Hvad gør man med en check på 34 dollars
Fra : Britt Malka

Dato : 12-02-04 14:40

Goddag

Jeg har modtaget en check på 34 dollars som affiliate på noget
software. Men hvad stiller jeg op med den? Checken er udstedt i mit
navn.

Jeg gætter på, at bankernes vekslingsgebyr vil spise det meste af
fortjenesten op, og man kan ikke indsætte checks på sin PayPal-konto.

Er der nogen, der har fundet gode idéer?
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Torben

Dato : 12-02-04 23:17

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse
> Goddag
>
> Jeg har modtaget en check på 34 dollars som affiliate på noget
> software. Men hvad stiller jeg op med den? Checken er udstedt i mit
> navn.

Udstedet af hvem ? Hvis en bank så findes der muligheder, hvorimod en privatperson/firma
kan du ligesågodt bruge den
til optænding

vh Torben

Fra : Britt Malka

Dato : 13-02-04 15:15

"Torben" <Torben@ofir.dk> skrev:

>Udstedet af hvem ? Hvis en bank så findes der muligheder, hvorimod en privatperson/firma
>kan du ligesågodt bruge den
>til optænding

Ikke af en privatperson, så meget er sikkert, men jeg tror, at det er
et firma, der har udstedt den. Der står godt nok en banks navn øverst,
men banken er jo altid nævnt på en check.

Den er udfyldt på maskine.

Fra : Devilicious

Dato : 13-02-04 00:37

> [...]
> fortjenesten op, og man kan ikke indsætte checks på sin PayPal-konto.
>
> Er der nogen, der har fundet gode idéer?

Ikke andre idéer end banken. Men du slipper næppe med under 75 kr. Så er der
dog stadig væk ca. en 100-kr. seddel tilbage (og dem tænder jeg sgu ikke op
i pejsen med).

-dev

Fra : Britt Malka

Dato : 13-02-04 15:16

"Devilicious" <Magickemi@hotmail.com> skrev:

>Ikke andre idéer end banken. Men du slipper næppe med under 75 kr. Så er der
>dog stadig væk ca. en 100-kr. seddel tilbage (og dem tænder jeg sgu ikke op
>i pejsen med).

Næh, heller ikke jeg. Heller ikke, når jeg en dag bliver stinkende rig

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 16-02-04 13:12

Hej

Prøv at ringe til skandia bank og hør hvad deres gebyr er for sådan noget,
jeg bruger dem til mine udenlandske overførsler, hvor de er gebyr frie. Så
det er da et forsøg værd, da en konto oprettelse er gratis.

Mvh.
Lars Helmer Andersen

Fra : Britt Malka

Dato : 16-02-04 14:45

"Lars Helmer Andersen" <lhaSKRID@officeconsult.dk> skrev:

>Prøv at ringe til skandia bank og hør hvad deres gebyr er for sådan noget,
>jeg bruger dem til mine udenlandske overførsler, hvor de er gebyr frie. Så
>det er da et forsøg værd, da en konto oprettelse er gratis.

Tak for dit bud. Jeg ville hellere end gerne have Skandia Bank - jeg
har kun oplevet god og hurtig service fra dem - men desværre tager de
(endnu) ikke udenlandske kunder, og jeg er faktisk frankskmand
(-kvinde)

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 17-02-04 14:24

Hej Britt

Hvis du har dansk cpr tager de dig svjv.

Mvh.
Lars Helmer Andersen

Fra : Britt Malka

Dato : 17-02-04 17:10

"Lars Helmer Andersen" <lhaSKRID@officeconsult.dk> skrev:

>Hvis du har dansk cpr tager de dig svjv.

Det har jeg ikke. Jeg har fransk nationalitet, og man kan i så fald
ikke bevare den danske.

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 20-02-04 13:24

Hej Britt

Nu bliver jeg en smule OT.

Hvis du bor i Danmark mere end 3 måneder skal du have opholdstilladelse, med
opholdstilladelse får du et cpr, dette gælder også indenfor EU.

