Registreringsafgift
Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 13-02-04 14:52

Hej allesammen.

Hørte i pressen igår at Holland har indført et nyt bilafgiftssystem.
Det betyder at registreringsafgiften falder helt bort, og istedet betaler en
Holælæander kun for det kørte antal km. mener at det var noget med 44 øre pr. km.
Det interessante er at den danske regering har vist interesse for dette system.
Så hvem ved, det kan være vi får billigere biler.

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.199.145.35)

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-02-04 15:13

"Benjamin Skov Rasmussen" <lakkendrup@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dette system.
> Så hvem ved, det kan være vi får billigere biler.

Hvordan har de tænkt sig at umuliggøre snyd med systemet ?
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Benjamin Skov Rasmus~

Dato : 13-02-04 15:25

"Brian Sørup" <mailto:brian.sorupXXX@privat.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Registreringsafgift"

> "
>
> Hvordan har de tænkt sig at umuliggøre snyd med systemet ?
Jeg kunne forestille mig at aflæsning bliver i stil med det vi kender fra el og
vand. Så de går ind og kigger på hvor langt folk har til og fra arbejder, og udfra
det vurdere om tallene stemmer overens.

Benjamin Skov Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 15:58

Benjamin Skov Rasmussen skriblede:

> Jeg kunne forestille mig at aflæsning bliver i stil med det vi kender
> fra el og vand. Så de går ind og kigger på hvor langt folk har til og
> fra arbejder, og udfra det vurdere om tallene stemmer overens.

Og så må man ikke køre i fritiden eller..

--
/Gevaldi

Fra : Morgan Jones

Dato : 13-02-04 15:30

> Hvordan har de tænkt sig at umuliggøre snyd med systemet ?

Det er ligegyldigt. Fordi man "udviser interesse" nu og om 3-4 år finder man
ud af at det "alligevel ikke er så godt" for danske forhold. Vi ved alle at
grunden til der er afgifter på biler - er ---- (trommehvirvel) fordi staten
skal bruge pengene.

Det har ikke noget med miljø at gøre, det har ikke noget med politik at
gøre. Det er ren gammeldags regnskab

Udgifter = X
Indtægter = Y

Sad - but true....

Morgan

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 17:20

> Det har ikke noget med miljø at gøre, det har ikke noget med politik at
> gøre. Det er ren gammeldags regnskab
>
> Udgifter = X
> Indtægter = Y

Ja pengene skal jo ind et eller andet sted.
Men vi billister har holdt for længe nok, jeg forslår at man istedet lægger
180% afgift på tog og busbiletter.

Da det er fredag og jeg er i godt humør, er jeg endda villig til at slå halv
skade og så sige 90% afgift på biler og 90% til tog og busbiletter.

Er det ikke et godt forslag.
Anyone ?

Claus Peteresen
http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Mark Sandberg

Dato : 13-02-04 17:35

> [...]
halv
> skade og så sige 90% afgift på biler og 90% til tog og busbiletter.

Jep!

180% afgift på sandaler, genbrugstøj, cykler, tøjbleer og lilla stoffarve

/Mark.

Fra : No1

Dato : 13-02-04 21:04

Satellit overvågning.

> [...]
> skal bruge pengene.
>
> Det har ikke noget med miljø at gøre, det har ikke noget med politik at

Ja, det har noget med penge at gøre. Men det har også med politik at
gøre. Udgifterne såvel som indtægterne skyldes politik.

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 13-02-04 15:39

> Det interessante er at den danske regering har vist interesse for dette
system.
> Så hvem ved, det kan være vi får billigere biler.

Jeg er nu mere bange for at en evt. Dansk model over temaet
"forbrugsregulerende afgifter" vil medføre en ekstraomkostning for
bilejerne. Faktisk er jeg ikke engang sikker på, at det nuværende flertal i
folketinget vil være en garant mod dette, og med det flertal der iflg.
meningsmålingerne tegner sig lige nu, vil det helt sikkert kun blive dyrere
at være bilist i Danmark. Hvis Buksti bliver skatteminister skal han nok "i
et øjebliks uopmærksomhed" få trådt på afgiftspedalen.

I alle de år jeg har været bilist, er afgifterne - både de direkte og
indirekte - kun gået en vej, men håbet er jo altid lysegrønt

MVH Klaus

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 13-02-04 20:15

> I alle de år jeg har været bilist, er afgifterne - både de direkte og
> indirekte - kun gået en vej

Det passer jo så ikke. Afgiften har jo længe været 180% over xxx kroner, men
fiser du ud og køber en bil imorgen er afgiften jo helt nede i 179,02%.

http://erhverv.toldskat.dk/stapri/stapri.asp

Mvh
Anders O

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 13-02-04 21:15

> Det passer jo så ikke. Afgiften har jo længe været 180% over xxx kroner,
men
> fiser du ud og køber en bil imorgen er afgiften jo helt nede i 179,02%.

OK - jeg gi'r mig.

Det er jo så mere et udtryk for noget ideologisk tænkning fra den nuværende
regering, end et udtryk for et ønske om en generel sænkning af vores
afgiftsniveau. Faktisk er der jo tale om en afgiftsstigning der er udløst af
stigende priser, hvor man p.g.a. skattestoppet så har vedtaget at afgiften
ikke må stige mere end pristallet (så vidt jeg husker). Jeg mener endda, at
der udsendes nye priser fra Told & Skat måneds- eller kvartalsvis til
bilbranchen - godt jeg ikke skal forvalte det system.

Ironien er da til at få øje på, og i forhold til Bent Betjentsen's
udmeldinger før valget kan man vel nok udtrykke en vis skuffelse over
reduktionen. Hele 0,98% som du jo også konstaterer. Og hvad er der så sket
med benzinafgiften, ejerafgiften, statsafgiften på lovpligtig
ansvarsforsikring, broafgifter og alle de andre kørselsrelaterede afgifter?
For slet ikke at nævne beskatningen af firmabiler, der jo også stiger p.g.a.
bilprisernes himmelflugt. Så meget for det skattestop

MVH Klaus

Fra : claus b. p.

Dato : 17-02-04 16:33

> [...]
p.g.a.
> bilprisernes himmelflugt. Så meget for det skattestop

Det er helt utilgiveligt at man ikke gør noget ved de høje afgifter. Men
prøv at se hvad Lykketoft og Jelved pønser på: Et variabelt skattestop. Det
vil da helt sikkert betyde lavere bilafgifter eller......?

/Claus

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 17-02-04 18:18

> [...]
Det
> vil da helt sikkert betyde lavere bilafgifter eller......?

Der er jo som bekendt ikke grænser for hvad politikere lover når de er i
opposition. Hvornår har nævnte kombination nogensinde gjort andet end at
forhøje skatter, moms, afgifter m.m. For slet ikke at nævne nye emner der
pludselig skulle beskattes.

Jeg har i forvejen ikke megen fidus til politikere, men i det mindste har
den nuværende kombination da ikke hævet skatterne. Jeg føler mig desværre
meget sikker på at den alternative kombination vil gøre det.

MVH Klaus