Reduktion af fil størrelse i Word 2002
Fra : KPH

Dato : 13-02-04 10:10

Hej

Jeg har et Word dokument på ca. 12 MB indeholdende 51 sider tekst med
diverse billeder af skærmprints. Nu har jeg så slettet disse billeder og
lagt nye ind i stedet for frem til side 18 - dvs. jeg mangler satdig over
halvdelen.
Dette har bevirket fil størrelsen er vokset til 23 MB.

Kan man ikke ligesom i Access lave en komprimering så fil størrelsen igen
bliver ca. de 12 MB.

Mvh
KPH

Fra : Jan Kronsell

Dato : 13-02-04 10:24

"KPH" <spam@nejtak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette har bevirket fil størrelsen er vokset til 23 MB.
>
> Kan man ikke ligesom i Access lave en komprimering så fil størrelsen igen

Prøv at åbne et nyt dokument og kopier hele det gamle over i dette. Gå så
uind under Funktioner - Indstiller - Gem og fjern et evt. flueben fra Gem
hurtigt.

Gem dokumentet igen, og se om ikke det hjælper.

Jan

Fra : KPH

Dato : 13-02-04 13:09

Hej Jan

Det har jeg også prøvet - men det hjælper ikke.
Fluebenet var ikke sat i forvejen.

Mvh
KPH

"Jan Kronsell" <kronsell(removebeforesend)@adslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:402c979e$0$29404$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Jan Kronsell

Dato : 13-02-04 13:19

> Hej Jan
>
> Det har jeg også prøvet - men det hjælper ikke.
> Fluebenet var ikke sat i forvejen.

Hvilken Word version anvender du?

Jan

Fra : BJ Denmark

Dato : 13-02-04 13:37

KPH wrote:
> [...]
> satdig over halvdelen.
> Dette har bevirket fil størrelsen er vokset til 23 MB.

Når du tager et skærmprint og sætter ind, gemmer Word det i et ret tungt
format - muligvis BMP. Måden at løse dette på har for mig været:

Åben "Tilbehør - Paint (eller andet simpelt tegneprogram)".
Paint starter som standard i BMP format.
Klik på "Gem som" (Det er ligemeget, om der er andet end et tomt hvidt
felt", og vælg "Jpg"
Tag nu dit skærmprint, og sæt det ind i paint. Paint vil nu modtage og tolke
skærmprintet i Jpg format.
Marker igen hele billedet og kopier det ind i dit Word dokument.

- og Wupti fylder word dokumentet væsentligt mindre. Har selv for nylig fået
et 23MB dokument ned på 2MB denne måde.

--
BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-02-04 23:12

Den 13 feb 2004 skrev KPH i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> Dette har bevirket fil størrelsen er vokset til 23 MB.
>
> Kan man ikke ligesom i Access lave en komprimering så fil

Højreklik på et billede, vælg Formater billede. På fanen Billede
klikkes på knappen komprimer. Der kan her vælges om det kun er dette
billede eller alle der skal komprimeres.

eller:

Filer, Gem som, Funktioner, Komprimer billeder

Ovenstående er recepten i version 2003. Så vidt jeg husker er det samme
i 2002?

Lars Klintholm