Hvilken Mail Client
Fra : Hans

Dato : 13-02-04 18:00

Jeg er på jagt efter en ny mail client (helst med indbygget spam filter).

Så var det jeg lige ville høre hvilke I brugere og hvilke I kan anbefale...
Jeg vil gerne have en begrundelse for hvorfor netop den I anbefaler.

På fohånd tak

Fra : Hans

Dato : 13-02-04 18:00

Jeg glemte lige at sige at jeg bruger Win XP

The Ghost

Fra : Morten Bowman

Dato : 13-02-04 21:05

On Fri, 13 Feb 2004 17:59:35 +0100, "Hans" <nothing@nothing.ha> wrote:

> [...]
>
>Så var det jeg lige ville høre hvilke I brugere og hvilke I kan anbefale...
>Jeg vil gerne have en begrundelse for hvorfor netop den I anbefaler.

Jeg er lige skiftet til PocoMail.
Det har indbygget spamfunction, automatisk backup, Mailchecker (så man kan
se mail på serveren inden man henter og slette osv. hvis man vil det) og
fåes også på dansk.

Netop sidde årsager og så at der ikke er alt andet braller i den som news,
kalender osv. gjorde at jeg valgte denne.
Indtil videre er jeg godt tilfreds.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Hans

Dato : 13-02-04 21:48

Kan PocoMail også håndtere newsgrupper???

The Ghost

Fra : Britt Malka

Dato : 14-02-04 10:32

"Hans" <nothing@nothing.ha> skrev:

>Kan PocoMail også håndtere newsgrupper???

Ja, både læse og skrive.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-02-04 21:19

"Hans" <nothing@nothing.ha> skrev....

> Jeg er på jagt efter en ny mail client (helst med indbygget spam
> filter).

Selv foretrækker jeg Kaufman Mail Warrior af flere årsager:

1) Den er freeware.
2) Den kan ligge færdigkonfigureret på en diskette, så man altid har
sin mailklient i lommen. Virker på alle Win platforme.
3) Den trigger ikke på de meget udbredte MS vira.
4) Den kan hente fra flere POP konti på en gang.
5) Du kan se mail på serveren inden du henter.

Desværre er det ikke et program der videreudvikles :(

Support er derfor ligeledes nærmest ikke eksisterende.

Programmet kan sikkert sagtens sættes op til at køre med f.eks.
SpamCop.

--
Kent Oldhøj

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-02-04 21:33

"Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> skrev:

>Selv foretrækker jeg Kaufman Mail Warrior af flere årsager:
>1) Den er freeware. [...]
>5) Du kan se mail på serveren inden du henter.

Apropos! Har nogen her prøvet Vivian Mail?

http://www.deepsleep.de/e/index.htm

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 13-02-04 22:17

On 13 Feb 2004 20:19:17 GMT, "Kent Oldhøj" <news@oldhoj.dk> wrote:

>Selv foretrækker jeg Kaufman Mail Warrior af flere årsager:

Hvilken port kører det på - jeg har kun adgang til port http 80 på
jobbet - kan det bruges der?

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Morten Bowman

Dato : 14-02-04 14:16

> [...]

>3) Den trigger ikke på de meget udbredte MS vira.
>4) Den kan hente fra flere POP konti på en gang.
>5) Du kan se mail på serveren inden du henter.

PocoMail kan det samme:
http://www.malka.it/programs/poco/index.html

>Desværre er det ikke et program der videreudvikles :(
>
>Support er derfor ligeledes nærmest ikke eksisterende.
>
>Programmet kan sikkert sagtens sættes op til at køre med f.eks.
>SpamCop.

Ok det har den så ikke, men har en god anti-spam indbygget. Du skal selv
lave filtre og den er faktisk ret effektiv.