Så brug dog det BAGSPEJL :o(
Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 14:18

hallo !!

Var i Odense et par dage og både turen ud og hjem gik rimelig dårlig (på
motorvejen).
Hold da fast hvor folk i danmark generelt kører dårligt. Jeg har slet ikke
tal på hvor mange gange når jeg var igang med at overhale, ja så trækker
folk bare ud foran en så man skal klodse bremserne.
Jeg synes at folk skulle afmontere spejlet eller tage en tur til
brillemanden da de åbenbart har afsindig svært ved at orientere sig om
trafikken bagud før de laver et vognbaneskifte.

Noget andet er at når det er p****glat på vejen så kører de let de 130 Km/t
på motorvejen. Da jeg ved at der ikke var nogen personskade, så griner jeg
min mås i laser over de 4-5 biler fra middelfart til odense som havde bulet
deres biler (den ene af dem en Porsche). Nogen har simpelthen ikke et hak
fornemmelse for vind og vejrforhold. Jeg selv kørte ikke mere end en 60-70
stykker og 200 m afstand.......det samme gjorde en "del" andre.

Godt jeg ikke skal køre på motorvej hver dag så ville jeg blive "skør".

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Klaus Larsen

Dato : 14-02-04 15:33

Kan kun give dig ret.. havde en ret sjov oplevelse i torsdags.

Kørte på motorvejen fra århus mod odense, kommer med ca. 130 kmt, der ligger
en ældre saab bag en lastbil, han trækker ud foran mig, så jeg må bremse
pænt ned ( så jeg netop ikke køre helt op bag i røven af ham som nogle ville
gøre) .. giver ham lige et kort blink . Dette resultere i en finger fra
ham.. sjovt nok tænker jeg.. han trækker ind foran lastbilen da han har
overhalet, da jeg køre forbi ham, kan jeg se en 60 årig mand, som sidder med
langemanden i vinduet mens jeg overhaler ham... kunne ikke gøre andet end
at grine af ham...

--

Med venlig hilsen / Best regards

Klaus Larsen

http://www.klas.dk

Fra : Kasper

Dato : 14-02-04 17:17

> [...]
med
> langemanden i vinduet mens jeg overhaler ham... kunne ikke gøre andet end

Hey

Jeg kan så ikke huske at det er blevet bestemt man må køre 130 på motorvejen
??

Hvis du kun havde kørt 110, som jeg mener er max hastighed (ved ikke om jeg
har mistet noget) men så kunne det være saab'en var forbi lastbilen uden du
skulle bremse ned...

I mine øjne er hans forseelse ikke større end din, hans er måske bare ikke
bevidst... ??

Kasper (Heldige ejer af en Rocky 18Speed)

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 14-02-04 19:14

> [...]
> bevidst... ??
>
> Kasper (Heldige ejer af en Rocky 18Speed)

Nu er det jo ikke det der er pointen.
Om vedkommende så kom med 250 km/t , så skal man stadig orientere sig inden
man skifter vognbane.

Hygge
MJ
Civic

Fra : Klaus Larsen

Dato : 14-02-04 19:30

Jeg ved godt at det ikke er nogen undskyldning at sige at man bare følger
trafikken.. men jeg overhalede ikke særligt mange biler på den tur..
tværtimod blev jeg overhalet af de fleste. jeg var heller ikke vildt sur
over at han trak ud.. syntes bare han havde en sjov måde at reagere på...

Fra : Kasper

Dato : 14-02-04 20:08

"Klaus Larsen" <klas@klas.dk> wrote in message
> [...]
> over at han trak ud.. syntes bare han havde en sjov måde at reagere på...

Det er sandt (:

Ikke jeg også har kørt 130 på motorvejen da jeg havde bil...

Men jeg holder på, vil man køre for stærkt, bør man være meget mere
opmærksom på andre kan fejlbedømme sig (ikke sagt det er rigtigt folk skal
køre ud foran hindanden)...

Kasper

Fra : Peter Weis

Dato : 14-02-04 23:41

> [...]

> Men jeg holder på, vil man køre for stærkt, bør man være meget mere
> opmærksom på andre kan fejlbedømme sig (ikke sagt det er rigtigt folk skal

Så sandt, så sandt.

mvh
Peter

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 15:59

> [...]
> brillemanden da de åbenbart har afsindig svært ved at orientere sig om
> trafikken bagud før de laver et vognbaneskifte.

