op er afviklet (Kolding - Århus tager ca. 10 min længere og
benzinforbruget er ca. 2 km/l dårligere til hverdag end f.eks. her i
vinterferien). Og det mest groteske for mig er, når jeg en gang i mellem
lader mig provokere til at ligge bag en samling lastbiler, at se hvordan 2
lastbiler nærmest ligger og kører om kap. Så overhaler den ene og 2 km
senere overhaler den anden. Et par km senere overhales der igen osv. Og hver
gang resulterer det i en hale af bilister der ikke kan komme forbi og som i
ren frustration når der endlig igen er fri bane, fremelsker et
Schumacher-gen og kører fuldstændig vildt og tovligt for at kompensere for
den tabte tid. Jeg vil dog her gerne lige slå fast, at jeg også meget ofte
ser fuldstændigt reelle overhalinger lastbiler imellem, men der synes at
være en overvægt af, hvad jeg vil vurdere som unødvendige provokerende
overhalinger, der bliver indledt på tidspunkter, hvor jeg som alm. bilist må
op på bremsen for ikke at komme i klemme. Men jeg forstår jer godt - jer
lastbilchauffører - Jeg ville også blive fuldstændig vandvittig af at kikke
på den samme reklame på bagsmækken af lastbilen foran mig flere timer i træk
og specielt når den kun er ca. 3 meter foran mig, og specielt når jeg nu
ved, at jeg ville kunne kører ca. 17 cm længere i timen, hvis jeg ellers fik
frit tilløb og vejens hældning ikke ændrer sig. Det er sket mere end en
gang, at jeg er trukket ud til overhaling af en lang stribe lastbiler mellem
Skanderborg V og N og ikke er i stand til at komme ind til Århus S fordi det
er krop umuligt at komme ind imellem jer "store drenge" der ligger i en lang
"Convoy" med en provokerende kort afstand lastbilerne imellem, og hvor der
bliver lukket af både foran og bagved som følge af overhalende lastbiler.

Nå - det gav vist lidt luft....

Jeg vil hermed ikke sige, at "vi" alm. bilister er ufejlbarlige - det er vi
ved gud ikke - men mange lastbiler kører i mine øjne direkte provokerende,
hvilket skaber mange - skal vi sige - kedelige situationer, som følge af, at
vi "andre" lader os provokere. Så kan vi bagefter diskutere hvem der er
skurken - ham der provokerer eller ham der lader sig provokere.

mvh

Torsten
PS: Jeg har forkortet dette indlæg, hvorfor indholdet kan virke ufuldkomment

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 14:54

On Sun, 15 Feb 2004 12:08:57 +0100, "Torsten A. Laursen"
<tal@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>for lige netop her synes overhalinger lastbilerne imellem at være meget

Som jeg skriver: Færger eller kollektive stop.

På de nævnte lokaliteter er der så hut jeg visker rastepladser? Der
for skal de lastbiler der har været inde og afholde de lovpligtige
hvil jo ud i trafikken og indordne sig igen.

> [...]

>bliver lukket af både foran og bagved som følge af overhalende lastbiler.

Det med afstand har også altid undret mig. Jeg ved ikke hvorfor der
køres så tæt, og jeg kan kun sige at det er ikke mig.

>--

>Nå - det gav vist lidt luft....

>--

Uha, det er godt med luft.

> [...]

>vi "andre" lader os provokere. Så kan vi bagefter diskutere hvem der er
>skurken - ham der provokerer eller ham der lader sig provokere.

Nu er vi lige pludselig helt enige.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mathias

Dato : 15-02-04 12:20

> [...]
>
> Når først den er aktiveret, er det for de fleste nemmere at køre
> udenom hvad der måtte være af forhindringer, end at sidde og regulere

Se det forstår jeg ikke helt. På min daglige tur Århus-Odense oplever jeg
tit en lastbil trække ud så tæt foran mig at jeg må op og stå på bremsen.
Herefter vil han typisk overhale 3 vogntog med 1 km/t.

På de tempostater jeg kender, kan man regulere farten +/- 1 km/t. Hvorfor
kan lastbilen så ikke bare køre den 1 km/t langsommere, eller i det mindste
vente på et større "hul" i overhalingsbanen?

