"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c0iocp$fed$1@news.cybercity.dk...
>
> "Anders Thorup" <Nospam@it.dk> skrev i en meddelelse
> news:c0icur$376$1@news.cybercity.dk...
> > Simon Børresen wrote:
> > >> Er der en nem måde at tømme karburatorerne på, eller skal hele
> > >> skidtetskilles af?
> > >
> > > Det skal måske i den forbindelse nævnes at det er en Kawasaki z440 LTD
> >
> > I bunden af dine kaburatorer, sidder der en lille skrue, som du blot
> skruer
> > ud. Derved tømmer du benzinen ud af svømmehuset.
>
> Jeg trorendda at der på 440'eren er monteret en stuts (+slange?) og en
skrue
> sidenind, der fungerer som ventil!
>
> For Ahaa-oplevelsens(T) skyld bør man tømme over i et klart syltetøjs-glas
> ell.
> lign. hvorved man tydeligt vil kunne-erkende forekommende vand der er
kommet
> med ud: det ligger som en sej lille silikonekugle i bunden afglasset !
>
> --
> Armand.
>
> --
> Armand
>
>
Hej
Armand har fuldstændig ret, man kan ikke undgå at se, hvis der er
forekomster af vand i brændstof, når man har taget en prøve ned i et
syltetøjsglas/klar beholder, og holder det op mod lyset. Vi bruger til
daglig samme metode når vi dræner fuel-tankene for vandpartikler på flyene,
for at undgå at der dannes is i brændstof-filtrene (-50*C) i 35.000 ft eller
at der dannes microber (små mikroorganismer der gnaver i sealingen i tanken
+ korrosion). Denne dræn-metode skal foretages når flyet har stået stille på
jorden i minimum et vis antal timer, det samme skal ske med din cykel, du
skal lade den stå stille nogle timer, så vandet kan falde til bunds (vand
tungere end fuel, som beskrevet i foregående tråd) ellers vil vandet bare
skvulpe rundt og ikke falde til ro på det laveste punkt!
Mvh.
M. Hoey
(Suzuki GT750A)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=234