Det var vistnok noget om en lovændring.
Noget med at man skulle blinke før skift af vognbane.
Den ændring fik vist mange kommentarer fra gruppen her.

Jeg er fuldstændig enig i hvad du skriver.
Spejle er noget som fabrikken monterer, fordi de ikke ved hvad de skal bruge
pengene til.
Sådan er der vist mange der tænker.
De kører i hvertfald som om de tænker det.

> [...]
> fornemmelse for vind og vejrforhold. Jeg selv kørte ikke mere end en 60-70
> stykker og 200 m afstand.......det samme gjorde en "del" andre.

Samme som ovenfor.
Regler er til for alle andre end mig, jeg skal frem.

> Godt jeg ikke skal køre på motorvej hver dag så ville jeg blive "skør".

Nu lagde du selv op til det:
Man kan ikke blive noget man allerede er

--
mvh Uffe (der endelig har fået QuoteFix ind på denne maskine)
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henry

Dato : 14-02-04 16:52

> Det var vistnok noget om en lovændring.
> Noget med at man skulle blinke før skift af vognbane.
> Den ændring fik vist mange kommentarer fra gruppen her.
Ja og her er en til, det er helt misforstået, at blinke ved vognbaneskift
giver fandm*e ikke forkørselsret, men det skulle man næste tro var sådan de
fleste har forstået ne nye regel - jamen jeg blinkede da ud.........

mvh
Henry

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 17:17

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hold da fast hvor folk i danmark generelt kører dårligt. Jeg har slet ikke
>tal på hvor mange gange når jeg var igang med at overhale, ja så trækker
>folk bare ud foran en så man skal klodse bremserne.

Hvad værre er at jeg mener at have observeret en tendens til at folk
bare smækker blinkeren på, og forventer alle andre hummer sig .. ;(

Suk ! (jeg siger ikke : Jeg vidste det .. men noget tyder på det)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-02-04 18:25

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvad værre er at jeg mener at have observeret en tendens til at folk
> bare smækker blinkeren på, og forventer alle andre hummer sig .. ;(
>
> Suk ! (jeg siger ikke : Jeg vidste det .. men noget tyder på det)

Du behøver ikke at sige det, vi andre er tankelæsere.

Håber bare ikke det bliver sådan 'forever'.

--
mvh Uffe

Fra : jan@stevns.net

Dato : 14-02-04 20:06

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Du behøver ikke at sige det, vi andre er tankelæsere.

Det ærgrer mig bare lidt, at mine og andres kommentarer til blinkeriet
kom til at holde stik.

På den anden side, hvis jeg mangler en ny forskærm til rekorden, er
den nemt skaffet gratis ;) Bare kør en tur, forbi Ishøj udfletningen
i sydgående, og du vil få masser af "chancer"

Det samme gælder den nye idiotiske rundkørsel ved Ølby frakørslen - de
fleste af de padder, der kommer nede fra trafikcentret, vælter bare ud

og er det ikke en af dem, kan man bare udse sig sig bussen, der
kommer...

Hajtænder er *satme* hajtænder ! Om jeg fatter folk der ubekymret
over at se en bil, hastigt nærme sig den side af deres bil, de selv
sidder i, bare vælter ud foran en. Sådan nogle, ja - jeg var lige ved
at sige "trafikmongoler" .....

>Håber bare ikke det bliver sådan 'forever'.

Nej for søren da ......

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 10:30

On Sat, 14 Feb 2004 20:06:15 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Det ærgrer mig bare lidt, at mine og andres kommentarer til blinkeriet
>kom til at holde stik.

Nu kan man da i det mindste se deres hensigter - dét kunne man ikke
før. Og dermed er det en bedring, IMO...

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 10:46

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Nu kan man da i det mindste se deres hensigter - dét kunne man ikke
>før. Og dermed er det en bedring, IMO...

Joehh, men i og med de fleste af pardon_my_french snotskovlene først
blinker når de er ved at være halvt inde i den anden bane, er det da
kun en stakkels hjælp.

Jeg blinker, kigger, og når jeg er sikker på der er plads, eller den
anden har set mig, så trækker jeg ud/skråstreg/ind

på den anden side , så skifter jeg ikke vejbane ret tit - midtersporet
er jo fortrinligt ..... fnis.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 11:14

On Sun, 15 Feb 2004 10:45:50 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Joehh, men i og med de fleste af pardon_my_french snotskovlene først
>blinker når de er ved at være halvt inde i den anden bane, er det da
>kun en stakkels hjælp.