Et lignende eksempel fra mig selv:
Min egen tempostat som regel står på 130 km/t. Når jeg er i gang med en
overhaling hvor det går ned af bakke, sker der ofte det at ham jeg overhaler
(uden tempostat) ufrivlligt øger farten. Der ligger vi så med næsten samme
hastighed. Hvis der nærmer sig en bil bagfra, øger eller sænker jeg altid
farten og trækker ind, i stedet for at ligge med 1-2 km/t hastighedsforskel.
Hvorfor gør lastbiler ikke det samme?

-Mathias

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 12:27

> [...]
> hastighed. Hvis der nærmer sig en bil bagfra, øger eller sænker jeg altid
> farten og trækker ind, i stedet for at ligge med 1-2 km/t

Fordi lastbiler helst skal overhale en anden lastbil, når det går op ad
bakke så det kan tage ekstra lang tid.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 14:40

On Sun, 15 Feb 2004 12:27:20 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Fordi lastbiler helst skal overhale en anden lastbil, når det går op ad
>bakke så det kan tage ekstra lang tid.

>--

Eller fordi det er op ad bakke der er størst forskel i farten på den
lastbil der kører med bleer og den der kører med stålprofiler.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 14:45

On Sun, 15 Feb 2004 12:19:52 +0100, "Mathias"
<baggadapREMOVE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>farten og trækker ind, i stedet for at ligge med 1-2 km/t hastighedsforskel.

Jeg vil tro at du, hvis du skulle leve af at køre lastbil ville
forstå, at alt hvad du foretager dig i en lastbil går meget trægere
end i en personbil.

Som jeg har skrevet i svaret til Mogens har det også en del at gøre
med vores allesammens indre egoist.

Alle prøver jo at gøre det nemt for sig selv.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Weis

Dato : 14-02-04 17:36

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

[beretning om kaos]

> [...]
> arrangementet. Den næste dag kan man konstatere at kaos er nær, fordi
> man ikke kan komme hurtigt nok frem p.gr.a. samme uansvarlige

Uden at tage stilling til trafikken den pågældende dag under de pågældende
vejrforhold, så vil jeg gerne have at lastbilerne kører lige så betænksomt
og hensynsfuldt som jeg gerne vil have at privatbilisterne, busserne og alle
andre skal køre.
Fx er det rart når lastbilerne 1) undgår at overhale med minimal
hastighedsforskel, og 2) når de kører med så stor afstand at man kan
overhale dem en af gangen.

> Et andet spørgsmål:
>
> De fleste af privatbilisterne på færgen sad allerede og smågabte efter
> endt arbejdsdag. Alligevel skulle de køre non-stop til Østrig eller
> Frankrig. Er det OK?

Jeg kan ikke se noget galt i at gabe på en færge
Lad os håbe at det var ægtefællen der skulle sidde ved rattet på den videre
færd.

> [...]
>
> Jeg argumenterer ikke for at vores køretid skal forlænges, men for at
> det andet svineri skal ses efter i sømmene.

Privatbilister skal også kunne stoppes når de er for trætte til at
koncentrere sig om kørslen.
Vi har her et problem med at man kun skrider ind overfor de målelige ting
(hastighed og alkohol) medens de umålelige (træthed, manglende hensyn,
medicin) ikke gøres til emne for tilsvarende kampagner.

> [...]
> reagerer på at lastbilerne kører med reduceret fart på en kun
> halvtrafikeret motorvej? Det er fanneme uprofessionelt.

Du ved jo godt at vejret er koldere i højden
Hver enkelt bilist er jo selv ansvarlig for sin kørsel (i den ideelle
verden). Jeres vurderinger behøver ikke være overensstemmende.

> Det var dagens epistel, som jeg forventer en masse kloge komentarer
> til. Jeg er godt klar over at i denne gruppe er der ingen uansvarlige
> bilister, men tænk nu lidt over det alligevel.

Der var vist ingen fra gruppen som overhalede dig efter færgen

> Venlig hilsen
> Folmer

ditto
Peter

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 14-02-04 20:56

On Sat, 14 Feb 2004 17:36:01 +0100, "Peter Weis"

> [...]
>Fx er det rart når lastbilerne 1) undgår at overhale med minimal
>hastighedsforskel, og 2) når de kører med så stor afstand at man kan

Jeg har også en meget omfattende liste over ting som jeg ville ønske
at privatbilisterne gjorde anderledes. Det med overhalingerne har
jeg gjort rede for andetsteds, og med hensyn til afstanden mellem
lastbilerne synes jeg ikke at have bemærket det som et problem.

> [...]

