Duftende blomster
Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-02-04 21:25

Hvilke hårdføre undendørs planter har duftende blomster?

--
Note, you do have need to delete DELETE from the E-mail address,
if you do answer.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 12-02-04 21:42

"Peter Ole Kvint" <dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke hårdføre undendørs planter har duftende blomster?

Blandt andet:
Kejserbusk, vintergækker, kodriver, hyacinter, pinseliljer, liljekonvaller,
snebollebusk, kaprifolie, æbletræer, magnolia, syren, tjørn, hyld, (nogle)
roser, æblerose, lavendel, reseda.
Desuden morgenfrue og tagetes, som jeg ikke bryder mig om.

Hilsen Inger

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-02-04 23:12

Inger Pedersen skriver:

> "Peter Ole Kvint" <dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>
> Blandt andet:

> , vintergækker, kodriver,

Er du sikker på det?

> kaprifolie,

Hvilke sorter?

> magnolia,

Er du sikker på det?

MVH
Peter

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-02-04 08:36

On Thu, 12 Feb 2004 23:12:14 +0100, Peter Ole Kvint
<dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote:

>Er du sikker på det?

Jeps, de dufter - og der er ikke længe til det kan tjekkes efter.

>Hvilke sorter?

Den som hedder 'Loly' dufter ret meget (Lonicere peryclimenum 'Loly')
'Goldflame' dufter også (L. heckrottii 'Goldflame')

>Er du sikker på det?

Jeps, i hvert fald dem som er duftende Jeg tør ikke sige 100%
sikkert at de mest almindelige dufter, men der findes nogle som gør.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-02-04 09:50

Peter Ole Kvint <dsl90720@vip.cybercity.dk> writes:

> Er du sikker på det?

Vintergækker har jeg aldrig duftet til, men er kodriver ikke dem der
også heder primula? Hvis det er, så dufter de i hvert fald gevaldigt.
Nogle af dem er simpelthen ikke til at være i nærheden af.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-02-04 23:12

On Thu, 12 Feb 2004 21:24:42 +0100, Peter Ole Kvint
<dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvilke hårdføre undendørs planter har duftende blomster?

Uægte jasmin - dem med enkelte blomster dufter tit af mest.
Bjergmynte (Calamintha nepeta ssp nepeta)
Mange krydderurter både dufter og har blomster.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-02-04 23:28

Mads Lie Jensen skriver:

Hvad med sorter af duftende roser.
kender du dem?

Forressten, kender du den planteskole?
Det kan være at han vil af med en produktion af et nåle træ,
som ikke passer ind i hans sortiment.
http://grinderslev.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-02-04 00:00

"Peter Ole Kvint" <dsl90720@vip.cybercity.dk> skrev

> Hvad med sorter af duftende roser.
> kender du dem?

Superstar, Peace

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-02-04 08:33

On Thu, 12 Feb 2004 23:27:35 +0100, Peter Ole Kvint

>Hvad med sorter af duftende roser.
>kender du dem?

Dem er der jo rigtig mange af - med varierende styrker af duft.
Mange af de såkaldte engelske roser dufter, og hybenroser dufter da også
voldsomt meget.

>Forressten, kender du den planteskole?
>Det kan være at han vil af med en produktion af et nåle træ,
>som ikke passer ind i hans sortiment.
>http://grinderslev.dk/

Vi handler med dem oppe på arbejdet, så jeg ved da hvem de er.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 13-02-04 08:39

On Thu, 12 Feb 2004 23:27:35 +0100, Peter Ole Kvint
<dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote:

Hej Peter.

>Hvad med sorter af duftende roser.
>kender du dem?

Du må godt kalde mig Mads, hvis denne ikke dufter

Duften er fyldig og krydret og ganske enkelt vidunderlig at gå forbi i
haven eller til at fylde stuen. Alle, som har snuset til mine sidste
år fik fødderne slået væk under sig - og jeg skal passe ganske meget
på, at roserne står der, når min moster er taget hjem Desuden har
den ikke torne - og løvet er ganske dekorativt.

http://www.roseinfo.com/drouhin.html

Jeg købte dem i efteråret 2002 hos:

http://www.lund-hede.dk/

Såvel rose som forhandler får min varmeste anbefaling med på vejen.

Hjerteligst
Dorte

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Kewtie Pye

Dato : 13-02-04 14:37

> [...]
> på, at roserne står der, når min moster er taget hjem Desuden har
> den ikke torne - og løvet er ganske dekorativt.

Den ser smuk ud - kan den gro i Skagens sandede jord?
Og findes den i andre farver?

Mette

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 13-02-04 15:47

On Fri, 13 Feb 2004 14:37:00 +0100, "Kewtie Pye"
<kewtie_pye@hotmail.com> wrote:

Hej Mette.

>Den ser smuk ud - kan den gro i Skagens sandede jord?
>Og findes den i andre farver?

Jeg kan desværre ikke hjælpe med svar - måske en anden her kan? Men
ellers vil jeg anbefale dig at spørge hos Lundhede, hvor jeg købte
den. De er meget flinke og hjælpsomme (hvis den fåes i andre farver,
så sig lige til

Jeg stak iøvrigt et par stiklinger i jorden ved min vindrue i
drivhuset i juli. De ser sørme ud til at være i live!

Hjerteligst
Dorte (den rosenukyndige)

--
http://www.bornholm.nu
Debat

Fra : Niels

Dato : 21-02-04 09:46

Du må absolut købe en Duftsnebolle som også hedder VIRBURNUM, carlesii.
Det er en busk som bliver 1 - 1,5m høj
Den kan du dufte den mindst 10 meter væk.
Jeg har selv 5 forskellige VIRBURNUM af samme grund.

mvh. Niels