Trækasse til KRAK´s vejviser?
Fra : Kim

Dato : 14-02-04 07:25

I gamle dage da jeg kørte taxa havde de fleste vogne
en slags lille trækasse hvor man lynhurtigt kunne putte
sin KRAK ned i og op igen op til flere hundrede gange
om dagen. Denne lille trækasse beskyttede KRAk´en.

Den sad lige til højre for chaufførsædet.

Nu er jeg blevet erhvers-chauffør igen og har brug for
en sådan kasse, men kan ikke finde den i div. bil
tilbehørs-butikker.

Ved nogen her hvor man evt. kunne købe en sådan kasse,
for jeg er en doven karl der ikke gider lave en selv hvis jeg
kunne blive fri ?

Mvh Kim ( VBT chauffør )

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-02-04 10:46

"Kim" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den sad lige til højre for chaufførsædet.
>
> Nu er jeg blevet erhvers-chauffør igen og har brug for
> en sådan kasse, men kan ikke finde den i div. bil

I mange af de hyrevogne jeg har været ude at køre i (i nyere tid) har GPS,
så der er nok ingen der gider producere/sælge trækasser hvis der kun er få
kunder.

> Ved nogen her hvor man evt. kunne købe en sådan kasse,
> for jeg er en doven karl der ikke gider lave en selv hvis jeg
> kunne blive fri ?

Eller også selv springe på et GPS-anlæg, det er til at få for rimelige penge
efterhånden.

Fra : Kim

Dato : 14-02-04 21:47

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev
> Eller også selv springe på et GPS-anlæg, det er til at få for rimelige
penge
> efterhånden.

Rimelige penge ? Hvormeget og hvor f.eks ?

Problemet er ikke hvor jeg er men hvor vejen ligger.
Når jeg har set det i krakken, ja så kører jeg bare derhen.
Kan en GPS det ?
Og kan man også se hvordan dør-numrerne ligger ?

Mvh Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-02-04 12:23

> Rimelige penge ? Hvormeget og hvor f.eks ?

Mig bekendt kan et TomTom system med en PDA fås fra ca. 3500 til 4500 kr.
alt efter tilbudet, og hvad der følger med. En Garmin med turn-by-turn og
detaljeret kort over hele EU kan fås fra 6000 kr. og opefter, til 6K har den
så ikke farveskærm, stemmeguide (den tilkalder sig opmærksomhed med
bib-lyde) eller PDA-funktioner (dog er der kalender, spil, brændstofregnskab
og regnemaskine i min).

Jeg ved ikke om der er forskel på hvordan eller hvor godt de forskellige
systemer virker, der kan jo være forskel på hvor hurtigt satellitterne
bliver fanget, hvor hurtig den er klar efter opstart og måske hastigheden på
ruteberegningen.

Selv er jeg sprunget på den jeg mener opfylder mine behov bedst, det er en
Garmin GPS V. Jeg har en PDA i forvejen og skal bruge den i mere end en bil
og på MC samt som håndholdt i en skov eller storby, så den var det rigtige
valg for mig da den også har en vis modstandsdygtighed over for vand. Jeg
fik den som brugt på www.qxl.dk for 2275,00 kr. og opdaterede kortet til
nyeste version (Januar 2004) for 50$ plus 8,75$ i VAT (ca. 350 kr.). Så i
alt kar den kostet ca. 2625,00kr. så for de 3370 kr. jeg sparede kunne jeg
godt undvære garantien, QXL er nok det billigste sted men kræver lidt
tålmodighed. Der er også udenlandske webshops som har alle typer til en
rimelig pris og TomTom systemer er jo på tilbud i kataloger fra diverse
varehuse hver uge.

> Problemet er ikke hvor jeg er men hvor vejen ligger.
> Når jeg har set det i krakken, ja så kører jeg bare derhen.
> Kan en GPS det ?

Ja du taster bare destination ind og vælger om du vil køre korteste eller
hurtigste vej, på Garmin kan man også vælge off-road hvis man har de lyster
(sikkert det samme på 2xTom).

> Og kan man også se hvordan dør-numrerne ligger ?

Hvis du har tastet dør-nummeret ind bliver du guidet dertil inden for den
nøjagtighed systemet nu tilbyder, så man kommer fra "tæt på" til "lige i
øjet". Fidusen ved GPS er jo at du ikke selv skal beregne ruten efter det du
ser på kortet men har en til at gøre det for dig, jeg har bemærket at jeg
ikke altid har kendt den korteste eller hurtigste rute efter jeg fik GPS.
Faste kunder kan lægges ind som waypoints, de faste kan du sikkert sagtens
finde men det kan være en hjælp nå du holder et "fremmed" sted. Er der uheld
eller myldretids-kø et sted kan du bare dreje fra, GPS beregner og guider
dig via en ny rute uden du skal have kortet frem.

> Mvh Kim

Med venlig hilsen Kim

Fra : Brizz

Dato : 14-02-04 11:02

> [...]
> sin KRAK ned i og op igen op til flere hundrede gange
> om dagen. Denne lille trækasse beskyttede KRAk´en.
>
> Den sad lige til højre for chaufførsædet.

Den har har jeg set mange har sat i forruden...

> [...]
>
> Ved nogen her hvor man evt. kunne købe en sådan kasse,
> for jeg er en doven karl der ikke gider lave en selv hvis jeg

www.vdo.dk

Der kan du få noget der er bedre endnu

Men kassen ved jeg ikke hvor du kan få

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med ski til salg

Fra : Kim

Dato : 14-02-04 21:51

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev
> Den har har jeg set mange har sat i forruden...

Jo men så reflextere bogen op på forruden.

> www.vdo.dk
>
> Der kan du få noget der er bedre endnu

Til hvormange kroner ( incl. mont, ) og hvor ?
Og hvad kan den præcist ?

> Men kassen ved jeg ikke hvor du kan få

Har fundet ud af det ( måske :)
Hos Taxa på Martinsvej.

Mvh Kim

Fra : Allan Møller

Dato : 14-02-04 12:13

> sin KRAK ned i og op igen op til flere hundrede gange
> om dagen. Denne lille trækasse beskyttede KRAk´en.

Mon ikke det bliver lavet i plastic nu om dage ?
Man kan få et masser af plasthylder / holdere med sugekopper i div.
bilistbutikker.

> Nu er jeg blevet erhvers-chauffør igen og har brug for
> en sådan kasse, men kan ikke finde den i div. bil
> tilbehørs-butikker.

Du kører vel Sprinter - hvad er der så galt med lommen i døren ? - den
bruger jeg altid.

> Mvh Kim ( VBT chauffør )

Sjælland ?

Mvh Allan (Tidligere Ballerup minibus nu Colum-bus)

Fra : Kim

Dato : 14-02-04 21:57

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev
> Mon ikke det bliver lavet i plastic nu om dage ?
> Man kan få et masser af plasthylder / holdere med sugekopper i div.
> bilistbutikker.

Nu har jeg været inde i flere af disse butikker men endnu
ikke set noget der kunne bruges.
Har du et par butikker du kan anbefale ?

> Du kører vel Sprinter -

Jo.

> hvad er der så galt med lommen i døren ? - den
> bruger jeg altid.

Så rammer min hånd bogen hver gang jeg ruller vinduet ned
når jeg skal ryge en smøg. Dybt irriterende...
Samt jeg er højrehåndet.

> Sjælland ?

Yep, Kbh RH mest.
Havde lige en solo1 til Dianalund, og en med retur til RH.
Til særpris selvfølgelig

Mvh Kim

Fra : Allan Møller

Dato : 14-02-04 23:42

> Jo.

> Så rammer min hånd bogen hver gang jeg ruller vinduet ned
> når jeg skal ryge en smøg. Dybt irriterende...

Ja klart - fortæl mester om en en Sprinter _kan_ fås med elruder.
Eller en ny vogn - elruder er standard.

I er provisionslønnet ikk' ?

Mvh. Allan

Fra : Kim

Dato : 15-02-04 06:06

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev
> Ja klart - fortæl mester om en en Sprinter _kan_ fås med elruder.
> Eller en ny vogn - elruder er standard.

Elruder ? Du mener at med en knap kan
trykke ruderne op og ned automatisk, ik ?

Det tror jeg nemlig godt min vognmand ved.

> I er provisionslønnet ikk' ?

Ikke jeg.

Mvh kim

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-02-04 00:18

"Kim" <no@spam.dk> skrev

> Havde lige en solo1 til Dianalund, og en med retur til RH.
> Til særpris selvfølgelig

Vi stod sjovt nok 2 mand og diskuterede om du kørte med Krak eller GPS da du
drejede ned af Kurvej.

Mvh.

Fra : Kim

Dato : 15-02-04 06:07

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev
> Vi stod sjovt nok 2 mand og diskuterede om du kørte med Krak eller GPS da
du
> drejede ned af Kurvej.

Hvor stod I ?

Mvh Kim

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-02-04 10:05

"Kim" <no@spam.dk> skrev

> du
>
> Hvor stod I ?

På en parkeringsplads ca. på hjørnet af Kolonivej og Kurvej, ved en
antrazitgrå Omega.

Mvh.