Rystende bil???
Fra : Michael Hansen

Dato : 13-02-04 10:14

Kan det passe at mine dæk er blevet "firkantet" af kun og køre i gennemsnit
en gang i ugen, det er et sæt billige vinter dæk, eller skal du bare
afbalanceres igen? Eller noget helt 3.?
Det er gerne ved ca. 50 km/t og så igen omkring 100, men ellers kan man godt
mærke hele bilen ryster lidt ved andre hastigheder. Jeg har prøvet at bytte
om på for og bag.
Mic.

Fra : Tommy

Dato : 13-02-04 10:46

On Fri, 13 Feb 2004 10:13:54 +0100, "Michael Hansen"
<mhansen@FJERNjyde.dk> wrote:

> [...]
>mærke hele bilen ryster lidt ved andre hastigheder. Jeg har prøvet at bytte

Har du checket at der ikke er sprunget en tråd i dækket? Jeg oplevede
det samme her sidste vinter og det viste sig at være en fordæk der var
gået i stykker.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Michael Hansen

Dato : 13-02-04 10:54

> Har du checket at der ikke er sprunget en tråd i dækket? Jeg oplevede
> det samme her sidste vinter og det viste sig at være en fordæk der var
> gået i stykker.
> --
ja, det ville jeg mene, jeg kan ikke se noget.

Fra : Michael Hansen

Dato : 13-02-04 13:17

> ja, det ville jeg mene, jeg kan ikke se noget.

Ved nærmere eftersyn, ja så var det sørme op til flere tråde der var
sprunget, tak for det!

Fra : Mathias

Dato : 13-02-04 13:46

> Ved nærmere eftersyn, ja så var det sørme op til flere tråde der var
> sprunget, tak for det!

Hvordan kan man se det?

-Mathias

Fra : Michael Hansen

Dato : 13-02-04 17:33

> Hvordan kan man se det?
>
> -Mathias

mit dæk så ganske deform ud, bare lige ved at løfte hjulet fra vejen og så
køre det rundt. Der var det tydelig at se.

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-04 18:17

On Fri, 13 Feb 2004 17:33:04 +0100, "Michael Hansen"
<mhansen@FJERNjyde.dk> wrote:

> [...]

Man anlægger håndfladen mod dækket og "kører" rundt.
Dér, hvor man stikker sig af h****** til, er trådene sprunget :)
Et ikke-synligt sted vil give en bule i dækket (typisk i siden)

Hvis du kører sjældent i bilen, pumper du dækket op til en højere
værdi end dén i instruktionsbogen angivne værdi. På dén måde undgår du
"firkantede" dæk...

/Mogens

Fra : Tommy

Dato : 16-02-04 09:00

On Fri, 13 Feb 2004 13:16:45 +0100, "Michael Hansen"
<mhansen@FJERNjyde.dk> wrote:

>Ved nærmere eftersyn, ja så var det sørme op til flere tråde der var
>sprunget, tak for det!

Velbekomme! :)