Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EF 55-200/4.5-5.6 II USM
Fra : Erik Aalund

Dato : 12-02-04 21:06

Er der nogle der kender ovenstående objektiv som evt. skal bruges sammen med
en Canon EOS 300D

Vh
Erik

Fra : Martin Gleit

Dato : 12-02-04 21:12

kender ikke noget til det personligt...men har hørt at det ikke skulle
særlig spændende...
fra anmeldelse:
"Another of Canon's low end lenses. Originally designed to be sold with APS
film cameras and then discontinued since APS never took off, it's now back
in a "mark II" version for use with the EOS 300D digital version of the
"Rebel". Plastic lens mount, no distance scales, no ring USM or full time
manual focus (though it's a USM lens, it's a different type of USM). It does
match the 18-55 in focal length (and probably in quality) but it's a lens
I'd have a hard time recommending on any basis except for price."

Fra : Martin Gleit

Dato : 12-02-04 21:18

har selv været igennem sammen overvejelser før jeg købte zoom obj til mit
300D...hvis prisen er vigtig ville jeg vælge EF 75-300/4-5.6 USM IS....hvis
du har råd til lidt mere ville jeg købe 70-200 F4 L (hvis jeg var dig)...

Fra : Tommy Jensen

Dato : 12-02-04 21:48

On Thu, 12 Feb 2004 21:17:49 +0100, "Martin Gleit"
> [...]

>du har råd til lidt mere ville jeg købe 70-200 F4 L (hvis jeg var dig)...

Eller måske endda det helt nye Canon EF 70 - 300 mm DO IS USM når det
engang er på gaden. Jeg har ingen anelse om kvaliteten.

Se mere her:
http://www.dpreview.com/news/0401/04012902canon70300do.asp

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-02-04 22:37

On 2004-02-12, Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> wrote:

> Eller måske endda det helt nye Canon EF 70 - 300 mm DO IS USM når det
> engang er på gaden. Jeg har ingen anelse om kvaliteten.

> [...]

Ja, 75-300mm IS USM har ikke et specielt godt ry. Går for at
være meget "blød" (soft) når man når 200mm. Og den har lidt CA.
Min 75-300/4-5.6 II (uden IS) er nok lidt skarpere end gennemsnittet,
men stadig rimelig blød, og har nok ca. normalt CA.

75-300mm med IS er udgået, og afløst af det nye dobbelt så dyre
objetiv Tommy skriver om. Men det burde også give bedre billeder.

Martins 70-200 f/4L er helt i top, og en kvalitet jeg gerne så
alt havde.

Fra : Erik Aalund

Dato : 13-02-04 09:32

Vill jeg få mere for pengene ved at vælge f.eks.:
Sigma 70-300/4.0-5.6 Macro APO Super ???

Fra : Tommy Jensen

Dato : 13-02-04 17:07

On Fri, 13 Feb 2004 09:31:54 +0100, "Erik Aalund"
<aalund@FJERNesenet.dk> wrote:

>Vill jeg få mere for pengene ved at vælge f.eks.:
>Sigma 70-300/4.0-5.6 Macro APO Super ???

Der er ihvertfald mange der tvivler når de står overfor valget mellem
det og Canon 75-300 mm USM IS.

www.dpreview.com kan du se mange eksempler på fotos taget med Sigma
objektivet og mange er rigtig imponerende.

Selv har jeg lige været ude at købe Canon 75-300mm USM IS.

MVH Tommy

Fra : Bent F.

Dato : 13-02-04 17:40

> Selv har jeg lige været ude at købe Canon 75-300mm USM IS.
>

> MVH Tommy

Det har jeg også , måtte betale 5000,00 for den, ved ikke om det er dyrt,
har endnu ikke rigtigt fået afprøvet den.

mvh Bent F.

Fra : Deaster

Dato : 13-02-04 17:50

"Bent F." <bfc@FJERNfernet.dk> skrev i en meddelelse

> Det har jeg også , måtte betale 5000,00 for den, ved ikke om det er dyrt,
> har endnu ikke rigtigt fået afprøvet den.

Syntes lige jeg har set en til 4K hos Sorgenfri Foto.

--
<Efter en "diskussion om debatteknik i dk.m.p:
Michael Findrilakis: "Du skal vist ikke komme

Fra : Bent F.

Dato : 13-02-04 18:11

Deaster wrote:
> "Bent F." <bfc@FJERNfernet.dk> skrev i en meddelelse

> Syntes lige jeg har set en til 4K hos Sorgenfri Foto.

ja man kan ikke vinde hver gang.

Fra : Deaster

Dato : 13-02-04 18:17

> ja man kan ikke vinde hver gang.

Nope, men det kunne være du havde returret