/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Sådan en bette Supra 3.0 V6'er ........ h~
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-02-04 21:36

Hej rødder .... og de obligatoriske

Sådan en bette Supra 3.0 V6'er ........ hvad kan den egentligt ?

Årsag til mit ? - naboknejt'en har lige fået sig en sådan æske ....
well, hvilket Claus F og unlimited, og your's truly hørte lidt til i
aften ;)


(Han skal snart have nye dæk!)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

 
 
Martin P. (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 11-02-04 21:50

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:4g4l20182h6pmudoqbvm2u8roudumdmik5@dtext.news.tele.dk...
> Hej rødder .... og de obligatoriske
>
> Sådan en bette Supra 3.0 V6'er ........ hvad kan den egentligt ?

Mk3? Er det en 3.0i Turbo?

Sakset fra http://www.sonid.dk

Toyota Supra MK3 (1986-1992)
I midten af 1986 var Toyota klar med efterfølgeren til MK2. Denne gang blev
båndene til Celica'en helt kappet, sådan at der nu var tale om to helt
forskellige modeller: Celica havde nu forhjulstræk, mens Supra beholdt
baghjulstrækket.

Selv om Supra MK3 stadig havde stylingsmæssige spor tilbage fra MK2, var det
stort set en hel ny bil. Supra var nu gået fra en "del-model" til at være
Toyotas prestigebil. Det kunne ses - specielt på den tekniske front!

Motoren var en kraftig videreudvikling af MK2'erens motor. Med 3,0 liter,
24-ventilet topstykke og masser af elektronik ydede den nu 204 HK.
Undervognen derimod var helt ny: Uafhængige hjulophæng med dobbelt wishbone
på alle fire hjul gjorde Supra'en til én af de mest avancerede
serieproducerede biler og understregede, at Supra'en var rykket endnu et
skridt over mod sport.

Det sportslige islæt blev understreget fra 1987, hvor en turbo-udgave af
Supra'en kom på markedet. Med turbo og intercooler ydede Supra'en nu 235
HK - rigeligt til at sende de godt halvanden ton bil fra 0-100 km/t på 6,3
sekunder. Fornuftigt nok havde turbo-udgaven ABS på den lange liste over
standardudstyr.

Til trods for, at 3. generation Supra var en meget avanceret bil, var den
solidt konstrueret, og derfor kører de fleste stadig i dag.



Claus Fabritius (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 11-02-04 22:08

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:4g4l20182h6pmudoqbvm2u8roudumdmik5@dtext.news.tele.dk...

> Sådan en bette Supra 3.0 V6'er ........ hvad kan den egentligt ?

Og jeg som troede at du vidste noget om biler... :) Det er en 3.0i R6.

Den har 204 HK, 254 NM, vejer 1500 kg, topper ved 220 km i timen og når 100
km/t på 8,2 sekunder. Som jeg sagde, så skal det være en turbo før den kan
noget ud over det sædvanlige :)

> Årsag til mit ? - naboknejt'en har lige fået sig en sådan æske ....
> well, hvilket Claus F og unlimited, og your's truly hørte lidt til i
> aften ;)

Den lød godt, men han kunne godt have ofret lidt mere og fået trykladning på
den. Og så skal du ellers have tak for en hyggelig eftermiddag.

> (Han skal snart have nye dæk!)

Det mindede vist lidt om min kørsel i Corollaen ;)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Martin P. (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Martin P.


Dato : 11-02-04 22:07

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
news:c0e58g$1um7$1@news.cybercity.dk...
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:4g4l20182h6pmudoqbvm2u8roudumdmik5@dtext.news.tele.dk...
> Den har 204 HK, 254 NM, vejer 1500 kg, topper ved 220 km i timen og når
100
> km/t på 8,2 sekunder. Som jeg sagde, så skal det være en turbo før den kan
> noget ud over det sædvanlige :)

Der er et komplet turbo kit til salg til en Supra 2.8/3.0 på sonid.dk ;)


--
- Martin

Nissan Almera GTi



jan@stevns.net (11-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 11-02-04 22:13

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Og jeg som troede at du vidste noget om biler... :) Det er en 3.0i R6.

Jeg har sgu'tte nogensinde kloget mig på japsere, dem aner jeg ikke en
hujende om ....

>Den har 204 HK, 254 NM, vejer 1500 kg, topper ved 220 km i timen og når 100
>km/t på 8,2 sekunder. Som jeg sagde, så skal det være en turbo før den kan
>noget ud over det sædvanlige :)

Række 6 ? Det lignede i mine øjne en V6 - men måske jeg skulle
bruge noget andet end frikadeller til at pudse briller med ? <grin>

>> Årsag til mit ? - naboknejt'en har lige fået sig en sådan æske ....
>> well, hvilket Claus F og unlimited, og your's truly hørte lidt til i
>> aften ;)

>Den lød godt, men han kunne godt have ofret lidt mere og fået trykladning på
>den.

