Nu skal det være....start på flash
Fra : Brizz

Dato : 12-02-04 10:55

Jeg vil prøve at lave noget meget simpelt flash for at komme igang. Hvilken
literatur skal jeg få fat i? det skal helst være på dansk og begynde helt
fra bunden af. Jeg går ud fra man kan downloade en prøve udgave af et flash
program? hvilket skal det være osv?
Håber på konstruktivt svar?
Og til Bo dudek: Hvad er der blevet af din gamle side. skulle vise den til
en den anden dag som et godt eksempel på flash men den var væk.

Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk
....nu med ski til salg

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-02-04 11:20

>Jeg vil prøve at lave noget meget simpelt flash for at komme igang. Hvilken
>literatur skal jeg få fat i? det skal helst være på dansk og begynde helt
>fra bunden af.

jeg kan egentlig ikke anbefale noget litteratur på dansk og ej heller
til flash mx, som er den nuværende version.. men dengang jeg startede
på flash, da havde jeg denne bog:

http://www.programming-hub.com/Flash_5_Advanced_for_Windows_and_Macintosh_Visual_QuickPro_Guide_With_CDROM_0201726246.html

som jeg har været ovenud tilfreds med.. men den er på engelsk..

>Jeg går ud fra man kan downloade en prøve udgave af et flash
>program?

yes.. du kan downloade en trial, som du kan bruge i 30 dage.. kig her
for mere info:

http://www.macromedia.com/software/flash/?promoid=home_prod_flash_082403

>hvilket skal det være osv?

du kan downloade Flash MX 2004 eller Flash MX 2004 Professional.. der
har været diskuteret meget, hvad forskellene er på disse to, men
Macromedia (producenten) skriver dette:

http://www.macromedia.com/software/flash/productinfo/features/comparison/

>Og til Bo dudek: Hvad er der blevet af din gamle side. skulle vise den til
>en den anden dag som et godt eksempel på flash men den var væk.

min gamle side? jeg havde engang sådan en intro-præsentation, men den
har jeg ikke online mere.. til gengæld har jeg et miniwebsite, som du
kan finde ved at klikke på 'Freelance' på www.bodudek.dk

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Brizz

Dato : 12-02-04 13:45

> [...]
>
> som jeg har været ovenud tilfreds med.. men den er på engelsk..

Hvad så med den her da den anden går ud fra man kan grundlæggende flash
hvilket jeg absolut ikke kan.
http://www.programming-hub.com/Flash_5_for_Windows_and_Macintosh_Visual_QuickStart_Guide_3rd_Edition_0201716143.html

> min gamle side? jeg havde engang sådan en intro-præsentation, men den
> har jeg ikke online mere.. til gengæld har jeg et miniwebsite, som du
> kan finde ved at klikke på 'Freelance' på www.bodudek.dk

ja har set på dit site som du har nu men synes det var ret cool det gamle
med billederne af dig selv der blev lukket op og en nu menu kom ud af maven
på dig osv...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med ski til salg

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-02-04 19:56

[...]

>Hvad så med den her da den anden går ud fra man kan grundlæggende flash
> [...]

joeh, den dækker jo kun flash 5 og omhandler derfor ikke alle de nye
funktioner, der er kommet i flash mx samt flash mx 2004.. ehm.. men
dermed ikke sagt, at du IKKE kan bruge bogen.. og den er tilmed
billig..

[...]

>ja har set på dit site som du har nu men synes det var ret cool det gamle
>med billederne af dig selv der blev lukket op og en nu menu kom ud af maven
>på dig osv...

nåergh, det er dén fætter, du snakker om.. bum bum.. den ligger på en
cd somewhere.. den har jeg vist gemt lidt af vejen..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Brizz

Dato : 14-02-04 11:11

> [...]
> funktioner, der er kommet i flash mx samt flash mx 2004.. ehm.. men
> dermed ikke sagt, at du IKKE kan bruge bogen.. og den er tilmed

Ok...tror sq jeg bestiller den...eller...begge 2 tror jeg.

> [...]
>
> nåergh, det er dén fætter, du snakker om.. bum bum.. den ligger på en
> cd somewhere.. den har jeg vist gemt lidt af vejen..

Nå ok...Takker so far...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....nu med ski til salg

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 15-02-04 22:54

Brizz <nogen@microsoft.com> wrote:

> Ok...tror sq jeg bestiller den...eller...begge 2 tror jeg.

Hvorfor ikke bestille de nye udgaver som også passer til demo'en du
downloader:

http://www.peachpit.com/books/product.asp?product_id=%7B005D891A-8564-4D
D2-A52B-F805B2DFF67F%7D

http://www.peachpit.com/books/product.asp?product_id=%7BF8676DEA-DD43-4A