>Jeg kan ikke se noget galt i at gabe på en færge
>Lad os håbe at det var ægtefællen der skulle sidde ved rattet på den videre

Det er et søgt svar, og det kan jeg se på smiley'en at du også godt
selv er klar over, men du skal jo også "sikre" dine interesser når du
selv skal afsted.

> [...]

>(hastighed og alkohol) medens de umålelige (træthed, manglende hensyn,
>medicin) ikke gøres til emne for tilsvarende kampagner.

Som talt ud af min mund.

> [...]

>Hver enkelt bilist er jo selv ansvarlig for sin kørsel (i den ideelle
>verden). Jeres vurderinger behøver ikke være overensstemmende.

Til første del vil jeg sige: Søgt igen. Til anden del vil jeg
bare sige at over 1 cm. is på en spejlarm ikke er en vurdering, men
kolde facts.

>-

>Der var vist ingen fra gruppen som overhalede dig efter færgen

>--

Det har der sikkert ikke været, men situationen er jo ikke enestående.
Det sker jo hver gang en færge lægger til, og jeg er 100% sikker på at
flere i gruppen har kørt strækningen op til flere gange.

Fra : Peter Weis

Dato : 14-02-04 23:38

> [...]

> Det sker jo hver gang en færge lægger til, og jeg er 100% sikker på at
> flere i gruppen har kørt strækningen op til flere gange.

Vi er næppe så uenige, når det kommer til stykket. Det drejer sig om at køre
hensynsfuldt. Og det drejer sig om, at det kan være svært - ja, rent ud sagt
umuligt - at forstå, hvordan folk kan finde på at gøre som de gør derude i
virkeligheden. For hold da fest, hvor er de idiotiske.

Men gør vi ret i at udstrække vores egne vurderinger til at gælde for andre?

Toms indlæg om brug af bagspejlet, er en glimrende illustration. Når de
andre kører for langsomt, så er det galt, og når de kører for hurtigt, så er
det også galt. Og selvfølgeligt er Toms vurdering af hvor hurtigt man kan
køre altid den rette. Ligesom din er det. Og min. Og Jan Wildaus. Og
Mogens's. Og Jan Stevns's. Osv. Også selv om vi ikke er enige.
Jeg er klar over at sådan et udsagn kan skaffe mig megen modsigelse (derfor
lukker jeg også ned nu og tager 4 dage til Budapest . Men det er altså en
ikke ualmindelig tendens at man synes at de andre trafikanter er nogen
idioter.
Vi bliver nok nødt til at acceptere at der er mange idioter på vejen, og så
må vi hver især holde fornøden sikkerhedsafstand.

mvh
Peter

Fra : Kasper

Dato : 15-02-04 13:01

> Til første del vil jeg sige: Søgt igen. Til anden del vil jeg
> bare sige at over 1 cm. is på en spejlarm ikke er en vurdering, men
> kolde facts.

Tjae er vi til kolde facts... :

Mine forældre var ude at køre engang i december hvor det sneede
karaftfuldt.... Bilerne på motorvejene kørte meget langsomt, men alligevel
kom den ene efter den anden Lastbil og overhalede (selvom der lå 5-10 cm
sne) Jeg mener ikke sne er bedre en is, måske lidt, men en 5-10T lastbil
tager altså ikke hold !. (men dem der kører lastbil er da ligeglade, det er
da sjældent den der kommer til skade ved en ulykke, nærmere 5-20 biler der
bliver kvast totalt sammen, det kalder jeg respect !)

Men der må åbenbart have været så mange der har ringet ind og brokket sig
over det, fordi Politimesteren i Ålborg kom med en advarsel over radioen,
med at folk skulle køre ordenligt, og specielt lastbils chauføre.....

Tjae, og så kan man bare tage det op med dem der snyder med feriesedlerne,
så de kan bevise at de lige har haft ferie ???? Blah...

Eller Det med at man lige har flere papskiver til fart måleren ??

Eller dem der spiller på tromme på rattet o.s.v når de kører ??

Men jeg mener ikke man kan tage alle over samme kan (som nogen gør), fordi
mange der kører bil gør det også uansvarligt....

Start med at feje foran din egen dør inden du tager andres (det giver sådan
noget svineri hvis du skal hjem og ikke har fejet)

Kasper

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 15:06

On Sun, 15 Feb 2004 13:01:17 +0100, "Kasper"
<RepzakRemoveme@hotmail.com> wrote:

> [...]
>da sjældent den der kommer til skade ved en ulykke, nærmere 5-20 biler der
>bliver kvast totalt sammen, det kalder jeg respect !)

