Citroen BX, Styring af kabineblæser.
Fra : Bo Andersen

Dato : 12-02-04 20:00

For at stryre omdrejningerne trinløst sidder der et print
inde i selve luftkanalen. (For at køle)
På dette print sidder den en krafttransistor, som nu er brændt af.
Nogen der kender en erstatningskomponent til den originale ?
Desværre er evt. kendingstegn fjernet.

-Bo-

Fra : JBH

Dato : 12-02-04 21:45

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> På dette print sidder den en krafttransistor, som nu er brændt af.
> Nogen der kender en erstatningskomponent til den originale ?

Samme system som i en pegøj....
Jeg havde samme problem på et tidspunkt. Jeg mener jeg brugte en darlington
transistor (TO3) kan ikke huske on det var en pnp/npn, men check selv om den
har den har + på collector eller emitter

Ved nærmere eftertanke, så var det muligvis sådan en her

http://www.st.com/stonline/books/ascii/docs/1006.htm

BU941, den bruger vi nemlig i et projekt på mit arbejde.

mvh
JBH

Fra : bilr

Dato : 13-02-04 12:46

"Bo Andersen" <qwertydotcom@hotmail.com> wrote in message news:<f3QWb.4781$dW3.2773@news.get2net.dk>...
> [...]
> På dette print sidder den en krafttransistor, som nu er brændt af.
> Nogen der kender en erstatningskomponent til den originale ?

Jeg har på et tidspunkt brugt MJ2955

bilr