Du skal ikke skifte nationalitet for at få opholdstilladelse, det er bare
vores lille lands måde at have styr på tingene.

Mvh
Lars Helmer Andersen

Fra : Britt Malka

Dato : 20-02-04 13:59

"Lars Helmer Andersen" <lhaSKRID@officeconsult.dk> skrev:

>Nu bliver jeg en smule OT.

Ja, vi risikerer at få et rap over nallerne. Jeg tager alligevel
chancen og svarer dig.

>Hvis du bor i Danmark mere end 3 måneder skal du have opholdstilladelse, med
>opholdstilladelse får du et cpr, dette gælder også indenfor EU.

Jeg bor ikke i Danmark. Det har jeg gjort, jeg er født der, og dengang
havde jeg skam også cpr-nr., betalte skat, moms osv.

For 3 1/2 år siden flyttede vi til Frankrig og fik opholdstilladelse
efter tre måneder. For nyligt fik jeg fransk statsborgerskab (er gift
med en franskmand - ellers skal man vente 5 år).

Når man får fransk statsborgerskab, mister man automatisk sit
hidtidige statsborgerskab. Så derfor - nul cpr-nummer til mig

Ellers ville jeg gerne have brugt Skandiabank, som jeg jævnligt har
plaget om at tage imod udenlandske kunder.

Med hensyn til den lille amerikanske check, er jeg dog ikke sikker på,
at det ville ændre noget.

Fra : Toke Nørby

Dato : 20-02-04 15:20

Britt Malka <news@foxladi.com> wrote:

...snip
>Med hensyn til den lille amerikanske check, er jeg dog ikke sikker på,
>at det ville ændre noget.

Kan du ikke spørge i den amerikanske ambassade, hvad de vil foreslå?
Også af ren og skær nysgerrighed!

Evt. spørge, om du ikke bagpå kan skrive navnet på en amerikansk ven
samt en eller anden forkølet "fuldmagt", så US-vennen kan indløse den
- lidt a la det, vi gør i Danmark, når vi (en sjælden gang) får en
check, der ikke er "made out" til os!

Jeg kan nemlig give dig navnet på min amerikanske "banker". Han kan
hjælpe, men det kræver helt sikkert, at check-formalia (som man vel
kan få at vide i banken eller på den amerikanske ambassade) er i
orden. Det tager som regel 10-14 dage for at få checken godkendt i
Amerika.

En anden mulighed var at min "banker" kan indløse en check, der er
udskrevet til ham - Du skal så først sikre dig, at du kan returnere
checken på $34 og bede "dem" om at udstede en ny til min bekendte.

Jeg kan - hvis min "banker" let kan hæve din check - og hvis du giver
mig dit IBAN nr. og SWIFT-kode på din bankkonto i Frankrig - overføre
det tilsvarende beløb i € (minus de 20 kr., jeg skal betale Danske
Bank for at sende dig pengene!)- eller overføre pengene til din
PayPal-konto fra min ditto.

Du skal være helt sikker på, at min "banker" uden problemer kan
indløse checken. Hvis han ikke kan, vil han selvfølgelig returnere
den, muligvis med en "morsom" bemærkning pga. ulejligheden med det
store beløb
--
Mvh Toke
http://www.norbyhus.dk/

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 18-02-04 13:49

On Mon, 16 Feb 2004 13:12:10 +0100, "Lars Helmer Andersen"
<lhaSKRID@officeconsult.dk> wrote:

> [...]
>jeg bruger dem til mine udenlandske overførsler, hvor de er gebyr frie. Så
>det er da et forsøg værd, da en konto oprettelse er gratis.

Jeg synes det lød godt med gratis overførsel, men læste følgene på skandia banks
hjemmeside:

"Du skal mindst overføre modværdien af 1.000 danske kroner "

Hvad sker der hvis man vil overføre 100EUR?
--
Henrik