Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta DSLR
Fra : Sune Kjærgård

Dato : 12-02-04 19:11

Det er vi jo nogen der har ventet på!

http://www.steves-digicams.com/diginews.html#maxxum7

--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-02-04 20:19

"Sune Kjærgård" <sune@nejtaktilspamkjaergaard.com> skrev i en meddelelse

> Det er vi jo nogen der har ventet på!

Hvorfor?

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 10D, så ingen nye billeder)

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 14-02-04 15:47

> "Sune Kjærgård" <sune@nejtaktilspamkjaergaard.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor?

Hvorfor mon? Selvfølgelig fordi jeg så kan bruge mit nuværende udstyr på det
hus....

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-02-04 16:32

"Sune Kjærgård" <sune@nejtaktilspamkjaergaard.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mon? Selvfølgelig fordi jeg så kan bruge mit nuværende udstyr på
det
> hus....

Det er da også det eneste argument, der kan forsvares bare en lille-bitte
smule, når man ser nærmere på specifikationerne, der jo må siges at være
noget - ahem - gennemprøvede

Fra : Morten Bested

Dato : 12-02-04 23:24

Man må godt nok sige at minolta er langt bagefter..... med mindre man da
ejer en masse minolta udstyr man kan få glæde af ved køb af kameraet.

Fra : KASO

Dato : 13-02-04 10:33

"Morten Bested" skrev d. 12-02-04 23:24 dette indlæg :
> Man må godt nok sige at minolta er langt bagefter..... med mindre man
da
> ejer en masse minolta udstyr man kan få glæde af ved køb af kameraet.

På et enkelt punkt må man jo sige, at de har en fordel af at være bagud.
Hvor Canon byggede billedstabilisering ind i dyre objektiver fordi man
ikke justere på filmen, er Minolta først begyndt på billedstabilisering
efter overgangen til digital - så her får man glæde af det uanset
objektiv.

Jeg har iøvrigt ingen erfaring med Minoltas SLR, så jeg tør ikke udtale
mig om det samlede resultat.

Til gengæld ser A2 særdeles lovende ud (såfremt de kan få bedre styr på
støjen end Sony). 4x så mange pixels i EVF må siges at være et stort
spring - og mange forbedringer ifht. A1, som jeg ellers er yderst
tilfreds med. Hvis de har styr på støjen, ligner det det bedste bud i
"prosumer-klassen" pt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 13-02-04 12:59

Hvornår kan man købe A2 i dk?

Jan

Fra : KASO

Dato : 13-02-04 13:14

"Jan Emil Christiansen" skrev d. 13-02-04 12:59 dette indlæg :
> Hvornår kan man købe A2 i dk?
>
> Jan

Jeg tror ikke, at der er annonceret en salgsdato endnu (jeg har
ihvertfald ikke set en dato endnu).

A1 kom stort set samtidig over hele kloden - jeg købte mit i starten af
oktober - så forhåbentlig skal man ikke vente alt for længe, når det
først bliver frigivet! (Jeg har dog ikke selv planer om udskiftning -
jeg er godt tilfreds med A1, men havde jeg ikke allerede købt det, ville
jeg nok vente på A2..)

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 13-02-04 13:44

> jeg er godt tilfreds med A1, men havde jeg ikke allerede købt det, ville
> jeg nok vente på A2..)
Jeg er lige ved at bestille en A1 til min kæreste, men det ville jo være
surt hvis A2 kom i morgen.
Men mon ikke den er pænt dyr? Vi snakker vel 12-15k eller hvad?

Jan

Fra : KASO

Dato : 13-02-04 14:01

"Jan Emil Christiansen" skrev d. 13-02-04 13:44 dette indlæg :
> Jeg er lige ved at bestille en A1 til min kæreste, men det ville jo
være
> surt hvis A2 kom i morgen.
> Men mon ikke den er pænt dyr? Vi snakker vel 12-15k eller hvad?

Den skal jo konkurrere med Sonys 828, Canon EOS 300D m.fl., så jeg
tvivler på at prisen kommer over 10.000kr. i DK - startprisen vil
formentlig ligge tæt op ad Sony'en - d.v.s. ca. 8.000kr., men det er mit
gæt. Der er jo flere 8Mpix på vej fra Canon og Nikon, så konkurrencen
skal nok presse prisen ned. Samtidig må man forvente lidt "krig" ml.
Canon og Nikon, når D70 kommer, hvilket igen vil være med til at presse
prisen på "næsten-DSLR"-markedet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 13-02-04 14:16

En ide om hvornår vi ser A2 i butikkerne?
Går der ½ år springer jeg jo på A1

Jan

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-02-04 14:57

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> wrote in news:c0iiai$89k$1
@news.cybercity.dk:

> En ide om hvornår vi ser A2 i butikkerne?
> Går der ½ år springer jeg jo på A1

Check http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1024 - der var
ihvertfald én tråd om emnet..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : mig

Dato : 13-02-04 18:08

"Sune Kjærgård" <sune@nejtaktilspamkjaergaard.com> skrev i en meddelelse
> [...]

http://www.minoltafoto.dk/

Jeg vil allerede begynde at spare sammen jeg har længe ønsket mig et
digitalt kamera der kunne bruge objektiverne fra mit *Gamle Minolta*

--
mvh Kirsten Lehd
Admin for www.vejlenser.dk