Fragtforsikring
Fra : Gooby

Dato : 14-02-04 09:57

Er der nogen som kender et selskab med en god transportforsikring.
Da vi står og skal udvide med en afdeling i Norge og vi derfor skal til at
sende en del pakker til Norge.

Med Venlig Hilsen

Nicolaj Jepsen
Gooby

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 12:31

"Gooby" <gooby@gooby.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som kender et selskab med en god transportforsikring.
> Da vi står og skal udvide med en afdeling i Norge og vi derfor skal til at
> [...]
Prøv jeres sædvanlige forsikringsselskab og bed om tilbud på en
generalpolice. D.v.s. en police, hvor præmien beregnes på grundlag af mængde
gods og destination(er i en given periode.

Prøv også at indhente tilbud fra andre selskaber - der er jo ikke så mange
mere.
Karsten H. Jensen

Fra : MAndersen

Dato : 14-02-04 13:16

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gods og destination(er i en given periode.
>
> Prøv også at indhente tilbud fra andre selskaber - der er jo ikke så mange

Det hedder en pauschalpolice. En generalpolice omfatter alle virksomhedens
transporter, import, eksport, egne varer, egne instrumenter osv.

Alt afhængig af vareart og værdi pr. forsendelse. Det kan næppe svare sig at
hente alternativt tilbud. Medmindre i sender flere træk afsted hver uge, er
der ikke noget at spare.
Min. præmie er typisk kr. 2.000,-, selvrisiko er svingende, fra kr. 1.500,-

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 21:52

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

> Det hedder en pauschalpolice.

Ahhhh, det er da vist mest, når det skal være på tysk - var der nogen, der
sagde Allianz?

>En generalpolice omfatter alle virksomhedens
> transporter, import, eksport, egne varer, egne instrumenter osv.

Så fik vi da vist det slået virkelig fast.

> Alt afhængig af vareart og værdi pr. forsendelse.

Så er det sørme også virkeligt på plads.

>Det kan næppe svare sig at
> hente alternativt tilbud. Medmindre i sender flere træk afsted hver uge,
er
> der ikke noget at spare.

Det var sandelig også blot et forslag.

> Min. præmie er typisk kr. 2.000,-, selvrisiko er svingende, fra kr.
1.500,-

Det afhænger da vist trods alt af, hvordan policen er tegnet. Men det er da
ikke udelukket, at det i dit tilfælde kan være affattet på den måde.

> MAndersen

Du må meget undskylde, at jeg som svar på det indledende spørgsmål udtrykte
mig i lidt mere generelle vendinger - netop for ikke at foregribe
begivenhedernes gang.
Karsten H. Jensen

Fra : MAndersen

Dato : 16-02-04 08:55

> Ahhhh, det er da vist mest, når det skal være på tysk - var der nogen, der
> sagde Allianz?

Det har heddet pauschalpolice alle dage. Har du en virksomhed, så kig i
policen. Der står pauschalpolice, det gælder alle forsikringsselskaber i
såvel Danmark som udlandet.

KLIP

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-04 23:59

> [...]
>

> Det har heddet pauschalpolice alle dage. Har du en virksomhed, så kig i
> policen. Der står pauschalpolice, det gælder alle forsikringsselskaber i

Det er mange år siden, jeg sidst så sådan en - det var dengang, der var
noget, der hed Fjerde Sø-Forsikringsselskab, og der stod der ikke noget med
det udtryk.

Jeg synes stadigvæk, at pauschalpolice lyder tysk og ikke internationalt
(engelsk), selvom udtrykket vel godt nok dækker "efter regning", som det vel
nærmest skal oversættes til i dette tilfælde.
Karsten H. Jensen

Fra : MAndersen

Dato : 17-02-04 13:41

> [...]
vel
> nærmest skal oversættes til i dette tilfælde.

Når vi sender forsikringer i udbud, arbejdes der med 5 forskellige
policeformer.

Fakultativ forsikring, dækker en enkelt transport - f.eks. en enkelt maskine
der skal transporteres.
Pauschalpolice, som tidl. beskrevet
Generalpolice, som tidl. beskrevet
værktøj- og instrumentforsikring, dækker egne værktøjer og instrumenter i
egne biler/trailer.
Egne varer forsikrign, dækker egne varer i egen bil/trailer

MAndersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-04 02:27

> [...]
> egne biler/trailer.
> Egne varer forsikrign, dækker egne varer i egen bil/trailer

Nåh, så var jeg alligevel ikke galt på den med udtrykket generalpolice.

Derimod de 2 sidste forsikringstyper kunne jeg godt have brugt den gang
(70'erne og 80'erne), hvor jeg kørte megen servicekørsel i København - også
om natten - i en Granada van.

Den eneste måde, jeg kunne få en - ja, det var jo så indboforsikringen
desauagtet det var erhverv (privat ejet bil), var, hvis bilen holdt indelåst
og aflåst i mørk garage fra kl. 20:00 - og da helst tømt for de forsikrede
aktiver.

Så det viste sig umuligt at forsikre eget værktøj, måleinstrumenter, samt
både egne varer (endnu ikke leverede) og kunde-varer til- eller retur fra
reparation.

Eller også havde det kostet spidsen af en rumraket, så det var billigere med
en ny, fuldt ekviperet værktøjskuffert (ca. kr. 10.000,- hver gang).

Bilen blev da også brudt op 3 gange på det samme år, og jeg fik da også
stjålet servicekuffert (værktøj).

Men pludselig holdt det op - mon det var fordi jeg tog hunden (dengang
rimelig stor, sort han-labrador) med? De skulle da bare lige vide, at han
sædvanligvis da bare ville klappes - altså hvis den lige kunne lide personen
og kendte vedkommende i forvejen?

Tja, sådan er vel livet, og nu: "I'm too old for that shit" jvf. Danny
Clover i Dødbringende våben.
Karsten H. Jensen