Jeg kan kun sige at de pågældende lastbiler må have vurderet at det
var OK at køre som de gjorde. Alternativt kan der jo have været en
samling af erhvervets båtnakker samlet det samme sted.

Endelig er der den mulighed at lastbilerne har været finske eller
norske. De har et noget andet syn på vinterkørsel, som kan få selv mig
til at p***e i bukserne af skræk.

> [...]

>Eller Det med at man lige har flere papskiver til fart måleren ??
>
>Eller dem der spiller på tromme på rattet o.s.v når de kører ??

Jeg er så heldig at køre for et firma der ikke accepterer nogen form
for snyd, men jeg er også godt klar over at flertallet af mine
kolleger ikke er så privigerede.

vad tror du forresten er farligst? En chauffør der slår på tromme på
rattet, eller en forælder der dyrker yngelpleje af det afkom der
sidder på bagsædet?

> [...]

>Start med at feje foran din egen dør inden du tager andres (det giver sådan
>noget svineri hvis du skal hjem og ikke har fejet)

Der er fejet i den udstrækning det kan lade sig gøre. Jeg fejer dog
kun for EGEN dør, og vil helst ikke holdes ansvalig for andres
gerninger, ligesom enkelttilfælde ude i trafikken ikke rigtigt duer i
dette forum. Vi bliver nødt til at holde os til det overordnede, dog
gerne med udgangspunkt i noget enkeltstående.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Nielsen

Dato : 17-02-04 15:56

> [...]
sådan
> noget svineri hvis du skal hjem og ikke har fejet)

Ja hvem har ikke oplevet i trafikken (motorvej/landevej) følgende:

Personbiler på motorvejen med ca. 10-15m afstand

Personbiler med trailer med min 110km/t

Personbiler med min 110km/t og tågebaglys tændt

Personbiler som kun kører i venstre spor, selv om der er biler bag ved

Personbiler med langt lys på om natten, og ikke blænder ned når der kommer
modkørende "for FDM siger det er iorden"

Kig i trafikken, kig på dig selv.
Prøv en stor bil i en uge, og du vil se tingene med andre øjne.

Jeg kører selv lastbil om natten, sikke en frihed
Ingen personbiler med total iset ruder
Ingen cykellister uden lys
Ingen kondi løbere uden reflekser
Ingen lastbiler jeg skal overhale

Jan
Som ikke forstår folk som piver over lastbilerne

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 11:07

On Sat, 14 Feb 2004 17:23:03 +0100, Folmer Rasmussen
> [...]

>til. Jeg er godt klar over at i denne gruppe er der ingen uansvarlige
>bilister, men tænk nu lidt over det alligevel.

Skuffende at læse om jeres chikane.

Den kloge chauffør havde denne ene dag om året (!) i samarbejde med
sine kolleger ventet 5-10 min. med at køre. Så havde der overhovedet
ingen "ballade" været.

Enhver kender jo det stykke -> et helvede. Jéres aktion var med til at
gøre "Een dag i Helvede" nednu værre for et antal mennesker. Godt at
det ikke endte med en ulykke...

Når jeg skriver ovenstående, er det fordi, jeg sélv har været udsat
for en lignende chikane samme sted, dog i en noget mindre grad.
Faktisk var een lastbil i stand til at blokere for MANGE bilisters
fremfærd, idet han partout skulle ligge "midt på vejen", istedet for
at trække ud til højre a la "svenske forhold" (dét er der nemlig plads
til, dér!). Nuvel jeg fik "fortalt" ham, hvad jeg mente, hvorefter der
blev "træk" i trafikken igen.

> demonteret ABS

Dét pisser mig af, at nogen piller ved jeres biler - det er sgu for
dårligt og tankeløst. Tænk hvis deres pilleri betød, at de selv blev
dræbt af selv samme lastbil ved en påkørsel. Hvordan fa'n kan
mennesker være så dumme...
(jeg har da ALDRIG ladet _mine_ børn "vandre" omkring på en færge
eller andre steder uden opsyn -> gosh...)

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 14:38

On Sun, 15 Feb 2004 11:07:22 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Skuffende at læse om jeres chikane.

>--

Du skuffer også mig, Mogens.

