FTP-problem
Fra : Martin Sorensen

Dato : 13-02-04 22:50

Hej ng;

Jeg har et underligt ftp-problem.

En af mine venner har lagt nogle billeder fra sidste weekend ud på deres
firma's ftp-server i form af en zip-fil.

På arbejde, fra en W2k-maskine kan jeg godt hente den.

Men her fra Cuben med 10.2.8 kan jeg ikke; jeg har prøvet med Finder,
Safari og IE.

Serveren tillader ikke listning (man skal komme med hele stinavnet), så
min ftp-klient (Transmit) kan jeg ikke bruge. Jeg kan heller ikke logge på
fra kommandolinien, der kommer timout før jeg har skrevet pw.

Jeg har også prøvet med IE under VPC, det lykkedes heller ikke.

Lige gyldigt hvad jeg gør får jeg kun hentet 26 af 32MB, derefter kan
filen naturligvis ikke åbnes.

Er det et netværksproblem eller er OS X sær?

mvh

Martin

Internet er 256/1024 adsl fra TDC.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 14-02-04 08:19

Martin Sorensen <santana.sorensen@THISget2net.dk> wrote:

> [...]
> filen naturligvis ikke åbnes.
>
> Er det et netværksproblem eller er OS X sær?

Hvad med at teste med en fil, da kun fylder fx. 1 MB ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Jesper

Dato : 14-02-04 11:12

> [...]

> filen naturligvis ikke åbnes.
>
> Er det et netværksproblem eller er OS X sær?

Installér wget og brug den i kommandolinien til at hente filen med, der
findes en installer hos Apple og DeepVacuum kan også installere den.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-02-04 11:40

pletfjerner@kaffefilter.invalid (Jesper) writes:

> Installér wget og brug den i kommandolinien til at hente filen med, der
> findes en installer hos Apple og DeepVacuum kan også installere den.

Er "curl" ikke med som standard i OS X 10.1 og fremad? Den kan det
samme.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jesper

Dato : 14-02-04 12:40

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Er "curl" ikke med som standard i OS X 10.1 og fremad? Den kan det
> samme.

wget er efter min opfattelse meget bedre som downloader, den er også nem
at betjene.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten

Dato : 14-02-04 14:06

Jesper <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote:

> wget er efter min opfattelse meget bedre som downloader, den er også nem
> at betjene.

kommer da an på helt an på hvilke optioner man kan huske - men ellers er
det vist korrekt at wget i modsætning til curl understøtter recursiv
nedlastning, men det kan og skal han jo ikke bruge her.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 14-02-04 23:40

pletfjerner@kaffefilter.invalid (Jesper) writes:

> wget er efter min opfattelse meget bedre som downloader, den er også nem
> at betjene.

Det skal jeg ikke kunne vurdere. _Hvis_ curl er installeret, har det
den store fordel - til de her "hent en gang og videre i livet" opgaver
- at mængden af arbejde med at få det i luften er meget mindre.

Det skyldes måske at jeg har skulle arbejde på en ny
Linuxinstallation, skiftet til en ny Unixmaskine, osv så mange gange
at jeg har opgivet altid at få de ting med jeg skal bruge, og i stedet
lært at leve med det der fulgte med som standard. Tricket er så at
vide hvad disse er :)

Har iøvrigt levet en del af dagen i troen på at min harddisk var stået
af. Heldigvis var det bare et uheldigt tryk i biosopsætningen (jeg
har nogen IRQ-problemer, tror jeg) som havde slået
harddiskcontrolleren fra. Det tog godt nok lidt tid at få luret.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten

Dato : 14-02-04 14:04

Jesper <pletfjerner@kaffefilter.invalid> wrote:

> Installér wget og brug den i kommandolinien til at hente filen med, der
> findes en installer hos Apple og DeepVacuum kan også installere den.

hvorfor ikke bare bruge "curl" som allerede er på maskinen? eller den
indbyggede ftp klient (ved at ncftpo er langt lettere at gå til men
den er ikk indstalleret)?

