Openoffice til Mac OSX
Fra : Søren - 6000

Dato : 12-02-04 20:18

Jeg har hørt at Openoffice kan åbne Powerpoint og Word filer.

Er dette korrekt ?

Hvor kan det downloades - Skulle være Freeware.

Søren

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 12-02-04 19:46

In article <402bc351$0$30066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, Søren - 6000 wrote:
> Jeg har hørt at Openoffice kan åbne Powerpoint og Word filer.
>
> Er dette korrekt ?

Ja, og den skulle være god til det. Nogle ting ser dog lidt anderledes ud,
men alle data er der.

> Hvor kan det downloades - Skulle være Freeware.

Det er ikke liiiige sådan til. Det findes kun i en X11 udgave.
Dvs. du skal have en X11 server til din mac. Og det ser anderledes
ud, men det er brugbart. Der skulle være en openoffice port til aqua
der hedder neooffice.

JonB

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-02-04 22:42

In dk.edb.mac, bendtsen@diku.dk wrote:

> [...]
> Dvs. du skal have en X11 server til din mac. Og det ser anderledes
> ud, men det er brugbart. Der skulle være en openoffice port til aqua

Det er nemlig korrekt, NeoOffice/J hedder den - ren java, og lidt lang
tid om at starte op. Der er også nogle problemer her på min æske
(10.3.2), hvor den går lidt kløjs i fontene under opstart. Den kræver at
man starter et par gange før den virker, hvilket gør den lidt svær at
danse moderne med.

Men ellers er den fin-fin, og kræver ingen X11.

--
| Jonas @ 55.68 , 12.57 | <http://blog.verture.net/> |

BOFH-excuse: Sticky bits on disk.

Fra : Jens Vesterdahl

Dato : 12-02-04 22:08

"Søren - 6000" <xxsrl@get2net.dk> wrote:

> Jeg har hørt at Openoffice kan åbne Powerpoint og Word filer.
>
> Er dette korrekt ?

Har endnu ikke prøvet på Mac (jeg kører stadig 9.2), men det virker
glimrende på Win2k. Dog med mindre skønhedsfejl af og til.

> Hvor kan det downloades - Skulle være Freeware.

<http://www.openoffice.org/> kan give dig alle oplysninger.

Venlig hilsen
Jens Vesterdahl

--
Når der svares på mail, fjern venligst alt efter .dk i mail adressen.
When answering by mail, please remove everything after .dk in the mail address.

Fra : Michel Christensen

Dato : 12-02-04 23:04

Søren - 6000 wrote:

> Hvor kan det downloades - Skulle være Freeware.

Det er så langtfra tilfældet - det er OpenSource :)

--
Michel, http://loop-back.org
Ooops. Gotta run. My dog wants sex. Later.