Du ved jo så udemærket at vi kun må køre 70 km/t. på strækningen.
75-76 km/t. i praksis, når diverse måleusikkerhed er tilgodeset. Alt
andet giver Punkte in Flensburg. Tilstrækkeligt af disse prikker giver
køreforbud og dermed arbejdsløshed. Jeg ville have valgt et andet ord
end chikane.

> [...]

>Den kloge chauffør havde denne ene dag om året (!) i samarbejde med
>sine kolleger ventet 5-10 min. med at køre. Så havde der overhovedet

Nu er verden jo således indrettet, at selv en tur til Hamburg og retur
er rimeligt reguleret. En stau kan checkes, en LKW-kontrolle giver
stempel bag på skiven, men 10 spildte minutter det giver
forklaringsproblemer når man misser returfærgen. Sådan er det idag,
selv om vi i vort firma ikke engang benytter os af de "julelege" de
andre tager i brug.

> [...]

>Enhver kender jo det stykke -> et helvede. Jéres aktion var med til at
>gøre "Een dag i Helvede" nednu værre for et antal mennesker. Godt at

Som sagt er der ikke tale om en aktion. Der blev ikke kørt under det
tilladte, og der blev også kørt i højre side af vejen. Det der er tale
om, er egoisme fra begge sider, og det er netop det jeg gerne vil have
frem her. Begge kategorier af kørende har deres små kæpheste at pleje.

> [...]

>at trække ud til højre a la "svenske forhold" (dét er der nemlig plads
>til, dér!). Nuvel jeg fik "fortalt" ham, hvad jeg mente, hvorefter der

Det skuffer mig godt nok alvorligt, at du, Mogens, har overset en ikke
uvæsentlig detalje i det med de svenske forhold. I Sverige er
vognbanemarkeringen ud mod vägrenen stiplet, hvorimod den på
Bundesstrasse 207 er fuldt optrukket. En ikke uvæsentlig detalje som
det undrer mig at du ikke har set.

Desuden har jeg ved flere lejligheder påpeget det urimelige i, at det
forventes at vi ligger og filer rundt ude i rabatten. Jeg gør det ikke
om natten, af den simple grund at der ligger så meget lort derude, som
det er svært at få øje på. I dagtimerne gør jeg det ofte, hvis
vognbanemarkeringerne ellers er i orden.

> [...]

>mennesker være så dumme...
>(jeg har da ALDRIG ladet _mine_ børn "vandre" omkring på en færge
>eller andre steder uden opsyn -> gosh...)

Vi kan lige så godt vænne os til det. De nye generationer har
væsentligt forskellige normer end dem vi har.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 14:41

On Sun, 15 Feb 2004 14:38:18 +0100, Folmer Rasmussen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 15:21

On Sun, 15 Feb 2004 14:40:39 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>--

Du bliver ved, hva' *LOL*

Din glimragende citatteknik har lige så stille barberet mine smileys
væk. Ufint vil jeg kalde det.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 15:40

On Sun, 15 Feb 2004 15:20:43 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Du bliver ved, hva' *LOL*
>Din glimragende citatteknik har lige så stille barberet mine smileys
>væk.

Næ, næ - sådan var det nu ikke ment

>Ufint vil jeg kalde det.

Jow, jow - jeg er nok lidt ufin i kanterne. Nu har jeg jo kørt lidt
med dig, så det...

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 16:28

On Sun, 15 Feb 2004 15:39:46 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Næ, næ - sådan var det nu ikke ment

>Jow, jow - jeg er nok lidt ufin i kanterne. Nu har jeg jo kørt lidt
>med dig, så det...

>--

Uha ja. Det kan kun gå galt.

Du skal ikke gøre som "far" gør, men som "far" siger. *LOL*

Der er vel ikke tid til at få det udvidede kursus incl. autobahn, nu
hvor du har fået fast arbejde? Sådan 612 km. til Hamburg og retur,
incl. skift af container på både forvogn og hænger, det trækker tænder
ud. Du kunne jo forsøge dig med at bakke hængeren under
containeren i H-burg. *LOL*

Så laver du da ikke andre ulykker i de par timer.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 20:00

>Vi kan lige så godt vænne os til det. De nye generationer har
>væsentligt forskellige normer end dem vi har.

Mine unger fik **** heller ikke lov til at rende rundt og pille. Men gad
vide havd hr og fru hansen sagde hvis at i nu pilede ved deres ABS eller
andre ting
Flemming Jacobsen