Kneder jeg så ikke hér i vort kultiverede område

>Jeg blinker, kigger, og når jeg er sikker på der er plads, eller den
>anden har set mig, så trækker jeg ud/skråstreg/ind

Jeg kigger og er der plads, blinker jeg og trækker ud. Viser det sig,
at min beregning er en anelse optimistisk, tynges højre fod, hvorefter
der ingen problem ér
(gælder ikke i myldretrafikken)

>på den anden side , så skifter jeg ikke vejbane ret tit - midtersporet
>er jo fortrinligt ..... fnis.

Ja, du er jo een af de få hérinde, som vedkender sig at udvise denne
dårlige vane - og der ér flere!

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 13:18

>Ja, du er jo een af de få hérinde, som vedkender sig at udvise denne
>dårlige vane - og der ér flere!

*det* indrømmer jeg gerne - til gengæld ser du mig faktisk aldrig i
magnetbanen. Så kan man synes hvad man vil, men da jeg oftest fiser
af KøgeBugt, gør antallet af lastbiler, og andre langtsomtkørende, at
det faktisk aldrig er et problem at bruge midtersporet, måske derfor
det også som hovedregel viser sig at være det hurtige spor.

And the tale get's another chapter ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Peter G C

Dato : 15-02-04 19:48

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg kigger og er der plads, blinker jeg og trækker ud. Viser det sig,
> at min beregning er en anelse optimistisk, tynges højre fod, hvorefter
> der ingen problem ér

Samme procedure her - altid kigge først og dernæst blinke mv. - forøget
turbotryk mv

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 11:22

> [...]
>
>Jeg blinker, kigger, og når jeg er sikker på der er plads, eller den
>anden har set mig, så trækker jeg ud/skråstreg/ind

Jeg følger så den regel jeg har hørt da jeg fik kørekort

1:Orientering
3:Handling
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-02-04 13:56

jan@stevns.net wrote:

> Jeg blinker, kigger, og når jeg er sikker på der er plads, eller den
> anden har set mig, så trækker jeg ud/skråstreg/ind

Hvad blinker du for når du endnu ikke ved om der er plads??
Rækkefølgen er først at orientere sig, så bruge blinket og
herefter trække ud. Personligt springer jeg tit blinket over og
nøjes med at orientere mig inden jeg trækker ud..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 15:22

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

> [...]
>herefter trække ud. Personligt springer jeg tit blinket over og
>nøjes med at orientere mig inden jeg trækker ud..

Jeg er et sk. dumt svin, der orientere dem om mine hensigter

faktorenes orden påstår nogle jo er ligegyldig.

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-02-04 18:12

jan@stevns.net wrote:

> Jeg er et sk. dumt svin, der orientere dem om mine hensigter
>
> faktorenes orden påstår nogle jo er ligegyldig.

I det her tilfælde mener jeg ikke det er ligegyldigt.

Lad os sige at du selv er bilen der kommer kørende i "magnetbanen"
og skal til at passere bilen i "lastbilsporet", da bilen pludselig
slår blinkeren til. Hvordan reagerer du på den information? Min
reaktion er at forvente det er endnu en der ikke orienterer sig og
at blinket betyder at om 1½ sekund bliver der trukket ud. Min
reaktion er derfor også at hugge til bremsen. Viser det sig så at
være en "blink først - orienter dig bagefter"-gut i inderbanen, så
opdager vedkommende at der ikke er plads og bliver i sin bane,
mens jeg bliver hængende lidt bagude indtil jeg lige finder ud af
om vedkommende mener noget med det eller ej - en slags skakmat.

Gør du i stedet det, at du orienterer dig først og finder ud af om
der overhovedet er mulighed for at komme ud, så behøver du ikke
stoppe trafikken i "magnetbanen" med dit blinklys hvis det viser
sig at det alligevel ikke er nu du skal ud.

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 19:33

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>I det her tilfælde mener jeg ikke det er ligegyldigt.

Det er nok i sidste ende et ? om flueerotik. Om du fortæller de
andre, at din hensigt, snarest muligt er at skifte vejbane, eller
kigger først, og skifter når der er plads - *så længe* du ikke
skifter bane, førend pladsen til det er tilstede.

