Dankort betaling tilknyttet min hjemmeside
Fra : Bruno

Dato : 14-02-04 00:05

Hej Alle,

Jeg påtænker at få tilknyttet dankort som betalingsmiddel på min hjemmeside,
og kunne i den forbindelse godt tænke mig at vide følgende :

Såfremt at der bliver handlet med et stjålet kort, som ikke er spærret på
handelstidspunktet - og jeg modtager betaling og afsender varen..

Hvem hæfter i den forbindelse... kan PBS tilbageføre beløbet, således at jeg
står med problemet ?? eller hvordan er reglerne på det område..

Håber nogle kan hjælpe mig lidt på vej.

Mvh

Bruno

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 14-02-04 01:06

On Sat, 14 Feb 2004 00:05:04 +0100, Bruno wrote:
> Jeg påtænker at få tilknyttet dankort som betalingsmiddel på min
> hjemmeside, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at vide følgende :

Okay :)

> [...]
>
> Hvem hæfter i den forbindelse... kan PBS tilbageføre beløbet, således at
> jeg står med problemet ?? eller hvordan er reglerne på det område..

Jah, PBS kan godt tilbageføre beløbet (jeg har oplevet cases hvor det er
sket). Sørg for at tjekke lidt op på kunden - hvis der er tale om dyrere
produkter :)

mvh
Johan

Fra : Leonard

Dato : 14-02-04 01:12

"Bruno" <Bruno@Nospampost.tele.dk> wrote:

>Hvem hæfter i den forbindelse... kan PBS tilbageføre beløbet, således at jeg
>står med problemet ?? eller hvordan er reglerne på det område..

http://betaling.dk/ er et godt sted at starte med at læse.

Som jeg læser det, så ja, ved misbrug og fejl, så er det næsten altid
butikken der hænger på den. Også når en forbruger fortryder og lader
være med at modtage varen.
Der er en meget høj grad af forbrugerbeskyttelse ved onlinehandel.
--
mvh Leonard http://leonard.dk/
Det er en muldvarp på motorcykel!

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-02-04 02:07

> [...]
> være med at modtage varen.
> Der er en meget høj grad af forbrugerbeskyttelse ved onlinehandel.

Er der ikke noget med, at hvis købet er på under 1000 kr. får butikken sine
penge alligevel?

--
Mvh. Jesper