Drosling af GS500
Fra : Henry

Dato : 23-04-01 20:48

Hej

Hvad består droslingen af en GS500e af?
Kan man identificere en droslet model på en eller anden måde eller skal den
rulles?

mvh
Henry

Fra : Thomas Makro

Dato : 23-04-01 21:10

On Mon, 23 Apr 2001 21:47:38 +0200, "Henry" <henry@mail.removethis.dk>
wrotE:

>Hvad består droslingen af en GS500e af?
Du køber et neddroslingssæt med tilhørende dokument, hvor på maskinens
stelnr. står.
Du monterer sættet, og kører til syn med den. Husk attetsten.
Synsmanden kontroller ikke om den virkelig _er_ neddroslet, men når du
viser ham dokumenterne, laver han et notat om det, som du aldrig får
at se. Som han sagde til mig: "Det er en sag mellem dig og politiet".

Derfor skal du medbringe sedlen under kørslen, således at en strisser
der stopper dig (og som tilfældigvis ved at en GS 500 E som standard
er en "stor" MC) kan forlange at se nedroslingsdokumentet.
Har du det ikke, og har du lille kørekort, kører du på et køretøj du
ikke har kørekort til, og det koster. Husker ikke det præcise beløb,
men det har været skrevet her på NGen flere gange.

--
M.v.h. Thomas Makro
Honda VFR 750 F

Fra : Jacob

Dato : 23-04-01 21:33

"Thomas Makro" <Makro@CyberFJERNjunkie.dk> > Derfor skal du medbringe sedlen
under kørslen,

Skal man virkelig det? Av, det vidste jeg sgu ikke og har kørt hele sidste
sæson uden dette stykke papir! Jeg er så til gengæld ikke blevet stoppet,
men jeg er da glad for at det er dig der oplyser mig om det, og ikke en
betjent, der samtidig tager vederlag for sin service

Hvor står det egentlig? Jeg fik ikke noget at vide af hverken min kørelærer
eller forhandleren, der solgte mig min neddroslede GS'er

Mvh
Jacob
GS500

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 23-04-01 21:57

JEg har også bare hørt, at det er noget den flinke betjent ringer ind og
checker på centralen, da det jo står i "systemet"

Kim J

Fra : Thomas Makro

Dato : 25-04-01 10:36

On Mon, 23 Apr 2001 22:56:30 +0200, "Kim Jørgensen"
<dooh@post.tele.dk> wrotE:

>JEg har også bare hørt, at det er noget den flinke betjent ringer ind og
>checker på centralen, da det jo står i "systemet"

Jeg har læst det i et MC-blad for et par år siden, husker ikke
hvilket...

Og ellers finder du ud af det den dag du bliver stoppet, og ikke har
dokumentet. Hvis han bare checker det med centralen og lader dig køre,
har du ret. Får du derimod en bøde, så har MC-bladet ret...

Fra : Henry

Dato : 23-04-01 21:54

> Du køber et neddroslingssæt med tilhørende dokument, hvor på maskinens
> stelnr. står.

Hmmm, sådan kan man selvfølgelig også se på det, men jeg er nu ikke særligt
interesseret i at drosle fruens GS500 (hun får "stort" kort), men mere i
hvordan man kan undgå at stå der med en der er droslet i en brugthandel, og
hvis man alligevel ender med en der er droslet, hvad er det så helt præcist
der er gjort mekanisk for at holde igen med hestene? Prop i udstødningen,
plastikklods der standser spældvandringen eller noget elektrisk...?

mvh
Henry

Fra : Thomas Makro

Dato : 24-04-01 07:10

On Mon, 23 Apr 2001 22:53:36 +0200, "Henry" <henry@mail.removethis.dk>
wrote:

> [...]
>der er gjort mekanisk for at holde igen med hestene? Prop i udstødningen,
>plastikklods der standser spældvandringen eller noget elektrisk...?

Tja, når du skal sælge den kan du jo bare fjerne neddroslingssættet og
sælge MCen. Sålænge den nye ejer har stort MC-kort, kan jeg ikke se at
det skulle kunne bringe ham i problemer.
Og ellers kan du jo give ham dokumentet og neddroslingssættet med i
hånden.

Selve neddroslingen består at to "skiver". En til hver indsugning. Du
monterer så hver skive mellem hver karburator og cylinder. Herefter er
det hullet (den indre diameter) i skiverne der afgør hvor meget føde
cylindrene kan få.
Jeg husker ikke det præcise beløb, men mener at sådan et
neddroslingssæt kostede 1500 kr. Og det er sgu mange penge for to
skiver og et dokument.
Man kan også købe sig en ny GS 500 E neddroslet, men her ved jeg ikke
hvordan der er neddroslet, men mon ikke det er på samme måde, da det
er en billig løsning, både materialemæssigt og tidsmæssigt..?

Fra : Morten Dahl

Dato : 24-04-01 10:50

"Thomas Makro" <makro@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> hvordan der er neddroslet, men mon ikke det er på samme måde, da det
> er en billig løsning, både materialemæssigt og tidsmæssigt..?

Jep det er på samme måde,og køber man den droslede "EU" model, så står man
med en cykel som har papir på at være til lille kort, at droslingen så er
fjernet er der sku aldrig nogen der opdager..

Har en bekendt der fik fjernet droslingen, samt sat nye filtre på den og
kortet indsugningstrakten ned, dette for at give den de ca 53Hk som den Gl.
500 havde, desuden har han fået et komplet Lasersystem på den. Alt i alt har
det givet en meget mere behagelig maskine da den droslede virker meget
bovlam..

-
Morten Dahl
- udroslet gixxer600

Fra : Henry

Dato : 24-04-01 17:48

> Jep det er på samme måde,og køber man den droslede "EU" model,
Vil det sige at hvis der står GS500E (og ikke EU) på registreringsattesten
så er det en udrosslet?

> så står man
> med en cykel som har papir på at være til lille kort, at droslingen så er
> fjernet er der sku aldrig nogen der opdager..

Det er en dum chance at tage for 2 år, hvis du bliver indvolveret i et uheld
med personskade til følge, skal du nok regne med at biltilsynet kikker dig
efter i sømmene, hvis modellen er en "lille" maskine.
Ulovlig maskine = ingen forsikring = stor gæld.....

> [...]
har
> det givet en meget mere behagelig maskine da den droslede virker meget
Lyder interessant, det er lidt samme sag jeg overvejer med den fruen har
købt. Jeg går ud fra at de opgivne 53HK er "målte" hypper og ikke bare
forventede hypper eller?

mvh
Henry