Problemer med Sapphire All-In-Wonder 9800 ~
Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 11:50

Jeg har et grafikkort Sapphire Radeon 9800 Pro ALL-IN-Wonder 128 MB.

Kortet er med TV tuner, men jeg kan ikke få forbindelse med
TV-tuneren, altså ikke se TV på min PC'er.

Jeg har installeret den medfølgende software, og når jeg så vil vælge
"TV" i LaunchPad menuen, starter denne også op, men kun i Video-In
mode.
Når jeg læser i manualen, står der at Video-In mode vil blive valgt
når kortet ikke har TV tuner indbygget, men det har dette kort jo
netop.

Er der nogen der kan hjælpe mig ??

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 13-02-04 14:18

AGJ skrev:
> Jeg har et grafikkort Sapphire Radeon 9800 Pro ALL-IN-Wonder 128 MB.
[SNIP]
> Når jeg læser i manualen, står der at Video-In mode vil blive valgt
> når kortet ikke har TV tuner indbygget, men det har dette kort jo
> netop.
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig ??

Jeg vil vædde et tigerdyr på at du kører med DirectX 9.0b.
Den fucker op i "ikke NTSC" all-in-wonder kort (dvs. bl.a. europæiske).

Den bedste løsning er at undlade at installere DirectX 9.0b, men microsoft
har lavet et fix, så det burde virke. Jeg kan dog ikke få lyd ud af mit AIW
9000Pro med 9.0b og fixet.

Microsofts (såkaldte) fix:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=8dfd1b6d-e177-4a0e-91d0-b4310675b02b&DisplayLang=en

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-04 17:33

On Fri, 13 Feb 2004 14:17:52 +0100, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@mailme.dk> wrote:

> [...]
>har lavet et fix, så det burde virke. Jeg kan dog ikke få lyd ud af mit AIW

Hej Jeppe

Ja, det er rigtigt jeg kører med DirectX 9.0b, så med det Microsoft
fix du henviser til, kører det.
Til forskel fra dig, har jeg lyd, men den er meget lav, selv når jeg
har reguleret helt op.

Du skal have tusind tak for hjælpen.

Hilsen
Allan

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-02-04 17:56

AGJ skrev:
> Ja, det er rigtigt jeg kører med DirectX 9.0b,

Så du skylder mig et tigerdyr

> så med det Microsoft
> fix du henviser til, kører det.
> Til forskel fra dig, har jeg lyd, men den er meget lav, selv når jeg
> har reguleret helt op.

Ok, prøv at tage lyden índ gennem mikrofonindgangen og slå +20 dB boost til.
Det burde hjælpe lidt på sagen.

> Du skal have tusind tak for hjælpen.

Velbekomme. Vi må håbe at Microsoft får fjernet fejlen i Directx 9.0c eller
hvad de nu vælger at kalde den næste version.

mvh
Jeppe Seidelin Dam