Den lyd vi hørte var nok mere dækkenes jamren ;) Jeg ved ikke om
jeg skal foreslå ham noget blæserværk, så indvaderer han jo hurtigt
min hule

>Og så skal du ellers have tak for en hyggelig eftermiddag.

Velbekomme - der er som regel altid kaffe på bryggeren ;)

>> (Han skal snart have nye dæk!)

>Det mindede vist lidt om min kørsel i Corollaen ;)

Hehe


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Ib Jakobsen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-02-04 22:25

jan@stevns.net wrote:

> Række 6 ? Det lignede i mine øjne en V6 - men måske jeg skulle
> bruge noget andet end frikadeller til at pudse briller med ? <grin>

Det skal du sgu ikke være ked af. En bekendt der er mekaniker holdt hårdnakket på
det var en V8. Og havde kørt i den flere gange. Til sidst bad jeg ham lukke
klappen op. Så blev der ro.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Olesen (11-02-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 11-02-04 22:33


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:4g4l20182h6pmudoqbvm2u8roudumdmik5@dtext.news.tele.dk...
> Hej rødder .... og de obligatoriske
>
> Sådan en bette Supra 3.0 V6'er ........ hvad kan den egentligt ?
>

Se, nu nærmer vi sig igen den tid, hvor Peugeot Klub Danmark
afholder ræs i Vandel..der skal du se løjer, det blir' HOT
i år er jeg sikker på..mange fede æsker sidste år....også Supra'zer....

DHB 2004 blir' iøvrigt i Vandel iår igen, da Padborg Park
ikke magtede det...;)



Kenneth Fritz (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth Fritz


Dato : 12-02-04 20:42

det var da ikke parken det var galt med! det var organiseringen! Havde de
smidt nogle bænke op hist og pist, og noget ordentligt foddersted, så havde
det sku været en fed weekend, og ikke bar en våd en.
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:402a9f7a$0$27362$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> news:4g4l20182h6pmudoqbvm2u8roudumdmik5@dtext.news.tele.dk...
> > Hej rødder .... og de obligatoriske
> >
> > Sådan en bette Supra 3.0 V6'er ........ hvad kan den egentligt ?
> >
>
> Se, nu nærmer vi sig igen den tid, hvor Peugeot Klub Danmark
> afholder ræs i Vandel..der skal du se løjer, det blir' HOT
> i år er jeg sikker på..mange fede æsker sidste år....også Supra'zer....
>
> DHB 2004 blir' iøvrigt i Vandel iår igen, da Padborg Park
> ikke magtede det...;)
>
>



Roberto Saldo (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 12-02-04 07:46

jan@stevns.net wrote:
> Hej rødder .... og de obligatoriske
>
> Sådan en bette Supra 3.0 V6'er ........ hvad kan den egentligt ?

Jeg troede ikke du var til Ris Jan ;)

> Årsag til mit ? - naboknejt'en har lige fået sig en sådan æske ....
> well, hvilket Claus F og unlimited, og your's truly hørte lidt til i
> aften ;)
>
>
> (Han skal snart have nye dæk!)

:)

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


jan@stevns.net (12-02-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 12-02-04 07:50

Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :

>> Sådan en bette Supra 3.0 V6'er ........ hvad kan den egentligt ?

>Jeg troede ikke du var til Ris Jan ;)

Til og til - nøehhhh.... jeg var blot nysgerrig

Bilen er da nydelig, men er lidt "trang" om ørene ;)
--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Roberto Saldo (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 12-02-04 07:54

jan@stevns.net wrote:
> Roberto Saldo <robertosaldo@yahoo.dk> skrev :
>
>
>>>Sådan en bette Supra 3.0 V6'er ........ hvad kan den egentligt ?
>
>
>>Jeg troede ikke du var til Ris Jan ;)
>
>
> Til og til - nøehhhh.... jeg var blot nysgerrig

Jeg kender godt typen :)

> Bilen er da nydelig, men er lidt "trang" om ørene ;)

Der er heldigvis mere plads i de nyere, ellers havde jeg sgudde kastet
mig ud i det orientalske (det mest forvirrende er at benzinhullet
sidder i den anden side på sådan en)

Da jeg læste de første linier så jeg den straks græsse sammen med dit
Ford/Opel-sortiment. Det er en sporty bagskubber, så meget ved jeg da.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

"Recursive: Adj. See Recursive."


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408686
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste