prostitution anerkendt
Fra : Andropov

Dato : 12-02-04 14:06

Hver anden dansker ønsker, at Danmark skal følge Tysklands eksempel og
anerkende prostitution som erhverv, viser ny meningmåling.
Prostitution skal være et lovligt erhverv i Danmark, ligesom det er i
Tyskland. Det mener 48,2 procent af danskerne ifølge en
internetbaseret meningsmåling, som analyseinstituttet Instant-Answer
har foretaget for Urban. 2.516 har svaret på spørgsmål om
prostitution.

http://www.urbanavis.dk/article.php?id=1364

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 12-02-04 22:40

Andropov wrote:

> [...]
> internetbaseret meningsmåling, som analyseinstituttet Instant-Answer
> har foretaget for Urban. 2.516 har svaret på spørgsmål om

Jeg er sku' ligeglad om det er lovligt eller ulovligt. Man kan jo gå til
luder under alle omstændigheder, så hvad skulle det ændre?

Jeg forstår iøvrigt ikke helt sætningen med at "prostitution er lovligt,
indtægten skattepligtig, men samtidig ikke anerkendt som lovligt erhverv"?
Er det ikke en selvmodsigelse, eller er der nogen der kan forklare mig det?

Hvis noget ikke er lovligt, er det vel ulovligt. Man kan vel ikke tale om at
noget er "måske ulovligt", altså "midt imellem" , så hvad er det jeg
ikke forstår?

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Andropov

Dato : 26-02-04 08:39

DrømmeFyren skrev:

> Prostitution skal være et lovligt erhverv i Danmark, ligesom det er i
> Tyskland. Det mener 48,2 procent af danskerne ifølge en
> internetbaseret meningsmåling, som analyseinstituttet Instant-Answer
> har foretaget for Urban.

>Prostitution har været FULD LOVLIG som erhverv de sidste 2-3 år..
>Før den tid måtte man kun have det som bi-job, men som sagt for et
par år
>siden blev det gjort fuld lovlig.. Selvfølgelig kun såfremt man
svarer
>skat/moms af hele sin omsætning..

Det skulle dog ikke være lovligt at være bordelmutter ifølge
nedenstående.
Men det kniber måske med at bevise det.....

§ 228. Den, der

1) forleder nogen til at søge fortjeneste ved kønslig usædelighed med
andre,

2) for vindings skyld forleder nogen til kønslig usædelighed med andre
eller afholder nogen, der driver erhverv ved kønslig usædelighed, fra
at opgive det, eller

3) holder bordel,

straffes for rufferi med fængsel indtil 4 år

Stk. 2. Den, der udlejer værelse i hotel eller gæstgiveri til
benyttelse til erhvervsmæssig utugt, straffes med fængsel indtil 1 år
eller under formildende omstændigheder med bøde.

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 02-03-04 14:48

"Andropov" <andropov@ofir.dk> wrote in message
> Det skulle dog ikke være lovligt at være bordelmutter ifølge
> nedenstående.
> Men det kniber måske med at bevise det.....

Jeg skriver at PROSTITUTION er lovlig... Rufferi er en HELT anden sag...

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 26-02-04 03:27

> [...]
> internetbaseret meningsmåling, som analyseinstituttet Instant-Answer
> har foretaget for Urban. 2.516 har svaret på spørgsmål om

Øhhhhhh... Hvem er det som ikke følger med i lektien??