Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skat af ferie penge...eller hvad?
Fra : Flare

Dato : 13-02-04 16:16

Hejsa.

Jeg arbejde i 2003 fra perioden aug - dec. Jeg har lige modtaget en mystisk
"lønseddel" fra det gamle arbejde med oplysninger om optjent feriepenge. Jeg
kan se at jeg har optjent ca. 7000 i ferie penge men så er de blevet
beskattet med 60%! så der er 2700 tilbage som er angivet som nettoferie
penge.

Plejer ferie penge at blive beskattet på denne måde? Har man ikke så og sige
betalt skat af pengene igennem den normale beskatning af sin indtjening.?

Håber nogen kan hjælpe en finans rockie som mig. :)

Mvh
Anders

Fra : Karl Viggo

Dato : 13-02-04 17:50

Du skal naturligvis betale skat af dine feriepenge - feriepengene er en del
af din samlede indkomst for året - det beregnes som bekndt som en procentdel
af din bruttoløn.

At arbejdgiver så har trukket 60 % må skyldes at han ikke har noget
skattekort at trække ud fra.

For dig betyder det intet, da det automatisk reguleres, når du senere på
foråret får beregnet din endelig skat (overskydenede skat pga. dette)

Viggo