tegner først på klik nr. 2.
Fra : mike crenshaw

Dato : 13-02-04 15:24

hej

Jeg har lavet en lille applet med et Image. Appleten implementerer en
MouseListener. Ideen er at tegne et ny Image oven på det oprindelige når man
trykker på musen. Dette er ikke så svært. Men af en eller anden grund tegner
den først det nye Image ved klik nr. 2. Er der nogen som kender til denne
problematik og ved hvordan man afhjælper det?
på forhånd tak
mike

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 13-02-04 15:55

"mike crenshaw" <crenshaw@tiscali.dk> wrote in
news:402c5f6e$0$24838$ba624c82@nntp02.dk.telia.net in
dk.edb.programmering.java:

> [...]
> grund tegner den først det nye Image ved klik nr. 2. Er der nogen som
> kender til denne problematik og ved hvordan man afhjælper det?

umiddelbart vil jeg gætte på at der på det første klik sættes fokus på dit
image, altså styret af appletten el. styresystemet, og at den derfor først
reagerer anden gang. Prøv at sørge for at dit image har fokus fra start af.
(image.setFokus(), eller noget i den stil... :-] )

/Søren Hjelholt

Fra : mike crenshaw

Dato : 14-02-04 09:49

> [...]
af.
> (image.setFokus(), eller noget i den stil... :-] )

hmm tvivler lidt på det.. det jeg gør er at lave en

Applet
image = getImage(getCodeBase(), "pic.jpg");
g.drawImage(image, evt.getX(), evt.getY(),this)

men hvis jeg istedet bruger

g.fillOval(evt.getX(), evt.getY(), 10, 10)

er der ingen problemer og prikken bliver tegnet med det samme.. men hvorfor
er der lige forskel? og hvordan løser jeg det?

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 14-02-04 10:39

mike crenshaw wrote:

> [...]
> er der ingen problemer og prikken bliver tegnet med det samme.. men hvorfor
> er der lige forskel? og hvordan løser jeg det?

Se tråden "tegn billede på off screen billede??" - du skal bruge en
java.awt.MediaTracker (billedet loades asynkront).

Ulrik Magnusson