Prædikensamling
Fra : palle jensen

Dato : 14-02-04 12:00

Jeg har fået en ny og billigere server og mine prædikener skrevet til
udgivelse på nettet i perioden 1997 til nu er igen tilgængelige på min
webside. Mine prædiker er af forskellig stil. Nogle er en slags
traditionel fortolkning af prædikenteksten til den næste søndag i
folkekirken, andre er digte som er inspireret af de tekster der læses op
i folkekirken. Det er 1) tekster fra Det Gamle Testemente 2) Epistel
eller lektie som regel af Paulus og 3) dagens evangelium af en af de
fire evangelister.

Forkyndelsen jeg forsøger at udføre har som mål at styrke vor tro og håb
og at gøre den indbyrdes kærlighed levende for os der sætter vor lid til
at Jesus gennem sin lidelse, død og opstandelse har betalt for de
overtrædelser af loven vi som mennesker ikke kan undgå at gøre. Loven
er skrevet ned både i GT og NT. Nåden, barmhjertigheden og tilgivelsen
og er også nær hos os både i GT og NT.

Mit håb er at mine tekster kan styrke vort livsmod, gøre os livsduelige
og også give appetit på at gå i kirke og høre det levende ord, få
velsignelsen og deltage i nadveren, hvor vi bliver ét med Jesus.

Adressen som du kan klikke på hvis du har lyst og tid er:

http://www.pallefinn.dk/predikener/predikener.html

Med venlig hilsen og ønsket om en god søndag og en spændende kommende
uge i et virke for Herren.

Palle Jensen