>Lad os sige at du selv er bilen der kommer kørende i "magnetbanen"
>og skal til at passere bilen i "lastbilsporet", da bilen pludselig
>slår blinkeren til. Hvordan reagerer du på den information?

Jeg har som regel allerede luret at vedkommende påtænker et
vognbaneskift - baseret på at vedkommende nok er ved at indhente en
langtsommere forankørende, eller at vi er ved et af de typiske steder,
hvor f.eks motorvejen deler sig (Ballerup-Tåstrup motorvejen
eksempelvis)

> [...]
>mens jeg bliver hængende lidt bagude indtil jeg lige finder ud af
>om vedkommende mener noget med det eller ej - en slags skakmat.

Skak-mat ? Jamen , sådan ville jeg ikke føle det ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-02-04 20:21

jan@stevns.net wrote:

> [...]
> kigger først, og skifter når der er plads - *så længe* du ikke
> skifter bane, førend pladsen til det er tilstede.

Det springende punkt er jo at du netop IKKE har til hensigt at
skifte bane når det viser sig der ikke er ledigt. Indtil du ved om
du har tænkt dig at skifte bane, er der ingen grund til at fjolle
med blinklyset..

> [...]
> langtsommere forankørende, eller at vi er ved et af de typiske steder,
> hvor f.eks motorvejen deler sig (Ballerup-Tåstrup motorvejen

Jeg har det på samme måde, jeg behøver heller ikke se blinklyset
for at lure hensigten.

Det ændrer dog ikke på at hvis en eller anden tænder for blinket,
så stopper jeg op og afventer hvad der egentlig menes med det. For
det meste betyder det at vedkommende braser ud foran mig, men det
hænder at det er en der orienterer sig og så er det jo tosset at
jeg ikke har hjulpet vedkommende ved at skynde mig forbi i stedet
for at ligge lige i den der afstand hvor han/hun først lige skal
bruge tid til at finde ud af om jeg kører eller ej..

> Skak-mat ? Jamen , sådan ville jeg ikke føle det ;)

Situationen hvor du er 3-4 vognlængder bag vedkommende, du vælger
ikke at passere fordi vedkommende blinker ud, mens vedkommende der
blinker vælger ikke at trække ud fordi du kun er 3-4 vognlængder
bagude.. Det er da "skakmat" indtil vedkommende enten braldrer ud
foran, eller træder på bremsen fordi han/hun er løbet tør for
bremselængde op til den lastbil vedkommende ville udenom.

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 20:42

> [...]

>foran, eller træder på bremsen fordi han/hun er løbet tør for
>bremselængde op til den lastbil vedkommende ville udenom.

njaehhhh... jeg bruger ofte et meget kort kip med fjernlyset, for at
fortælle ham/hende, at jeg har observeret tingene

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 21:08

On Sun, 15 Feb 2004 20:42:25 +0100, jan@stevns.net wrote:

>njaehhhh... jeg bruger ofte et meget kort kip med fjernlyset, for at
>fortælle ham/hende, at jeg har observeret tingene

Damm du kører alternativt, mand

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 21:27

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Damm du kører alternativt, mand

Det kræver vist en lidt mere udførlig forklaring ?

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 21:28

On Sun, 15 Feb 2004 21:26:45 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Det kræver vist en lidt mere udførlig forklaring ?

Man bruger jo ikke dén slags i dagens DK - i andre lande er det
ligefrem forbudt. Derfor

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 21:40

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Man bruger jo ikke dén slags i dagens DK -

^Sig mig, kører du med lukkede øjne ?

Jeg ser sgu' tit folk "fortælle" andre , at de er set , netop med et
kort kip. Iøvrigt er det ganske lovligt.

>i andre lande er det ligefrem forbudt. Derfor

Tjaehhh - her i landet tør jeg godt bøje §32 en smule :
citat:
§ 32. Kørende skal, når det er nødvendigt for at forebygge eller
afværge fare, ved lyd- eller lyssignal eller på anden hensigtsmæssig
måde henlede andre trafikanters opmærksomhed på faren.
citat_slut

faren kan i mine øjne sagtens opstå hvis en bliver i tvivl om at jeg
har opdaget vedkommendes hensigt ..... bum bum

Til himmel med om det er forbudt i andre lande, jeg snakker om kørsel
hertillands.

Mener du også det er ulovligt at lastbiler f.eks benytter højreblink
med blinklyset, for at fortælle den overhalende lastbil, at det er
helt ok at trække ind nu ?

