Makro
Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 14-02-04 11:05

Hej Gruppe

Jeg har lavet (med stor hjælp fra en flink bruger her i gruppen) en makro,
som udskriver en liste af word-dokumenter i et tekstdokument. Makroen er
skrevet herunder.

Mit problem er at alle de filer, som står i tekstdokumentet ikke altid
eksisterer og derfor lukker makroen ned med en fejl. Er det muligt at lave
sådan at hvis et word-dokument ikke sksisterer, springer den bare over det
og går til næste dokument? Evt en der kan hjælpe med lidt kode?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Jacob

Sub Kort()

' Skifter standardprinter til "HP LaserJet 4050 - Bakke 3"
Application.ActivePrinter = "HP LaserJet 4050 - Bakke 3"

Dim myFile As String
Dim Txt As String
myFile = "c:\kort.txt"
Open myFile For Input As #1
Do While Not EOF(1)
Input #1, Txt
Documents.Open Txt
ActiveDocument.PrintOut False
ActiveDocument.Close wdDoNotSaveChanges
Loop
Close #1

' Skifter standardprinter til "HP LaserJet 4050 - Bakke 2"
Application.ActivePrinter = "HP LaserJet 4050 - Bakke 2"

End Sub

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 08:37

"Jacob Jørgensen" <jacob.joergensen@FJERNdanwest.dk> wrote in message
> [...]
> sådan at hvis et word-dokument ikke sksisterer, springer den bare over det
> og går til næste dokument? Evt en der kan hjælpe med lidt kode?

Kommandoen Dir() er god til dette.
Prøv med denne lille ændring.

> Sub Kort()
>
> ' Skifter standardprinter til "HP LaserJet 4050 - Bakke 3"
> Application.ActivePrinter = "HP LaserJet 4050 - Bakke 3"
>
> Dim myFile As String
> Dim Txt As String
> myFile = "c:\kort.txt"
> Open myFile For Input As #1
> Do While Not EOF(1)
> Input #1, Txt

If Dir(txt)<>"" Then

> Documents.Open Txt
> ActiveDocument.PrintOut False
> ActiveDocument.Close wdDoNotSaveChanges

End If

> [...]
>
> ' Skifter standardprinter til "HP LaserJet 4050 - Bakke 2"
> Application.ActivePrinter = "HP LaserJet 4050 - Bakke 2"

Mvh Mads

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 16-02-04 19:18

Jeg takker mange gange hva faen skulle vores lille lokal
sommerhusudlejnings bureau have gjort uden jer

Mvh
Jacob

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-04 19:21

"Jacob Jørgensen" <jacob@FJERNjacobjorgensen.dk> wrote in message
> Jeg takker mange gange hva faen skulle vores lille lokal
> sommerhusudlejnings bureau have gjort uden jer
>
> Mvh
> Jacob

Velbekommen.

Mvh Mads