"curl -O ftp://server_url/fuld_sti/navn_på_fil_der_skal_nedlastes"

Fra : Jesper

Dato : 14-02-04 14:49

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> den er ikk indstalleret)?
>
> "curl -O ftp://server_url/fuld_sti/navn_på_fil_der_skal_nedlastes"

Fordi det er besværligt at genoptage download, man skal manuelt instille
offset i bytes hvorfra download skal genoptages i curl, det skal du ikke
i wget, den finder selv ud af det.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Morten

Dato : 14-02-04 16:06

> [...]

> Fordi det er besværligt at genoptage download, man skal manuelt instille
> offset i bytes hvorfra download skal genoptages i curl, det skal du ikke

så ringe er curl vist heller ikke til at genoptage download. man curl:

-C/--continue-at <offset>
Continue/Resume a previous file transfer at the given offset.
The given offset is the exact number of bytes that will be
skipped counted from the beginning of the source file before it
is transfered to the destination. If used with uploads, the ftp
server command SIZE will not be used by curl.

Use "-C -" to tell curl to automatically find out where/how to
resume the transfer. It then uses the given output/input files
to figure that out.

If this option is used several times, the last one will be used.

Fra : Martin Sorensen

Dato : 15-02-04 14:49

In article <hui1g1-i4g.ln1@reippuert.dk>, Morten<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> den er ikk indstalleret)?
>
> "curl -O ftp://server_url/fuld_sti/navn_på_fil_der_skal_nedlastes"

Det prøvede jeg så, 3 gange, og hver gang får jeg hentet 29.1MB af 32.7.

Der er interessant at den stopper samme sted hver gang, ikke?

Hvorfor kan Windows?

mvh

Martin

Fra : Martin Sorensen

Dato : 15-02-04 15:16

In article <santana.sorensen-1502041449030001@192.168.0.100>,
santana.sorensen@THISget2net.dk (Martin Sorensen) wrote:

> Det prøvede jeg så, 3 gange, og hver gang får jeg hentet 29.1MB af 32.7.
>
> Der er interessant at den stopper samme sted hver gang, ikke?

> [...]

Nu prøvede jeg med Safari igen, her fik jeg posix error 54.

/Martin

Fra : Morten

Dato : 15-02-04 15:29

> [...]

> Det pr?vede jeg s?, 3 gange, og hver gang f?r jeg hentet 29.1MB af 32.7.

> Der er interessant at den stopper samme sted hver gang, ikke?

er det din forbindese den er gal med? hvilken ftp server er der tale om?

Fra : Martin Sorensen

Dato : 15-02-04 18:01

In article <8ac4g1-blp.ln1@reippuert.dk>, Morten<spam@reippuert.dk> wrote:

> er det din forbindese den er gal med? hvilken ftp server er der tale om?

ftp.kruger.dk

Og jeg mindes ikke før at have været ude for det.

Bortset fra at jeg af og til må hente opdateringer fra Apple manuelt; men
det plejer at få at vide med det samme.

/Martin

Fra : Morten

Dato : 15-02-04 19:14

> ftp.kruger.dk

det er bare navnet på den server - jeg er mere interessert i at vide
hvilket serverprogram du forbinder til og hvordan det er sat op.

Fra : Martin Sorensen

Dato : 15-02-04 22:10

In article <ggp4g1-l3r.ln1@reippuert.dk>, Morten<spam@reippuert.dk> wrote:

> det er bare navnet på den server - jeg er mere interessert i at vide
> hvilket serverprogram du forbinder til og hvordan det er sat op.

Ok, jeg misforstod dig.

Her er hvad jeg kan se når jeg forbinder med Transmit:

220 Serv-U FTP Server v4.0 for WinSock ready...
USER anonymous
331 User name okay, please send complete E-mail address as password.
PASS
230 User logged in, proceed.
SYST
215 UNIX Type: L8
REST 1234
350 Restarting at 1234. Send STORE or RETRIEVE.
REST 0
350 Restarting at 0. Send STORE or RETRIEVE.
PWD
257 "/" is current directory.
PASV
227 Entering Passive Mode (80,199,98,27,5,20)
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
NOOP
200 Command okay.

For mig ser det nogenlunde tilforladeligt ud. Siger det andre noget?

/Martin