/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor mange km i motor?
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 12-02-04 21:40

hejsa

En (eller et par faktisk) af mine kammerater står til at købe mc i den
nærmeste fremtid, og så har vi lige et par spørgsmål.

Hvor mange km kan man ca regne med at der er i en honda cb500 motor?
.... i en kawasaki ER5 motor?
.... i en Suzuki GSX 600 F motor??

Vi har kig på nogle af disse modeller med mellem 20 og 50.000 km på klokken.

Håber nogle har erfaringer eller viden om disse modeller

På forhånd tak
Mvh. Henrik



 
 
Ole Baun (12-02-2004)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 12-02-04 23:47


"Henrik Davidsen" skrev i en meddelelse
news:402be467$0$29401$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> hejsa
>
> En (eller et par faktisk) af mine kammerater står til at købe mc i den
> nærmeste fremtid, og så har vi lige et par spørgsmål.
>
> Hvor mange km kan man ca regne med at der er i en honda cb500 motor?
> ... i en kawasaki ER5 motor?
> ... i en Suzuki GSX 600 F motor??
>
> Vi har kig på nogle af disse modeller med mellem 20 og 50.000 km på
klokken.
>
> Håber nogle har erfaringer eller viden om disse modeller

Jeg har ikke den store teknisk-mekaniske viden, men erfaring med min CB 500.
Købt, (og kørt), fra ny i ´96. Foreløbeligt 124.000 km, uden at jeg har
kunnet måle noget olieforbrug mellem serviceeftersynene, (6.000 km). Så mon
ikke der kan være mange km i sådan en, under forudsætning af, at den er
blevet kørt og vedligeholdt ordenligt.

Såvel Honda´en som Kawasaki´en er vandkølede, (og det er vist godt for for
holdbarheden, alt andet lige).
Vandkølede motorer holder generelt bedre end luftkølede; - har jeg hørt.
Suzuki´en er luft-oliekølet, (om det er dårligere aner jeg ikke).

Ole Baun
CB 500, ´96, 124 kkm



Henrik Nielsen - Rap~ (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 13-02-04 09:57

"Såvel Honda´en som Kawasaki´en er vandkølede, (og det er vist godt for for
holdbarheden, alt andet lige)."

Jep, det var også hvad jeg ville sige. Der udover er der problemer med
knasterne på visse modeller af GSXF, så lyt godt efter. Er der mislyde, så
la' vær at købe

Søg på google, GSXF er været oppe i NG mange gange

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Hans Paulin (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 13-02-04 11:25

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk skrev:

> "Såvel Honda´en som Kawasaki´en er vandkølede, (og det er vist godt
> for for holdbarheden, alt andet lige)."
>
> Jep, det var også hvad jeg ville sige.

Når jeg ser dit indlæg spør jeg mig selv om du mon ku ha glæde af:

http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286


Jan Vagle (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vagle


Dato : 13-02-04 01:25

Henrik Davidsen wrote:

> hejsa
>
> En (eller et par faktisk) af mine kammerater står til at købe mc i den
> nærmeste fremtid, og så har vi lige et par spørgsmål.
>
> Hvor mange km kan man ca regne med at der er i en honda cb500 motor?
> ... i en kawasaki ER5 motor?
> ... i en Suzuki GSX 600 F motor??

ER-5 er efter 80.000 endnu som ny..

--
Jan Vagle
..............................oOo

tb (13-02-2004)
Kommentar
Fra : tb


Dato : 13-02-04 10:25

>
> En (eller et par faktisk) af mine kammerater står til at købe mc i den
> nærmeste fremtid, og så har vi lige et par spørgsmål.
>
> Hvor mange km kan man ca regne med at der er i en honda cb500 motor?
> ... i en kawasaki ER5 motor?
> ... i en Suzuki GSX 600 F motor??
>
> Vi har kig på nogle af disse modeller med mellem 20 og 50.000 km på
klokken.


