BioCity Aalborg
Fra : Martin Andersen

Dato : 13-02-04 20:48

Spændende, spændende!!

http://www.biograferne.dk/pages/standard/index.asp

Åbning d. 21 marts

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 13-02-04 23:01

> Spændende, spændende!!
>
> http://www.biograferne.dk/pages/standard/index.asp
>
> Åbning d. 21 marts

Damn, det bliver godt!

---

Fra : Christian Catu

Dato : 16-02-04 13:33

On Fri, 13 Feb 2004 23:00:53 +0100, Mads Jakobsen wrote:

> Damn, det bliver godt!

Jeg ved sq ikke rigtigt. Boye Elimar som ejer det nye center (og de 3 andre
Aalborg biografer) har sagt at de ikke vil betale for THX certificeringen,
for "det er jo bare et stykke papir, vi er tilfredse med at vi at vi
opfylder kravene". Som jeg har forstået det, bliver THX certificerede
biografer tjekket en gang om året, om de opfylder kravene, hvilket sikkert
betyder at lydoplevelsen indenfor et par år bliver lige så 'god' i BioCity,
som den er i Bio5

Fra : Lars Funck

Dato : 16-02-04 14:08

"Christian Catu" <c@placebocatu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> biografer tjekket en gang om året, om de opfylder kravene, hvilket sikkert
> betyder at lydoplevelsen indenfor et par år bliver lige så 'god' i

Så skruer man da bare lidt mere op

Dog er THX certificeringen ret dyr, og så vidt jeg kan forstå vil snart sagt
enhver ny biograf uden problemer leve op til kravene.

Men som sagt, man kan jo altid bare skrue mere op, hvis lyden er dårlig.

MVH

Lars

Fra : Martin K. Mathiesen

Dato : 16-02-04 16:37

> [...]

> biografer tjekket en gang om året, om de opfylder kravene, hvilket sikkert
> betyder at lydoplevelsen indenfor et par år bliver lige så 'god' i

Jeg forstår udemærket at man ikke er villig til at betale for et rekvalme
gimmick som THX i virkeligheden er!

Det er mange penge at smide efter en trailer, nogle bannere og et diplom!
Tænk istedet over hvem som skal betale for denne forholdsvis store
ekstraudgift!

Der er intet til hindre for at en biograf uden THX certicifering leverer et
fuldt ud lige så godt (eller bedre) resultat end en biograf som har papiret
på THX godkendelsen.

Kan heller ikke se hvorfor du mener at lyden i Aalborgs biocity i løbet af
et par år skulle blive dårligere. Alle Nordisk film biografer vedligeholdes
/ kalibreres løbende. Og mig bekendt er det et meget kompetent personale der
er ansat i Aalborg. Så jeg har ikke den mindste tvivl om at lyden nok skal
være i orden. Også de næste mange år!

Martin

Fra : Torben Simonsen

Dato : 16-02-04 22:14

Christian Catu <c@placebocatu.dk> writes:

> [...]
> Aalborg biografer) har sagt at de ikke vil betale for THX certificeringen,
> for "det er jo bare et stykke papir, vi er tilfredse med at vi at vi

Boye Elimar ejer ikke biograferne i Aalborg. De ejes af et aktieselskab,
hvor aktiemajoriteten ejes af Nordisk Film Biografer, og en mindre andel
ejes af Boye Elimar. Boye Elimar fungerer som administrerende direktør
for dette aktieselskab.

Med hensyn til Boyes udtalelse vedrørende THX, så er den helt på linje
med den holdning, jeg tidligere har givet udtryk for i en længere debat
i denne gruppe (søg eventuelt på mit navn og "THX" på Google-groups).

> [...]
> betyder at lydoplevelsen indenfor et par år bliver lige så 'god' i BioCity,

Giv os nu lige en chance. Lyden bliver under installationen justeret ind
ved hjælp af en THX R2 - det samme udstyr som bruges ved justering af
en THX-certificeret biograf. Og det er planen at denne justering skal
kontrolleres ved hjælp af R2'eren en gang om året - ganske som hvis
biografen havde været THX-certificeret. Derudover kommer der til at
foregå hyppigere kontroller (en gang om måneden eller deromkring) af
de mere basale lydmæssige forhold. Og endelig er der installeret et
system, som automatisk advarer operatøren ved deciderede alvorlige
lydfejl (højttalere eller forstærkere der brænder af og den slags).
Kontrollen og overvågningen af kvaliteten bliver på mange punkter bedre,
end den er i adskillige biografer, som har THX-skiltet hængende.

--
-- Torben.