(Dreje fra motorvejen skal de næppe)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 21:41

On Sun, 15 Feb 2004 21:40:20 +0100, jan@stevns.net wrote:

>^Sig mig, kører du med lukkede øjne ?

Forhåbentligt ikke :)

>Jeg ser sgu' tit folk "fortælle" andre , at de er set , netop med et
>kort kip. Iøvrigt er det ganske lovligt.

Jeg ser det aldrig!

> [...]
>afværge fare, ved lyd- eller lyssignal eller på anden hensigtsmæssig
>måde henlede andre trafikanters opmærksomhed på faren.

Jow, jow

>Mener du også det er ulovligt at lastbiler f.eks benytter højreblink
>med blinklyset, for at fortælle den overhalende lastbil, at det er
>helt ok at trække ind nu ?

Ovenstående er vist ikke helt rigtigt - den overhalede bruger netop
fjernlyset, hvilket er helt okay

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 21:49

Mogens... <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Ovenstående er vist ikke helt rigtigt - den overhalede bruger netop
>fjernlyset, hvilket er helt okay

Du fortalte ellers noget andet lige før ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 21:49

On Sun, 15 Feb 2004 21:48:49 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Du fortalte ellers noget andet lige før ;)

I en anden sammenhæng, ja - men ikke i relation til lastvognssnakken,
der nu pludselig blusser op grundet Folmers komme :)

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 22:08

>I en anden sammenhæng, ja - men ikke i relation til lastvognssnakken,
>der nu pludselig blusser op grundet Folmers komme :)

Det er da bedøvende om det er lastbiller , busser, eller almindelige
mennesker i deres gopler , emnet var at give tegn til hinanden (altså
andet end flip_the_bird)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 22:10

On Sun, 15 Feb 2004 22:08:29 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Det er da bedøvende om det er lastbiller , busser, eller almindelige
>mennesker i deres gopler

Sikkert

> emnet var at give tegn til hinanden

Det er muligt, at du mener, emnet og "samtalen" var det. Så skal du
nok liiige læse tråden kronologisk igennem igen

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 21:49

> [...]

>Mener du også det er ulovligt at lastbiler f.eks benytter højreblink
>med blinklyset, for at fortælle den overhalende lastbil, at det er

Det gør man ikke. Man blinker kort med det lange lys for at
tilkendegive at det er OK at trække ind.

Der takkes for hjælpen ved lidt blink med blinklysene.

Det er sikkert ulovligt ad hævlede til, men det er høfligt.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-04 21:45

On Sun, 15 Feb 2004 21:48:50 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Det er sikkert ulovligt ad hævlede til, men det er høfligt.

Det er simpelthen nødvendigt - ellers skal "vi" jo vente endnu længere
tid på jer

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 22:07

On Sun, 15 Feb 2004 21:45:15 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Det er simpelthen nødvendigt - ellers skal "vi" jo vente endnu længere
>tid på jer

>-.-

Uhaja, det var dog forfærdeligt.

Du som accellererer fra 0-100 euro på under 5 sekunder.

Jeg bruger afrivningskalender.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-02-04 02:25

Folmer Rasmussen wrote:
> Du som accellererer fra 0-100 euro på under 5 sekunder.

LOL

mvh
Henning

Fra : jan@stevns.net

Dato : 15-02-04 21:50

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Det er sikkert ulovligt ad hævlede til, men det er høfligt.

slet ikke uenig - stakkels tyskere de må sgu' få et føl på tværs ofte
;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 22:04

On Sun, 15 Feb 2004 21:49:46 +0100, jan@stevns.net wrote:

>slet ikke uenig - stakkels tyskere de må sgu' få et føl på tværs ofte
>;)

>--

De er vant til det.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-02-04 08:04

jan@stevns.net wrote:

> njaehhhh... jeg bruger ofte et meget kort kip med fjernlyset, for at
> fortælle ham/hende, at jeg har observeret tingene

...og der er aldrig nogen der opfatter det som "Hey, hvad f... har
du gang i, du kan sgutte blinke ud når jeg kommer kørende!"?? Et
kip med det lange lys på motorvejen plejer at betyde at folk gerne
vil have en til at flytte sig så de kan komme forbi..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-02-04 08:11

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>..og der er aldrig nogen der opfatter det som "Hey, hvad f... har
>du gang i, du kan sgutte blinke ud når jeg kommer kørende!"??

Det er ikke sådan jeg opfatter folks reaktion.

>Et kip med det lange lys på motorvejen plejer at betyde at folk gerne
>vil have en til at flytte sig så de kan komme forbi..

Da *det* aldrig virker - bruger jeg et langt kip - med hele der ganze
molevitten

virker suverænt i mørke ;)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-02-04 15:27

On Sun, 15 Feb 2004 13:56:08 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>jan@stevns.net wrote:

Personligt springer jeg tit blinket over og
>nøjes med at orientere mig inden jeg trækker ud..

>--

Jow jow.

Det er jo glimragende med sådan lidt personligt krydderi på en
færdselslov der gælder for alle.

Så skal man bare have en liste i førerhuset, omhandlende hvordan de
forskellige krydrer. Den bliver ikke ret lang...........tror du?
*LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-02-04 18:20

Folmer Rasmussen wrote:

> Det er jo glimragende med sådan lidt personligt krydderi på en
> færdselslov der gælder for alle.

Det personlige krydderi har vi haft i årevis. Indtil for nyligt at
det været valgfrit om man vil blinke ved vognbaneskift, det er det
så ikke mere.. Kommer du til en rundkørsel er det stadig valgfrit
om du vil "blinke ind" i rundkørslen, kun det er "blinke ud" ved
udgangen er lovpligtigt.

Blinket er ikke andet end vejledende og det at du ikke ser et
blink betyder ikke at du må gå udfra at vedkommende skal ligeud,
det kunne også være en pære der er gået..

> Så skal man bare have en liste i førerhuset, omhandlende hvordan de
> forskellige krydrer. Den bliver ikke ret lang...........tror du?
> *LOL*

Jeg trækker aldrig ud med mindre jeg er 100 på at være væk igen
længe inden du når hen til mig, så hvad er problemet?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 15-02-04 19:50

<thomas@carftp.com> wrote:

> [...]
>herefter trække ud. Personligt springer jeg tit blinket over og
>nøjes med at orientere mig inden jeg trækker ud..

Springer kun blinket over hvis at der ikke er nogle bagved et langt
stykke bagude.
Flemming Jacobsen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-02-04 08:01

"Thunderbird [7100]" wrote:

> Springer kun blinket over hvis at der ikke er nogle bagved et langt
> stykke bagude.

Min vurdering:

1) Bilen bagved er så tæt på eller kommer så hurtigt at
vedkommende skal ændre køremønster hvis jeg trækker ud = jeg
bruger ikke blinket, for jeg bliver hvor jeg er indtil vedkommende
er forbi.

2) Bilen bagved er så langt væk eller kører så langsomt at
vedkommende ikke generes af at jeg trækker ud (jeg er væk igen
inden jeg er til besvær) = jeg bruger ikke blinket, for hvad er
formålet når vedkommende bagved alligevel ikke er i nærheden.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 14-02-04 18:30

On Sat, 14 Feb 2004 17:16:43 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Hvad værre er at jeg mener at have observeret en tendens til at folk
>bare smækker blinkeren på, og forventer alle andre hummer sig .. ;(
>
>Suk ! (jeg siger ikke : Jeg vidste det .. men noget tyder på det)

Den der tanke havde jeg også da reglen blev indført
Flemming Jacobsen

Fra : Nielsen

Dato : 14-02-04 19:32

> [...]
> stykker og 200 m afstand.......det samme gjorde en "del" andre.
>
> Godt jeg ikke skal køre på motorvej hver dag så ville jeg blive "skør".

Desværre er der jo en tendens til at folk kører helt efter egne regler. Jeg
kom tidligere i dag til et kryds hvor der er fuldt stop. Jeg skulle lige
over og 5 biler efter mig skulle dreje til højre. På grund af at der kom
trafik fra min højre side kom jeg til at holde der mens de 5 bag mig drejede
til højre. Kun én overholdt "fuldt stop"

Nielsen

Fra : H.S.

Dato : 16-02-04 10:18

> [...]
> fornemmelse for vind og vejrforhold. Jeg selv kørte ikke mere end en 60-70
> stykker og 200 m afstand.......det samme gjorde en "del" andre.

Hvis du ikke kørte mere en 60-70 stykker, hvor hurtigt kørte så dem der trak
ud foran dig når du var i gang med at overhale (1ste afsnit), og fik dig til
at klodse bremserne ?