Nøglering vil have adgangskode
Fra : Henrik Münster

Dato : 14-02-04 19:30

På vores gamle iMac 233 rev/B beder "Hovednøglering" altid om
adgangskoden, når man logger en bruger ind. Det gælder også, efter man
har bootet. Min PowerBook G4 TiBook beder aldrig om en adgangskode til
nøgleringen.
Hvorfor er der denne forskel? Begge kører OS X 10.3.2, begge har
flere konti, begge logger automatisk ind i en konto ved start.
Forskellen er, at iMac logger ind på et af børnenes konti, og
vedkommende er ikke administrator. Harddisken på iMac der partitioneret
i to, da styresystemet skal ligge på en minde end 8 GB stor partition
først på harddisken. Brugernes hjemmemapper ligger så på den store
partition.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 16-02-04 21:28

> [...]
> i to, da styresystemet skal ligge på en minde end 8 GB stor partition
> først på harddisken. Brugernes hjemmemapper ligger så på den store

Har du prøvet at bruge "Førstehjælp til nøglering"? I Hovednøglering
findes funktionen i Vindue-menuen. Du kan starte med "Kontroller" for at
se om der er problemer. Jeg har løst et lignende problem for nylig på
10.3.2 med denne her.

Du behøver ikke logge ind som hver bruger men i stedet skrive
brugernavnet ud for bruger. Hvis brugernavnet ikke er admin, få du lov
at taste admin brugernavn/password ind.

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard