Usercontrol + Property Page
Fra : Tim Sørensen

Dato : 13-02-04 22:29

Dette spørgsmål lydder fuldstændigt åndsvagt i mine ører!
Men ikke desto mindre, så kan jeg sgu ikke hitte ud af det.

Mit Projekt:
Usercontrol1
PropertyPage1

Spørgsmålet er:
Hvordan gør jeg noget så basalt som at ændre baggrundsfarve på Usercontrol1
fra Propertypage1?

Jeg har prøvet:
UserControl1.BackColor = VBRed '// Duer ikke.

Private Ctl as Usercontrol1
Ctl.BackColor = VBRed '// Duer heller ikke.

Hvordan kommunikerer jeg overhovedet med Usercontrol1 fra propertypage1?

Håber at nogle kan hjælpe.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Kim Pedersen

Dato : 15-02-04 19:33

> Hvordan kommunikerer jeg overhovedet med Usercontrol1 fra propertypage1?

Vha. SelectedControls(0) .. Brug den i stedet for UserControl1.
SelectedControls vil henvise til en collection af valgte objekter.
SelectedControls(0) vil henvise til den valgte kontrol som property siden
vises for.

Hilsen Kim Pedersen
http://www.vbcodemagician.dk

Fra : Tim Sørensen

Dato : 15-02-04 22:27

"Kim Pedersen" <ppicasso@hotmail.com> wrote
> SelectedControls(0) vil henvise til den valgte kontrol som property siden
> vises for.

Tak for svaret.
Det fungerede.

Men hvad så med den anden vej?
Fra Usercontrol til PropPage?

Uddrag fra UserControl code:

Dim LBox As ListBox
LBox = PropertyPages(0).lstItems

Giver fejlen "Invalid Qualifier"
Og hjælp giver mig ikke meget..... hjælp.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Kim Pedersen

Dato : 15-02-04 23:22

> [...]
> LBox = PropertyPages(0).lstItems
>
> Giver fejlen "Invalid Qualifier"
> Og hjælp giver mig ikke meget..... hjælp.

Hvad er det du vil? Sætte f.eks. teksten i en tekstboks på en propertypage
fra hvad den er i kontrollen ??

Fra : Tim Sørensen

Dato : 16-02-04 07:40

"Kim Pedersen" <ppicasso@hotmail.com> wrote
> Hvad er det du vil? Sætte f.eks. teksten i en tekstboks på en propertypage
> fra hvad den er i kontrollen ??

Jeg vil kommunikere frit begge veje mellem Usercontrol'ens
og Propertypage'ens controller.

F.eks:
[Usercontrol]
Public WithEvents Min_Func
Usercontrol1.Text1.Text = "Hello World"

[PropertyPage]
PropertyPage1.Text2.Text = Usercontrol1.Text1.Text
Min_Func = "Hello World"

Jeg skal også kunne finde deres respektive hWnd's.

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/