Skærme
Fijala 3554
19" fladskærm
Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 20:20

Hej rødder

Jeg skal have mig en ny fladskærm. Min nuværende er en 15 mdr gammel 17"
Eizo, men jeg vil gerne have en, der er lidt større.

Jeg vi samtidig gerne nøjes med at smide 6-7.000 kroner efter den, og den
skal være sort eller titaniumsfarvet.

Hvad kan I anbefale...?

/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 21:19

> Hvad kan I anbefale...?

Den er godt nok lidt dyrere, end jeg havde regnet med - men jeg kik på
denne...

http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,114583,00.asp

Findes der nogen bedre, der ikke voldsom meget dyrere..?

(Den skal stadig være sort)

/Jan W Nielsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-02-04 00:05

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote in

> [...]
>
> http://www.pcworld.com/reviews/article/0,aid,114583,00.asp
>
> Findes der nogen bedre, der ikke voldsom meget dyrere..?

Iiyama E481 - den er 19", har et IPS panel, og findes i sort, sølv og i pc-
beige. Pris ca. 5000kr her i Danmark. I Tyskland er den blevet meget
populær og er ikke til at støve op med mindre end 3-4 ugers leveringstid.

Jeg har den ikke selv, men overvejer meget kraftigt om det skal være den
eller en Viewsonic VP181 (18") som også har et IPS panel. Begge får
generelt meget positiv omtale i både danske og udenlandske fora (her tænker
jeg på gruppen her og prad.de).

Viewsonic VP181b/s skærme produceret til og med august 2003 har dog haft et
problem med at DVI pludselig blev defekt på en del skærme. Ifølge en person
her i gruppen der har en af disse skærme med DVI-problem har Viewsonic
skrevet til ham at problemet er løst på skærme produceret efter august
2003. Så hvis bare man får en skærm der er tilpas ny, skulle der ikke være
noget galt i at købe en VP181s eller b på nuværende tidspunkt.

Grunden til at jeg kigger på VP181 selvom E481 skulle være lige så god og
endda har et lidt større panel, er at jeg på arbejde anvender pivot en del,
og når man først har vænnet sig til at bruge det - så er det lidt træls
ikke også at kunne gøre det derhjemme.

Mvh.
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 15:15

> Iiyama E481 - den er 19", har et IPS panel, og findes i sort, sølv og i
pc-
> beige. Pris ca. 5000kr her i Danmark.

Hej Flemming

Jeg har i forvejen en Eizo - og den Eizo, som jeg linker til ovenfor, ser ud
til virkelig at være "guf".

Testen er ret prof udført, og den eneste grund til at den ikke vinder over
de andre High-end-skærme er prisen. (Den koster minimum 8.000 kroner
herhjemme). Den har det bedste billede, vurderer et større testpanel.

Tror du, at Iiyama E481 er bedre..?

Jeg har samtidig udvidet mit budget lidt - pyt med at den koster 8.000.

/Jan W Nielsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 15-02-04 20:13

> [...]
> over de andre High-end-skærme er prisen. (Den koster minimum 8.000
> kroner herhjemme). Den har det bedste billede, vurderer et større

Det ved jeg ikke. Jeg har aldrig set begge skærme på samme tid - eller
arbejdet med dem hver især i en længere periode - jeg har kun set
demonstrationer og prøvet dem lidt i en butik i Tyskland. Så det er meget
svært at udtale sig om den ene er bedre end den anden. Men E481 er i hvert
fald en meget god skærm til prisen. Personligt synes jeg at L767 til 8kkr
er for meget for en 19", så vil jeg hellere hoppe op i 20" og købe en VP201
fra Viewsonic.

Mvh.
Flemming