Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Cokin P
Fra : Heine Mortensen

Dato : 13-02-04 02:25

Søger hjemmesider med tips, egne erfaring mm..

Spørgsmål: Hvis man ikke har et indre fokuselement i sine linser og fronten
altså drejer, hvordan så med cokinfilteret som sidder "løst"??

PÅ forhånd tak

Fra : Soren Kuula

Dato : 12-02-04 18:25

Hej Heine

Heine Mortensen wrote:
> Søger hjemmesider med tips, egne erfaring mm..
>
> Spørgsmål: Hvis man ikke har et indre fokuselement i sine linser og fronten
> altså drejer, hvordan så med cokinfilteret som sidder "løst"??

Den forstår jeg ikke. Cokin er bare et mærke. Der vil ske det samme med
Cokinfilteret som med Nikonfilteret eller Hamafilteret : Det drejer med
rundt. Dette er forbandet irreterende hvis man bruger polarisationsfilter.

Men der ER mange linser UDEN intern fokus og også uden roterende
frontelement - specielt fast-længde linser.

MVH
Søren
--
Fjern de 4 bogstaver i min mailadresse som er indsat for at hindre s...
Remove the 4 letter word meaning "junk mail" in my mail address.

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 12-02-04 19:04

Hej

Først svar til Heine:

Tjek denne side ud:

http://www.geocities.com/cokinfiltersystem/

Soren:

Cokin P filter system, består af firkantede filtre, man sætter i en holder.
Fordelen ved dette er, at man kan have objektiver med forskellig diameter,
men bruge de samme filtre på dem, man skal bare købe en adapterring til sit
objektiv.

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 12-02-04 22:20

Tjaaaa det ved jeg ikke noget om, men du er tilsyneladende også lidt foran
os andre.

Her i byen er det i hvertfald kun den 12. februar.

Lad venligst være med at poste med falsk dato. Som du kan se har du allerede
fået svar, og nu skal vi se på din post øverst i gruppen til i morgen kl
02.25

Så med mindre du befinder dig i kina eller et andet sted ovre øst på, så
stil lige din dato!

--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!