Honda sfx
Fra : Poul Petersen

Dato : 23-04-01 20:39

Hej
Jeg har sat cylinder stempel topstykke 47Ø Polini på min Honda sfx, og den
har fået et hurtigt optræk, men når den rammer 40 km/t
vil den ikke tage flere omdrejninger.Det er som om den er begrænset af et
eller andet. Hvorfor og hvad kan jeg gøre.
Skiven i variatoren er fjernet.
Skal der også en større kaburator på og hvad med en tunudstødning,
tunudstødningen vil jeg helst undvære,
da knallerten er mere anonym uden.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
På forhånd tak.
Poul Petersen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 23-04-01 21:22

> [...]
> eller andet. Hvorfor og hvad kan jeg gøre.
> Skiven i variatoren er fjernet.
> Skal der også en større kaburator på og hvad med en tunudstødning,

Er din CDI enhed ikke begrænset? Det plejer den gerne at være på Hondas
modeller!

Hilsen Thomas

Fra : Søren Houmark

Dato : 23-04-01 21:25

prøv at gå ned til din knallet pusher........han kan vist fjerne den.....

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 24-04-01 18:17

"Poul Petersen" <pogp@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet. Hvorfor og hvad kan jeg gøre.
> Skiven i variatoren er fjernet.
> Skal der også en større kaburator på og hvad med en tunudstødning,

Hej Poul
en SFX'er er fra honda's side begrænset i CDI'en, den kan fjernes så den kan
tage, mener det er 9250 o/m, og det skulle så vidt jeg mener være max for
krumtaps lejerne.
begrænsningen kan fjernes ved at ridse en kobberbane over i CDI enheder. den
skulle sidde under en gummi dut på CDI'en. Spørg en der ved det eller din
lokale snallert-pusher.
begrænsningen ved 9250 o/m kan ikke fjernes, så skal du have en anden CDI
på, nye lejer og måske (ved det ikke helt) anden *læs: stærkere* krumtap på.
men så får du osse en voldsom SFX'er

--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen