mangende baggrundsfarve i <td> ved print
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 12-02-04 20:25

Hvorfor bliver den grå farve ikke printet med ud hvis jeg har en tabel der
ser således ud? Der kommer kun til at stå TEST på papiret. Hvordan får jeg
baggrundsfarven printet ud også? Jeg har prøvet med et baggrundsbillede, og
resultatet er det samme.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-02-04 20:46

Christian M. Nielsen wrote:

> [...]
> papiret. Hvordan får jeg baggrundsfarven printet ud også? Jeg har
> prøvet med et baggrundsbillede, og resultatet er det samme.

De fleste (alle?) browsere er pr. standard indstillet til ikke at
udskrive baggrunde. Kald det sikkerhedshensyn - man kunne jo risikere
"ondsindede" webmastere, der synes det kunne være smart med kulsort
baggrund dækkende hele siden på udskrift.

Eneste mulige løsning er mig bekendt at bede brugerne indstille deres
browsere til at medtage baggrunde i udskrifterne.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-02-04 16:00

"Anders Thorsen Holm" <zoolook@daimi.au.invalid> wrote in message
> [...]

> "ondsindede" webmastere, der synes det kunne være smart med kulsort
> baggrund dækkende hele siden på udskrift.

Findes der ikke et alternativ til at printe baggrunds farver ud?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-02-04 16:05

Christian M. Nielsen skrev:

> Findes der ikke et alternativ til at printe baggrunds farver
> ud?

Jeg er ikke sikker på hvad du mener. Man kan lave en PDF-fil - her
er der god kontrol over udskriften. Man kan også lave
baggrundsfarven som et normalt forgrundsbillede og bruge
positionering til at få tekst ovenpå. Men generelt bør man lave
siderne sådan at baggrundsfarver/-billeder ikke er nødvendige for
en pæn udskrift.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-02-04 16:09

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Jeg er ikke sikker på hvad du mener. Man kan lave en PDF-fil - her
> er der god kontrol over udskriften. Man kan også lave
> baggrundsfarven som et normalt forgrundsbillede og bruge
> positionering til at få tekst ovenpå.

Da siden der skal printes er dynamisk, er det ikke let at have en PDF fil,
og den med at bruge positionering kan jeg ikke lige forestille mig kan
bruges her.

> Men generelt bør man lave
> siderne sådan at baggrundsfarver/-billeder ikke er nødvendige for
> en pæn udskrift.

Da det er en liste der opbygges med tiden og den kan blive ret lang, kan det
lette oversigten med hver anden række i en grålig tone. Derfor vil jeg mene
det er relevant i dette tilfælde.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-02-04 16:17

Christian M. Nielsen skrev:

> Da siden der skal printes er dynamisk, er det ikke let at have
> en PDF fil,

Der findes komponenter til asp der kan generere pdf-filer dynamisk.
Det har været oppe i asp-gruppen for kort tid siden.

> og den med at bruge positionering kan jeg ikke
> lige forestille mig kan bruges her.

Godt - den vil jeg også fraråde.

> Da det er en liste der opbygges med tiden og den kan blive ret
> lang, kan det lette oversigten med hver anden række i en
> grålig tone. Derfor vil jeg mene det er relevant i dette
> tilfælde.

Du kan give teksten vekslende farve. Det skulle gerne komme med på
en udskrift. Vælg nogle farver der også er læsbare (og forskellige)
i en sort/hvid-udskrift.

Husk i øvrigt at du sagtens kan have én css-kode til udskrift og en
anden til skærmvisning - se evt. siden her:
<http://html-faq.dk/2012.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 13-02-04 16:36

> Der findes komponenter til asp der kan generere pdf-filer dynamisk.
> Det har været oppe i asp-gruppen for kort tid siden.

Den vil jeg se på. Hvis jeg ikke kan finde den der, så spørger jeg nærmere i
den gruppe. Tak for hjælpen