Ugedag ud fra dato.
Fra : Allan

Dato : 12-02-04 11:30

Hej - Findes der en nem måde lige at hive ugedagen ud af en dato.

Helt præcist har jeg en streng der indeholder "31-10-2004 kl. 16:00" - ud
fra den vil jeg gerne have ugedagen (i dette tilfælde en søndag).

Mvh
Allan

Fra : KS

Dato : 12-02-04 12:21

F.eks. sådan
Format(now, "dddd", vbUseSystemDayOfWeek, vbUseSystem)

du kan så i stedet for Now bruge din egen variabel

KS

Fra : Allan

Dato : 13-02-04 12:04

> F.eks. sådan
> Format(now, "dddd", vbUseSystemDayOfWeek, vbUseSystem)
>
> du kan så i stedet for Now bruge din egen variabel
>
> KS

Hej tak! Det var lige hvad jeg skulle bruge...