Thunderbird => Oprettelse af regel
Fra : The Ghost

Dato : 13-02-04 22:58

Er det ikke noget skrabet med regel-funktionen i Mozilla Thunderbird???

Jeg prøver på at lave en regel der siger at hvis "Til" indeholder
mymail@modomain.dk så skal den ikke hentes fra serveren.

Men hvordan opretter man lige sådan en regel i Thunderbird???

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 17-02-04 00:39

Den 13-02-2004 22:58, skrev The Ghost:

> [...]
> mymail@modomain.dk så skal den ikke hentes fra serveren.
>
> Men hvordan opretter man lige sådan en regel i Thunderbird???

Jeg har ikke lige Mozilla Thunderbird(TB) ved hånden, men i Mozilla
suite, som jo er grundlaget for TB ser det ud til at kunne lade sig gøre:
Når du retter i dit message filter, er der under 'Perform these actions'
en checkbox: 'Delete from Pop3 server'
Jeg har ikke prøvet det af selv, men det lyder da som det du skal bruge,
hvis det altså er medtaget i TB.

Husk også at TB er i alphabetahvaddetnuhedder stage; Technology Preview,
kalder Mozilla det vist. De regner med at ramme en 1.0 i løbet af
sommeren: http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/roadmap.html
--
Mvh / Regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : The Ghost

Dato : 17-02-04 17:50

Jeg vil ikke slette den fra serveren, jeg vil bare ikke hente den!!!

Det er fordi at der er en mere der bruger den samme mail konto ( vi har bare
forskellige mails ), og så vil jeg jo ikke hente hans mails

The Ghost

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 07-03-04 11:48

"The Ghost" <nothing@nothing.ha> skrev i en meddelelse
> [...]
bare
> forskellige mails ), og så vil jeg jo ikke hente hans mails

Det samme problem har jeg!
Jeg har måttet gå tilbage til Outlook Express og installere Spamfighter for
at kunne køre med flere mailadresser. (Vi har 4 her i huset.)

Det er ellers ærgeligt, for jeg oplever, at Thunderbird's indbyggede
spamfilter er væsentligt bedre end Spamfighter.
Den tog aldrig nogle af nyhedsbrevene og nakkede de fleste spammails uden
problemer.
Spamfighter er da bedre end ingenting, men med den må jeg stadig skimme
slettet post igennem og blokere ca 20% af den rigtige spam manuelt, hver
gang.
men den bliver da langsomt bedre, men så længe der er tumber, der markerer
danske nyhedsbreve og mail fra Told & Skat som spam (Det kan jeg nu godt se
det sjove i , så vil den ikke fungere optimalt, da den kobler op på en
server for at opdatere filteret.
Ret underligt at Thunderbird er så meget bedre, når den ikke henter data
udefra.