CS steam - hvorfor fanden kører det så dår~
Fra : TexasFlood

Dato : 12-02-04 22:25

Har netop installeret CS 1.6 Steam på en kammerats maskine.
Han har desværre kun et 56K modem.

Steam kører ekstremt dårligt.
Den laveste ping vi fik var på 180.
Der stod en rød besked i øverste højre hjørne :
"Warning : CL_FlushEntityPacket"

Det kan sgu da ik' være fordi han kun har et 56K modem eller hvad ?

Jeg kan da huske at jeg sagtens har kunnet spille CS over et 56K modem
engang.
Dengang var det dog ikke Steam selfølgelig.
Men man kan jo også vælge 56K som hastighed i settings i Steam så det burde
da kunne virke.

Håber noen kan hjælpe.

TF

Fra : Mig

Dato : 13-02-04 12:48

"TexasFlood" <stevie***nospam***@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dengang var det dog ikke Steam selfølgelig.
> Men man kan jo også vælge 56K som hastighed i settings i Steam så det

Er nok pga 56k modem...ISDN burde kunne gøre det lidt bedre...men en 256
adsl som minimum er at foretrække.....og at CS er blevet udvidet med så
meget at det kræver en større linie/maskine at køre...

Fra : Joachim Lykke Anders~

Dato : 13-02-04 13:03

> Steam kører ekstremt dårligt.
> Den laveste ping vi fik var på 180.
> Der stod en rød besked i øverste højre hjørne :
> "Warning : CL_FlushEntityPacket"

Denne fejl kan blandt andet skyldes at serveren ikke kan levere data hurtig
nok til dig. Det kan hænge sammen med serverens uploadmax og belastning på
serveren. Hvis det er en privat ikke-dedikeret server med mange spillere på
en lav upload vil du komme ud for den fejl.

Prøv at spille på forskellige servere og se om du oplever det samme problem
andre steder - prøv evt. Boomtowns servere, der ihvertfald ikke er
overbelastede.

Desuden kan du tweake lidt på forbindelsen til serveren i din config.cfg
fil, som ligger her:
/Steam/SteamApps/din@mailadresse.dk/counter-strike/cstrike/config.cfg. Sæt
følgende værdier som nedenstående og prøv igen.

rate 6000
cl_rate 6000
cl_updaterate 30
cl_cmdrate 30

> Det kan sgu da ik' være fordi han kun har et 56K modem eller hvad ?
>
> Jeg kan da huske at jeg sagtens har kunnet spille CS over et 56K modem
> engang.

Det kan dog formodentlig også skyldes pakketab i din ende, hvilket har noget
at gøre med din internetforbindelse - så vidt jeg husker skulle der ikke
megen uregelmæssighed til før man oplevede pakketab på 56K.

Man vil ikke få en optimal oplevelse ud af at spille på en 56k forbindelse,
og hvis han vil gøre sig forhåbning om at blive bedre og kunne konkurrere
med andre gamere, så vil en ADSL forbindelse nok være et must.

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen (Luhmann)