Konstruktive ændringer og syn ?
Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 23:21

Hejsa Alle

Hvis man montere skivebremser bag på en bil der er født med tromle bremser
kan man så få det godtkendt samtidigt med alm syn, eller skal det gøres ved
et specielt syn ?

Nogle der har prøvet ?

Og kan det finde på at tikke afgift, hvis man f.eks. samtidigt satte ABS på
?

Mvh
Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-04 09:09

"Morten Juel" <Kongen[mon ikke her skal være et snabel A]starchild.dk> wrote
in message news:402aaad1$0$450$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> kan man så få det godtkendt samtidigt med alm syn, eller skal det gøres

Jeg tror det skal være et alm. syn og ikke et periodisk syn.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : //zigge

Dato : 12-02-04 15:53

"Morten Juel" <Kongen[mon ikke her skal være et snabel A]starchild.dk> skrev
i en meddelelse news:402aaad1$0$450$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
> kan man så få det godtkendt samtidigt med alm syn, eller skal det gøres

Hvis du laver kostruktive ændringer eller sågar et "facelift" der kræver
syn, så er bilen ulovlig at køre i indtil synet har fundet sted, forstået på
den måde at du køre i en usynet bil indtil da.

Mener at jeg læste det i www.bilsyn.dk 's FAQ.

Mvh
//zigge

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-04 20:03

Morten Juel wrote:
> [...]
>
> Hvis man montere skivebremser bag på en bil der er født med tromle
> bremser kan man så få det godtkendt samtidigt med alm syn, eller skal

Hvis du kan få papir på at det er i orden (f.eks. bremserne fra en
større/dyrere bil i samme model serie) fra bilens producent/importør, så
burde der ikke være nogle problemer.

Kan du ikke det (mest sandsynligt), så skal du den lange/dyre/besværlige vej
i gennem Teknologisk institut, for at de kan sige god for at dine bremser
kan synes til de danske veje.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 21:21

> Hvis du kan få papir på at det er i orden (f.eks. bremserne fra en
> større/dyrere bil i samme model serie) fra bilens producent/importør, så
> burde der ikke være nogle problemer.

Det er netop fra en større model af samme type !

Mvh
Morten

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-02-04 21:33

Morten Juel wrote:

> Det er netop fra en større model af samme type !

Så er det jo bare at kontakte importør/producent for at se om de kan/vil
hjælpe.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 13-02-04 05:38

> [...]
> kan man så få det godtkendt samtidigt med alm syn, eller skal det gøres

Jeg har sat skiver bag på min Ford Escort 1,8 Sport, de kommer fra en
RS2000,
Jeg kontaktede SBIs hotline inden og her følger svaret.
"Så længe motoren ikke også flyttes over vil den oprindelige identitet
bibeholdes. Med hensyn til ny bagbro med skivebremser skal hovedcylinder
ændres så den passer til funktionen til skivebremser istedet for
tromlebremse!!!. DEt er en konstruktiv ændring hvilket skal oplyses ved syn
og der kan forlanges dokumentation for at dimensioner og bremsekræfter
passer sammen til bilens vægt og udnyttet friktion. f. eks ved sammenligning
med tilsvarende bil hvor bremsestørrelserne har været monteret.
mvh Hotline"

Men jeg har selvføjelig heller ikke været til syn endnu, men har en kammi
der snart
skal og han har også skiver bag på sin Escort 1,8, så er lidt spændt på hvad
de siger.

--
Hilsen Martin.