Der kommer næppe problemer med ret mange mc'ere før 100kkm (2 takt undtaget)
Meen der kan jo godt være ting der vil skiftes selvom der er mere tilbage i
motoren. Ex gik et leje ved koblingshuset på en CBR1K jeg havde efter
96.000km. Det tog da lidt tid at skifte, men motoren brugte ikke olie, og
derfor var der fin økonomi i at skifte lejet.

Jeg ville ikke være bange for km hvis ellers motoren lyder rimelig sund. Og
så lige en frækkert : Motoren er ikke det dyreste at skifte !

Affjedring, skiver, kæde, dæk løber hurtigt op i 10.000, så husk at brug
energi på at tjekke at disse ting er tip top!



NielSV650 (13-02-2004)
Kommentar
Fra : NielSV650


Dato : 13-02-04 11:38

"Henrik Davidsen" <news@sjang.dk> wrote in message
news:402be467$0$29401$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hvor mange km kan man ca regne med at der er i en honda cb500 motor?

Jeg har hørt om en i Tyskerlandet der har kørt over 250.000km på sin uden
problemer

> ... i en kawasaki ER5 motor?

Ved ikke, men kunne forestille mig noget i samme stil som Honda'en


> ... i en Suzuki GSX 600 F motor??

Kan sikkert også holde langt, MEN kræver mere vedligehold!

Niels



Carsten JvT (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Carsten JvT


Dato : 13-02-04 13:35

> ... i en kawasaki ER5 motor?
Min runder 60.000 Km i år...



M. Høy (13-02-2004)
Kommentar
Fra : M. Høy


Dato : 13-02-04 20:52

"Henrik Davidsen" <news@sjang.dk> skrev i en meddelelse
news:402be467$0$29401$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> hejsa
>
> En (eller et par faktisk) af mine kammerater står til at købe mc i den
> nærmeste fremtid, og så har vi lige et par spørgsmål.
>
> Hvor mange km kan man ca regne med at der er i en honda cb500 motor?
> ... i en kawasaki ER5 motor?
> ... i en Suzuki GSX 600 F motor??
>
> Vi har kig på nogle af disse modeller med mellem 20 og 50.000 km på
klokken.
>
> Håber nogle har erfaringer eller viden om disse modeller
>
> På forhånd tak
> Mvh. Henrik
>
>

Hej

Ville bare komme med et hurtigt tillæg, min gamle Suzuki GT750 '76
(vandkølet) havde slået 90.000 på klokken, med de originale 70 mm stempler!
Den startede også uden problemer i tredje forsøg, da jeg hentede den hjem,
efter at de havde stået stille udenfor i min. 6 år!

Om du vælger H(u)nda eller Skruzuki, er nok hips om haps, de er begge
japanere, og japanere kan deres kram når det gælder motorer, hvad enten vi
snakker mc eller madkasse!

Er faktisk igang med at renovere motoren, får de sidste stumper fra Tyskland
imorgen/mandag, den så pæn ud i motoren (+gearkassen) da jeg skilte den ad,
men den får en opboring til første overstørrelse (nye propper), udskiftning
af alle lejer i motoren og pakdåser/simmerringe, plus afbalancering af
krumtapsaksel, og ny kopling plus div. småting, men det løber alligevel op
:-/


Mvh.

M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234




Preben og Anette (13-02-2004)
Kommentar
Fra : Preben og Anette


Dato : 13-02-04 23:12

Hej
Det med hvor mange kilometer en motor kan holde inden den åbnes glem det
Det der er det mest væsentlige er nogle forhold man skal tænke over.
Er motorcyklen pæn, velholdt og i god stand er motoren sikkert også passet.
Jeg fik dette råd af en mekaniker, få målt olitryk og kompresion det er
noget der fortæller om motorens stand og find ud af hvad der står den skal
have fra ny..
Nogle overholder olieskift andre gør ikke, nogle kører ræs med en kold motor
andre lader den blive varm inden den skal bestille noget.
Nogle kører på baghjul andre kører "søndags kørsel" så en motor kan holde
imellem 10.000 km og op til flere hundrede tusinde

--
Venlig hilsen

Preben Christensen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408909
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste