Hjælpe til summarum - formulardesigner
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 18:27

Hej

Jeg har lidt problemer med formular designeren i summarum (proff
udgave)
Jeg vil designe en faktura med girokort i bunden - hvor jeg selv skal
printe kunde-adressem beløb og betalings dato på.
Men ikke få formularen til at passe med mine forud printet fatura med
girokort - altså de papir jeg har bestilt med trykt ocr-linie (mener
jeg den hedder +71...).

Det jeg mangler er koordinaterne for :

Kunde adresse
Beløb 1 (under kunde adresse)
Betalings dato
Beløb 2 (på afrivnings delen)

Alt sammen på selv girokortet
Samt hvilke skriftyper og skriftstørelse på skriften.

Eller hvis der er en der vil være så venlig at sende en ville jeg
blive meget glad.
Mail Bo(at)hylsebeck.dk
Jeg har prøvet at bruge den standard der ligger i summarum (faktura m.
girokort) men kan ikke få den til at passe.

Jeg håber at I forstår hvad jeg mener.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.
På forhånd tak

Bo

Fra : Britt Malka

Dato : 14-02-04 10:41

Bo Hylsebeck <Bo(at)hylsebeck.dk> skrev:

> [...]
>Beløb 2 (på afrivnings delen)
>
>Alt sammen på selv girokortet
>Samt hvilke skriftyper og skriftstørelse på skriften.

Hvis jeg har forstået dig ret, så vil du tilpasse faktura med girokort
til de fortrykte eksemplarer, du har. Er det rigtigt?

Jeg vil foreslå dig at måle fysisk (med en lineal), hvor ovenstående
felter befinder sig på din fortrykte eksemplar. Du skal måle både fra
øverste kant og fra venstre kant.

Hvis fx beløbsfeltet starter 2 cm fra venstre kant, skal du angive 20
i feltet x (mm) forneden. Hvis det er 25 cm fra øverste kan, skal du
angive 250 i feltet y(mm) forneden.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 12:29

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Det er vist en forudsætning, at der ikke anvendes PS-skrift, men 10 eller 12
pitch. Esselte har sådan en speciel måle/punkt-tælle-lineal, der hedder
80050. Der er både 15, 10 og 12 pitch, samt linie-tæller m.m.

Den er ikke til at undvære, når man skal designe formularer i
udskriftgeneratoren.
Karsten H. Jensen

Fra : Britt Malka

Dato : 14-02-04 17:33

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev:

>Esselte har sådan en speciel måle/punkt-tælle-lineal, der hedder
>80050. Der er både 15, 10 og 12 pitch, samt linie-tæller m.m.

Det lyder smart. Hvordan får man fat i sådan en?

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 21:45

> [...]
> (Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Prøv igennem en papirvare/kontorartikkel-grossist/forhandler. Der må være en
i dit nabolag - eller bestil den hos Esselte. Så får du vel at vide, gennem
hvem, du kan købe den. Du kan også prøve hos Lomax - de har så mange ting.
Bor du lidt længere vest på, så er der Boresko i Roskilde - de er også
vældig flinke. - Ellers prøv De gule Sider.
Karsten H. Jensen

Fra : Britt Malka

Dato : 15-02-04 14:57

"KHJ" <bitosnabelatdcadslpunktumdk> skrev:

>Bor du lidt længere vest på, så er der Boresko i Roskilde - de er også
>vældig flinke

Tak for dit svar.

Jeg bor længere syd på. Meget længere Jeg bor ca. i midten af
Frankrig, men jeg har boet i Roskilde.

Esselte forhandles vist i øvrigt også her, og jeg vil kigge efter
sådan en, næste gang vi skal købe kontorudstyr.

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 09:43

Britt Malka wrote:

> Det lyder smart. Hvordan får man fat i sådan en?

Jeg fik en ganske gratis i min bank (Alssund Andelskasse), sammen med et 40
siders værk om hvordan den benyttes.

/karsten

Fra : Britt Malka

Dato : 15-02-04 14:58

"Karsten Madsen" <6 SNABELA drosselvej PUNKTUM dk> skrev:

>Jeg fik en ganske gratis i min bank (Alssund Andelskasse), sammen med et 40
>siders værk om hvordan den benyttes.

Det kan da kaldes fin service!

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 19-02-04 18:25

Er det lykkes for nogen at få fat i en sådan linial, jeg har prøvet 3 steder
i dag, der er ikke nogen der kender den, de steder jeg har prøvet er :
Oure/Vejstrup Andelskassen
CJC Gruppen
Boghandel

Mvh